Gå til innhold

Det nye, norske folkeopprøret


Anbefalte innlegg

Man har blitt forespurt om å mangfoldiggjøre denne:

 

Forfatteren av denne teksten, den norske bloggeren Fjordman, gir sin tillatelse på forhånd til at alle som ønsker det kan kopiere, videresende, emaile eller gjentrykke hele eller deler av denne teksten etter fritt ønske. Det er hyggelig, men absolutt intet krav, dersom en referanse gis til min blog. Du kan for eksempel sende inn utdrag av teksten som kronikk eller leserinnlegg til lokale eller nasjonale aviser, og gjøre det under navnet "Ola Nordmann, gjengitt her med tillatelse av den norske bloggeren Fjordman". Hele teksten kan leses på Fjordmans blog. Det følgende er et utdrag og forslag som omtrent tilsvarer en kronikklengde i mange norske aviser.

 

 

http://fjordman.blogspot.com/2005/05/det-n...lkeopprret.html

 

Det nye, norske folkeopprøret

 

I april 2005 vedtok Stortinget, mot Fremskrittspartiets stemmer, den nye diskrimineringsloven. FrPs innvandringspolitiske talsmann, Per Sandberg, frykter konsekvensene av den nye diskrimineringsloven. ”Loven vil jo sette rettsikkerheten til helt vanlige lovlydige nordmenn i fare. Når Stortinget nå har vedtatt en lov om innføring av omvendt bevisbyrde betyr det i realiteten at alle nordmenn som blir beskyldt for diskriminering er skyldig såfremt de ikke klarer å bevise annet. Den nye loven kombinerer omvendt bevisbyrde med erstatningsansvar, noe som betyr at en uskyldig person også står i fare for å måtte betale store erstatningssummer” fremholder Sandberg. I praksis legger diskrimineringsloven til rette for at innvandrergrupper kan true seg til helt urimelig særbehandling. Det er allerede muslimske innvandrere i Norge som krever at arbeidsgiveren skal bygge et eget bønnerom der muslimene kan be i arbeidstida. De kan nå hevde at det er ”diskriminering” av muslimer dersom en arbeidsgiver ikke har dette. Et nesten enstemmig Storting gir dermed innvandrere alle muligheter til å drive organisert utpressing av nordmenn, og gjør innfødte nordmenn mer eller mindre til annenrangs innbyggere i eget land.

 

Tenk deg at noen professorer på universitetet finner ut at det som skal til for å hjelpe notoriske voldskriminelle er at de skal flytte inn sammen med akkurat dine barn. Du har jo en slik harmonisk familie at dette sikkert vil smitte over på dem. Riktignok har disse personene laget store problemer absolutt alle steder de har bodd tidligere, men professorene forsikrer om at dette kommer til å gå bra. Utenkelig, ikke sant? Ingen vil jo godta at noen skal drive farlige sosiale eksperimenter med deres barn. Vel, la oss nå tenke oss at akademikerne og myndighetene ikke bare var idiotiske nok til å foreslå ideen, men at folket også var naive nok til å la dem få prøve den ut. Eksperimentet slår selvsagt feil. De opprinnelige innbyggerne i huset trakasseres så mye at de til slutt flytter ut, og overlater stua til innflytterne. Nå har imidlertid både akademikerne, politikerne og deres heiagjeng i mediene investert så mye prestisje i prosjektet at de nekter å gi det opp. De som bor i huset skal nå tvinges ved lov til å akseptere de aggressive innflytterne, og forbys å kritisere dem. Faktisk skal tilflyttingen fortsette, ettersom offisiell politikk tilsier at dette er bra. Mediene jubler over suksessen til dette storslåtte eksperimentet, mens de som eier huset flykter derfra. Utrolig nok er det akkurat dette som skjer, bare i mye større skala. Store deler av Oslo evakueres nå raskt for innfødte nordmenn, som ikke lenger orker trakassering av seg og sine barn. Tallet på innvandrere vokser raskt og vil om et par tiår utgjøre flertallet i vår egen hovedstad. Gjengkriminalitet er i ferd med å bli et alvorlig problem, også utenfor Oslo, samtidig som sosialutgifter til innvandrere kjører hele bydeler eller kommuner i grøfta.

