PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 har man ikke det i forsvaret? Jeg skal selv på kanotur om et par uker. Sove en natt i telt. Gleder meg ikke... Men skjønner at silkebadekåpen skal bli hjemme. Hvordan vi skal frakte med oss seks bagger pluss tre personer i en kano er mer enn jeg forstår. Læreren påstod vi kunne slepe det efter oss. Alt må visst apkkes inn i søppelsekker og lage lufttrykk i det for at det skal flyte:S Sokkene mine er jo must, de varmeste og mykeste jeg har! Varmere enn forsvarets ull! Og desidert mye mykere, tivler på at forsvaret spanderer fineste chasmir... Denne tråden har lært meg en ting; førstegangstjenesten er et tapsprosjekt. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Pakk i sekk du. Bag hører ikke hjemme på slik tur. Du sparer deg selv for mye slit i alle fall. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvordan vi skal frakte med oss seks bagger pluss tre personer i en kano er mer enn jeg forstår. Unnskyld meg men: BAHAHAHAHAHAHAW!!!1!! Seks bagger på to personer på en liten kanotur med overnatting er MYE! Alle klerne mine får jeg troligt oppi to store bager. En sekk er mer en nok. Har dratt på telttur med en 40L sekk (utenom teltet) BTW: Kano er digg MVH x-spiderleder Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vi er tre stykker, og vi trenger vel ca to bager/svære sekker hver. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vi er tre stykker, og vi trenger vel ca to bager/svære sekker hver. Nei. Hva skal du ha med deg da? Trenger strengt tatt ikke mer en: 1. Garderobe (Sokker, Bokser, T-Sjorte, Bukse, (genser) ) 2. Liggeunderlag og sovepose (telt) 3. Mat og kull til grilling 3. Tannbørste og tannpasta 4. Diverse småting som kniv og mobil (ikke lurt med mobil uten plastpose i kano!) Glemte jeg noe? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vi er tre stykker, og vi trenger vel ca to bager/svære sekker hver. hvor lenge skal dere være borte? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Foruten det jeg står og går i, så pleier jeg å ha med følgende i sekken(vanntett-pakket): Ullsokker arctic-brynje undertøy (evt. fleece-bukse og fleece-jakke om årstiden er deretter) sovepose skjorte eller to telt termos bokser eller to (avhenging av turens lengde) tannbørste og pasta frysetørret mat(hvis fisket ikke slår til en dag) førstehjelps-pakke utstyr til vedlikehold av klær og sko kaffekjel MagE: Tar du med deg kull ut i naturen der det er trær fra før? Edit: Beklager litt off-topic her, men det går vel bra. Det er erfaringer det er greit å ha litt kjennskap til i en evt. førstegangstjeneste også. På en ukes tur holder stort sett det nevnte i sekken på 60L. Har god plass til allt og endel til. Endret 22. mai 2005 av Atanatar Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 MagE: Tar du med deg kull ut i naturen der det er trær fra før? Jupp. Det skal se ut som man ikke har vært her Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Pakkelisten min, den jeg fikk fra læreren supplert med mine, mammas, og teltgruppens forslag: Selvoppblåsende liggeunderlag Sovepose Pute Nakkepute To store badehåndklær Et mindre håndklede Engangsgrill Indrefillett To stk loff To halvannenliters flasker Pepsi Max En halvannen liter vann Et par ekstra joggesko Et par hikingsko Cordfløyelsbukse Surfeshorts T-skjorte Pique Genser Stekepanne Salt pluss pepper Kakaopulver 12 egg sånn omtrent det skal jeg ha med, de andre skal ha med like mye... Skal være borte to dager, en overnatting Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Det er fullt mulig å skjule vedsanking og bålbrenning etter en camp hvis man vil det. Jeg synes det er bortkastet å dra med med ved/kull da jeg trenger en god del når jeg er en uke ute. Tror ikke engang jeg tør tenke på vekten av et slikt lass.. hehe. På en dagstur så skjønner jeg hvor du vil. EDIT: Ok, greit!! Jeg har trodd på endel av det du har sagt til nå JR, men nå går det ikke lenger! Beklager. Kan du ikke la være å skrive ned slike latterlige ting? Det er jo bare tåpelig! Jeg går ikke med på at du er slik som du sier du er uansett. Du kan sende både bilder å video.. Jeg tror ikke du er så stue-vannt rett å slett! Hehehe, men en god latter skal jeg ikke nekte for at du gir meg!! Endret 22. mai 2005 av Atanatar Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg kan bekrefte (har sett bilde) av leirplassen til JoachimR og noen andre gutter fra en tidligere telttur. Det var snakk om bager og poser overalt, så jeg tror ikke du skal avblåse alt som en stor spøk Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 EngangsgrillStekepanne :!: Må huske på å ta med brannslokkningsapparat i tilfelle piquen tar fyr... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg tror det ikke før jeg har sett det selv og kommer sikkert ikke til å tro det da heller!! Send bilde sier jeg bare! Pm med link! Nei, jeg går ikke med på at noen som drar på telttur er slik og har med seg slike ting for å bruke dem. Skal karen bære alt sammen selv også? Isåfall er det ikke lange turen de ska ut på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Vi skal på tur med kanoer. Jeg skal ta med kamera, så skal du jammen få se bilder. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Si meg hva er så galt med å ha med engangsgrill og stekepanne? Folk flest har med seg stormkjøkken på slike turer, og der er det vitterlig med en stekepanne. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Si meg hva er så galt med å ha med engangsgrill og stekepanne? Folk flest har med seg stormkjøkken på slike turer, og der er det vitterlig med en stekepanne. Jeg har iallefall aldri hørt om noen som tar med engangsgrill og stekepanne samtidig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Pointet er vennen min, at familien min aldri har dratt på telttur. Dermed har vi heller ikke primus. Det skal en av de andr epå min kanogruppe ta med. Jeg har ansvar for stekepannen. Got it? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Pakkelisten min, den jeg fikk fra læreren supplert med mine, mammas, og teltgruppens forslag: Selvoppblåsende liggeunderlag Sovepose Pute Nakkepute To store badehåndklær Et mindre håndklede Engangsgrill Indrefillett To stk loff To halvannenliters flasker Pepsi Max En halvannen liter vann Et par ekstra joggesko Et par hikingsko Cordfløyelsbukse Surfeshorts T-skjorte Pique Genser Stekepanne Salt pluss pepper Kakaopulver 12 egg sånn omtrent det skal jeg ha med, de andre skal ha med like mye... Skal være borte to dager, en overnatting den lista er værre en jentene på ungdumsskolen hadde med Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Kan du da forklare meg hva som er unødvendig? EDIT: Dette handler om hva jeg må lære før sesjon, og er på denne måten associated med topicen. Endret 22. mai 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 halvannen liter vann er unødvendig hvis dere skal ved ett ferskvann.. trenger ikke alle de klæra...ta meg en genser og en varm jakke isteden hva er en pique? pute og nakke pute?? nei nei,prøv å si at du skal ha det på sesjon a hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg