sluffy Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 I garden har man visst nok hauger og dunger av fri nesten konstant. Er nok en del fri stort sett over alt, vil jeg tørre å tippe. Spørsmålet er om du gidder å jobbe etter en dag i skogen, eller om du flakser til køys rimelig umiddelbart. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg kom til å lure, har man mye fritid på kveldene? I så tilfelle kan jeg jo i prinsippet jobbe med en laptop? Å tjene like mye i tillegg per måned? joda man har vel endel fritid etter det jeg har hørt, men du har ikke internett tilkobling, visst du er avhengi av det for og jobbe. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Du har da vel mobil? Mobilen gir tross alt brukbar GPRS-forbindelse. Jeg mener, jeg kan alltids korrekturlese en time for pappa hver kveld. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg kom til å lure, har man mye fritid på kveldene? I så tilfelle kan jeg jo i prinsippet jobbe med en laptop? Å tjene like mye i tillegg per måned? KOmmer helt ann på hvor du er... Men etter rekrutt vil du nok ha en del tid. Uansett så ville jeg nok ikke ha orket/giddet jobbe da Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kan gjøre det offisielt da, og få litt ekstra pengeoverføringer. Kan jo ikke akkurat leve på 3600,-, selv om jeg antar det er etter skatt. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kan gjøre det offisielt da, og få litt ekstra pengeoverføringer. Kan jo ikke akkurat leve på 3600,-, selv om jeg antar det er etter skatt. Det er mer enn nok! Du bruker ikke pemngene på annet enn feting litt mat av og til på velferd og div andre småting.. Søk deg til GSV der fikk vi 45kr ekstra i risikotillegg Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Blir du innkalt til en litt prioritert plass så kommer du ikke til å ha fritid før engang ute i mai (Hvis du rykker inn i august). Du kan jo selvfølgelig kutte ned på de 6 timene med søvn du har i ukene, men det vil jeg ikke si er verdt det Jeg vil si at et år i grønnt er noe alle bør prøve. Til de av dere som sitter å tenker: "Jeg kan heller jobbe et år og trenger ikke å fryse fordi noen andre har bestemmt det.", dere aner ikke hva dere går glipp av. Jeg vil si at året mitt inne var det mest lærerike året jeg har hatt til nå. Jeg har lært mye om mange ting, men kanskje mest om meg selv. Mye slit, pes og hat, men utrolig gøy å se tilbake på! Jobbe skal man gjøre i mange nok år av livet likevel. Bone besriver det ca på samme måte som jeg ville ha gjort Jeg kan vel best beskrives slik; jeg klarer nok ikke opptakskravene til befalsskolen, men burde ha få eller ingen problemer med å gjennomføre førstegangstjenesten.Hehe, kommer nok helt an på hvor du blir innkalt det. JoachimR: Hadde virkelig vært gøy å se deg ute i felten! Kan jo ikke akkurat leve på 3600,-, selv om jeg antar det er etter skatt.Joda, til og med du kan leve på 0kr i noen måneder så fremt du får mat og et tak over hodet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kan gjøre det offisielt da, og få litt ekstra pengeoverføringer. Kan jo ikke akkurat leve på 3600,-, selv om jeg antar det er etter skatt. Dagpengene er ikke skattebelastet, det er heller ikke dimmepengene. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Ville ikke byttet bort året på Skjold for alt i verden. Har ikke tall på hvor mange ganger i løpet av en uke jeg forteller en historie derfra, og det er nå tre år siden jeg var ferdig i militæret. JoachimR: jeg tror nok til og med _du_ ville tenkt på andre ting enn brunkremen etter en uke i felt. Ah, det magiske øyeblikket når du oppdager at det faktisk er ganske digg å sove bakpå en snøscooter i fart i - 30*C (helt til kameraten din som kjører scooteren finner ut det samme, med det resultat at du blir vekket av fenriken og gjort oppmerksom på at du ligger fastklemt under snøscooteren og to mann må løfte den av deg ) Edit: lever da faktisk for 3600kr i måneden som student den dag i dag, etter at husleie er betalt. Endret 21. mai 2005 av Halvsame Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Militæret anbefales! Kanskje litt hat akkurat der og da, men du verden så morsomt det egentlig var når man tenker tilbake. Mye guttemoro i militæret (Og med det mener jeg skyting,store kjøretøy osv.) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ah, det magiske øyeblikket når du oppdager at det faktisk er ganske digg å sove bakpå en snøscooter i fart i - 30*Ingen fare for at jeg skal digge det... Broren til en venn av meg kom hjem skambanket etter en uke fordi de han måtte sove på rom med trodde han var homse. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Skal vi se et lite hygene-budsjett:[gjesp] Vanligvis har jeg ikke noe i mot at homofile dropper førstegangstjenesten. De er ofte litt mer feminine enn andre av samme kjønn. Synes dette gjelder for deg også Lenke til kommentar