 

Kommunalminister Erna Solberg ønsker en skjerpet rasismeparagraf og straffelovgivning. Dette for å slå hardere ned på ”rasistiske og diskriminerende uttalelser”, blant annet på internett. Men hva er så rasistisk og diskriminerende? Ettersom regjeringen selv definerer rasisme til å inkludere kultur og religion, ikke bare hudfarge, vil dette gjøre det svært vanskelig å kritisere ikke-vestlige kulturer generelt sett. I praksis vil man få en situasjon der ”rasisme” betyr ”berettiget kritikk av alle som ikke har blå øyne”. De eneste man kan kritisere blir da hvite med vestlig, jødisk-kristen bakgrunn, som til gjengjeld skal demoniseres mest mulig. Det er ikke rasisme å kritisere for eksempel muslimer. Faktisk kan man argumentere for at det er diskriminerende ikke å gjøre det. Det innebærer at man tror at brune muslimer ikke har samme evne til å takle kritikk som hvite kristne, at de ikke er voksne og intelligente nok. Enkeltpersoner har krav på respekt for sitt menneskeverd. Ingen kulturer eller religioner har imidlertid automatisk krav på respekt.

 

I Norge i 2005 er det blitt slik at de eneste som ikke skal få bevare sin kultur er innfødte nordmenn. Pakistan har i dag omkring 160 millioner innbyggere. Dette tallet er forventet å øke til minst 200 millioner, muligens 250 millioner eller kanskje enda mer. Hvem er det egentlig som har mest behov for å bevare sin kultur? En kvart milliard pakistanere, eller usle fire millioner nordmenn? Merkelig nok omtales pakistanere likevel som en “sårbar minoritet”. Det er pussig at de samme radikale akademikerne som vil at vi skal se alt i et ”globalt perspektiv” ikke makter å se sitt eget land i dette. I et globalt perspektiv er ikke 1,2 milliarder muslimer ei svak minoritetsgruppe som trenger spesielt vern om sin kultur. Det er derimot 4 millioner nordmenn.

 

Stortinget tror tydeligvis at denne diskrimineringsloven vil dempe framtidige etniske motsetninger mellom innvandrere og nordmenn. Resultatet vil snarere bli det stikk motsatte. Innfødte nordmenn vil danne egne etniske organisasjoner, slik alle innvandrergrupper og samer forlengst har gjort. Man vil argumentere for at nordmenn er urbefolkningen i Norge, og at innvandringen strider mot denne urbefolkningens rettigheter til sitt eget land og kultur, slik de er nedfelt i FN-konvensjoner.

 

Ideen om et flerkulturelt innvandrersamfunn slår feil fordi den er en dårlig ide, ikke fordi nordmenn ikke prøver hardt nok. At integrering betyr ”gjensidig tilpasning” er bare et kamuflert angrep på norsk kultur. Du kan ha et flerkulturelt samfunn eller du kan ha Norge. Du kan ikke ha begge deler. Vår rett til å bevare vår kultur i vårt eget land bør alltid stå over den for innvandrere som helt frivillig flytter hit. I motsatt fall bør særlig venstresiden nå endelig stå åpent frem og innrømme at ideen om et flerkulturelt samfunn i praksis betyr at nordmenn må står og se på, og til og med betale for, at deres egen kultur skal fortrenges i deres eget land.

 

Med den nye diskrimineringsloven burde kanskje tittelen for årets feiring av unionsoppløsningen være ”Norge – fra selvstendighet til ny kolonitid”. Vi feirer at vi er herrer i eget hus, samtidig som våre folkevalgte gir utlendinger forrang over nordmenn i Norge. Vi feirer at vi er en selvstendig nasjon, samtidig som Stortinget presser en flerkulturell ideologi som i praksis vil bety at nasjonen Norge skal avvikles. Den nye diskrimineringsloven bør bringes opp som viktigste sak i valgkampen, og partier som Fremskrittspartiet og Demokratene bør gjøre det klart at et absolutt krav for støtte til noen regjering etter valget vil være at denne loven omstøtes før den trer i kraft i januar 2006. Det er på tide med et nytt, norsk folkeopprør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ser helt klart hva Høyre står for. De kjemper for å knuse individet. Du har forslaget til ny åndsverkslov, som er et hån mot forbrukerne. Du har ny lov der bare tekst, lyd eller tegning som omhandler barn og sex kan gjøre at du havner i fengsel. Nå har du også omvendt bevisbyrde...

 

Høyre er et farlig parti!

Lenke til kommentar
Lurer seriøst på hva de tenker med.

 

Hva godt kan komme ut av den loven??

Det er jo så synd på innvandrerne, dah! Stakkars folk.... Nå synes ikke jeg det hadde gjort noe om vi ga vekk sør-norge til dem, nord-norge til samene, og alle etniske nordmenn bodde i mellom-norge.. Det er snakk om littegrann selvoppofrelse, og å ikke være så forbanna egoister hele tida..

 

:roll::tease:

Lenke til kommentar

Det er jo en helt sinnsyk vinkling på denne artikkelen. Den er skrevet på en slik gjennomført etnosentrisk måte at det er helt forkastelig. Det å sammenligne innvandrere med notoriske voldskriminelle er jo rett og slett helt sykt. De fleste innvandrere er lovlydige og siviliserte mennesker.

 

Det værste er at de fleste av forumbrukerne støtter det som står der! Helt sykt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Mindre diskriminering for eksempel  :yes:

Og for det forkaster vi et av de viktigste - om ikke det viktigste - prinsippet i rettsystemet vårt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det er ikke snakk om å forkaste det. Det er snakk om å gjøre et lite unntak.

Spiller ingen rolle, det er prinsipielt galt.

 

Men til jeg har lest selve lovteksten skal jeg ikke uttale meg helt bombastisk.

Lenke til kommentar
Det er jo en helt sinnsyk vinkling på denne artikkelen. Den er skrevet på en slik gjennomført etnosentrisk måte at det er helt forkastelig. Det å sammenligne innvandrere med notoriske voldskriminelle er jo rett og slett helt sykt. De fleste innvandrere er lovlydige og siviliserte mennesker.

 

Det værste er at de fleste av forumbrukerne støtter det som står der! Helt sykt.

Kunne ikke sagt meg mer enig!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Det er jo en helt sinnsyk vinkling på denne artikkelen. Den er skrevet på en slik gjennomført etnosentrisk måte at det er helt forkastelig. Det å sammenligne innvandrere med notoriske voldskriminelle er jo rett og slett helt sykt. De fleste innvandrere er lovlydige og siviliserte mennesker.

 

Det værste er at de fleste av forumbrukerne støtter det som står der! Helt sykt.

Kunne ikke sagt meg mer enig!

 

Mvh

Her i livet bør man ta alt med en klype salt, artikkelforfatteren ønsker selvsagt å framstille sitt syn på saken mens kritikkere ønsker selvsagt å finne feil som kan tråkkes ned på.

 

Men tar vi utgangspunkt i hva disse lovendringene innebærer så har faktisk bloggeren sine gode punkter et av de er at man ikke lenger kan kritisere en annen kultur eller rette godt begrunnete argumenter uten at man faktisk kan risikere å bli straffet for det.

 

Før kunne jeg i alle fall si at Islam suger uten å være bekymret for at jeg kan bli straffeforfulgt, nå er jeg faktisk i tvil om jeg kan i det hele tatt våger meg å si det foran en invandrer med risiko for å bli beskyldt for rassisme / diskriminering. Saken er at jeg kan faktisk begrunne ut ifra mine synspunkt flere punkter på hvorfor islam suger på et saklig nivå (selv om jeg velger å hisse litt opp ved bruket av ordet suger).

 

Nei , skal noe være rett så bør det være at det skal være Lik behandling av Nordmenn og Innvandrere i dette landet, ikke noe særbehandling av noen gruppe.

Lenke til kommentar
Det er jo en helt sinnsyk vinkling på denne artikkelen. Den er skrevet på en slik gjennomført etnosentrisk måte at det er helt forkastelig. Det å sammenligne innvandrere med notoriske voldskriminelle er jo rett og slett helt sykt. De fleste innvandrere er lovlydige og siviliserte mennesker.

 

Det værste er at de fleste av forumbrukerne støtter det som står der! Helt sykt.

jeg synes ikke denne artikkelen vinker utlendinger som spessiellt kriminelle, men den sier litt om hvordan de oppfører seg, iallefall slik jeg opplever dem, ja, ikke alle er så ille, men når man går rundt og passer seg for hva man sier, allerede i dag, da er det for ille, ikke uten grunn at jeg skal flytte til nord norge når jeg blir eldre...

 

og vi ser jo bare hvordan de snylter på skatten, det eneste jeg kan se som muligens er litt feil, er at den vinkler det slik at alle går på sosialen, og alle kommer til å gå til sak for å få penger, men resten er jeg helt ening i, og ser logikken i.

 

jeg er en av de som er glad for at grensen for hvor mange invandrere vi skal ta inn har blitt satt ned. mange sier kanskje at vi må se ting globalt, men vi er fortsatt en nasjon (norge) og jeg er ikke en av de som vil gi opp den, bare for en "globalisering"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...