Fluffe Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Lurte bare på en ting som kanskje ikke er så ontopic.. Er jo en stund til jeg skal i millitæret(hvis jeg skal) og jeg lurte på en ting. Hvis generalen,fenriken,sersjanten eller hva de heter sier at man skal ta 100 pushups. Hva skjer hvis man nekter? ps. går klokka en time feil her på forumet? Endret 21. mai 2005 av Fluffe Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 hvist det er noen her som virklig TRENGER førstegangstjenesten er det JoachimR , for sossegutter uten grep over virkliheten MÅ sparkes ned i søla for og se hvordan normale folk lever , dette med at JoachimR ikke kan leve for minder en 3600 NÅ ser jeg på som skummelt , studenter lever på mindre en det i flere ÅR , JoachimR du er 15 ikke sant , og du har et forbruk på over 3000 i måneden ? når jeg var 15 hadde jeg ikke penger uten om 100-200 i lommepenger hjemmefra . tror du trenger og lære litt om livet gutt er ikke alt som kommer på sølvfat. Broren til en venn av meg kom hjem skambanket etter en uke fordi de han måtte sove på rom med trodde han var homse. tviler ikke på det hvist han opførte seg som deg , det er ikke alle som er venneligstilt til homoer , men di fleste homoer vet dette og "toner" seg noe ned i sånne situasjoner , du og dinne venner har sikker ikke vett til og se at dere er i en sånn situasjon , beklager og servere deg real life sånn rett i fleisen men livet er hardt og jeg tviler på at du har enset dette Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Skal vi se et lite hygene-budsjett:[gjesp] Vanligvis har jeg ikke noe i mot at homofile dropper førstegangstjenesten. De er ofte litt mer feminine enn andre av samme kjønn. Synes dette gjelder for deg også Som en eller anenn puttet i sin signatur etter at ejg sa det; kjæresten min har ikke penis. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Ah, det magiske øyeblikket når du oppdager at det faktisk er ganske digg å sove bakpå en snøscooter i fart i - 30*Ingen fare for at jeg skal digge det... Du tok ikke poenget altså? Teskje følger: du lærer deg å glede deg over litt andre ting enn det du gjør nå. Du ser ting i et litt annet perspektiv etter å ha vært gjennom førstegangstjenesten. Edit: og et eventuelt homostempel burde ikke være noe stort problem å bli kvitt, er da bare å henge opp bilde av kjæresten eller andre lettkledde damer på den lille oppslagstavla over senga. Eller eventuelt bare si fra at du ikke er det? Hvis kompisen din ble banka opp så var det nok heller ikke bare fordi (de trodde?) han var homo. Endret 21. mai 2005 av Halvsame Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Gidder ikke mekke noe "hax". Innlegget er egentlig JoachimR sitt. Resten finner dere utav. Fuktighetskrem normal 39,- * 2 = 78,- Bruk forsvarets kammokrem, er forbruk, du får det gratis. Brunkrem ca 200,- * 1 = 200 Bruk kammokrem, pass på å bruke den brune siden av stiften, og ikke den grønne. Tannpasta ca 30,- * 1 = 30 Lån av noen andre. Snylt. Deo ca 200,- * 1 = 200 Kjøp en Axe til 30,- elns. Dusjsåpe ca 50,- * 1 = 50 Bruk håndsåpe Shampo ca 50,- * 1 = 50 Lån av andre Balsam ca 50,- * 1 = 50 Wtf skal du med balsam ? Du kommer ikke til å ha noe hår på hodet uansett. Volumspray og voks ca 50 * 1,25= 62,50 Som sagt, du kommer ikke til å ha noe hår på hodet Hudpleie ca 500 * 1 = 500 Bruk kammokrem. Fremkaller litt kviser, og myggen liker den, men what the heck. Den er gratis. Hårklipp ca 600 *0,4= 240 Lån hårklipper av noen andre. Parfyme ca 250 *0,33= 82,50 Bruk Deo. Tannbørster, mellom og vanlig ca 30 * 1 = 30 Kjøp 12 tannbørster for 30,- på Clas Ohlson Sum total: 1573,- kroner i måneden. (skummelt mye, men la inn hudpleier hver måned) Sum: 60,- Forsvarets inntekt: 120*30(forutsatt betalt i helgen)=3600 3600-60= 3540 kr. Halvannet stk spiste-ute-lunch i uken á 125 = 187,50*4=748,- En farris om dagen á kr 12 = 360,- En pepsi max om dagen á kr 12= 360,- Sum total: kr 1468,- 3640- 1468= 2172 til overs per måned. Akkurat nok til to par sokker ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 JoachimR : Mener du virkelig at du bruke så mye penger på hår/hudpleie og annet fjas (i mine øyne) pr.mnd, eller er det bare for å prøve å provosere folk ? Var forøvrig på samme plass som halvsame i militæret, Skjold i midt-troms. Det var mye hating, slit og sinnsykt kaldt, men ville jeg vært uten det ? Nei ! B|real og halvsame har mange gode poenger som folk virkelig burde tenke litt over. Man kommer seg bort fra skjørtekanten til mor, man treffer mye folk, man gjør en del ting, og lærer en del ting som man får bruk for senere i livet. For eksempel : Toleranse for andre folk og meninger, man lærer seg å være pliktoppfyllende, jobbe i "team", og mest sannsynlig opplever man at andre ikke gjør det de skal, og man ser da hvor viktig det er at alle gjør det de må gjøre. Det er mange flere viktige ting som kan nevnes, men jeg orker ikke kjede dere med det.. Jeg tipper 99% av de som har vært i militæret tenker tilbake på at det er ett år de ikke ville vært uten. Så mitt råd er : Ta ett år i kongens uniform, du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pass på å få en skikkelig tjeneste, ikke papirmarkuleringtjænest eller kaffekoketjænest. Da kan du heller sitte hjemme ett år foran PC-en med hånda godt planta rundt pikken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ronnyaa; det var faktisk et eksempel på de produktene jeg bruker og hva jeg antar det koster i månenden. Dog går jeg ikke til hudpleier hver måned, men det måtte jeg jo gjort om jeg skulle hatt kamuflasjesminke på til stadighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg