Gå til innhold

Sandisk Ultra II vs Extreeme III - til D70

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av ett D70 kit :)

Så kommer valget av minne...

Ser at Nikon selv anbefaler Sandisk Ultra II 9/10

Men så ser jeg at ett Sandisk Extreeme III 20/20 koster like mye...

Da sitter jeg og lurer på om det fungerer fint med D70? (om det f.eks. bare er tilfellet at Nikon ikke fikk med seg Extreeme III kortet fordi det er så nytt eln?s) Like greit å ha litt overhead på hastigheten hvis det koster like mye lissom...

E.v.t. andre 1gb CF kort som er å anbefale til D70...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun meget få kameraer er hurtige nok til at udnytte hastigheden på Extreme III-kortene, og det gælder langt hen ad vejen også Nikon D70. Men hvis kortene har samme pris ville jeg da selvfølgelig gå for Extreme III, som D70 sagtens kan bruge (men måske dog ikke kan udnytte hele potentialet på...)

Lenke til kommentar
ser ut til at det kun gjelder EOS 1D Mark II og EOS 1DS Mark II som det ikke er snakk om  i dette tilfellet

Leser du noen få linjer lenger ned i artikkelen, ser du problemer relatert til de billigere Canon modellene. Men kan verifisere at dette ikke gjelder Nikon. Vi har solgt flere hundre av Nikon D70 med Lexar pro kort der jeg jobber, og jeg tror vi har fått to reklamasjoner. Der har vi imidlertid klart å redde ut bildene fra kortet og kunden har fått nytt.

Vi har solgt mye Canon med Lexar pro også, men på langt nær så mange. Her har det imidlertid ikke vært noen reklamasjoner ennå. Men som sagt har vi solgt mindre av disse, og derfor har vi for dårlig grunnlag til statistikk.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
lexar x80 vil jeg anbefale på det varmeste ...raskt og driftsikkert kort

Ikke på Canonhus ;)

http://akam.no/art.php?artikkelid=16096

Rykter sier at Canon kommer med ny firmware i slutten av mai som fixer Lexar problemet.

"Canon is going to release an update that fixes some problems with Lexar

80x Flash media at the end of the month. The v2.0.0 allows use of the

wireless file transfer gizmo and likely is only going to help a very

limited audience. The Lexar update is probably worth having even if you

don't have the media in case you buy some and forget about the update.

"

Lenke til kommentar

Har også lest at Extreme III er testet under tøffere forhold (vær og temperatur ned til 13 minus...), enn Ultra II. Og selv om kameraet ditt ikke tåler like mye vær, så har du i hvert fall muligheten til å gå ut en kald vinternatt i Norge med Extreme III. :D

Lenke til kommentar
Har også lest at Extreme III er testet under tøffere forhold (vær og temperatur ned til 13 minus...), enn Ultra II. Og selv om kameraet ditt ikke tåler like mye vær, så har du i hvert fall muligheten til å gå ut en kald vinternatt i Norge med Extreme III. 

Der er for nylig gennemført en test af hukommelseskort i bladet Digital Foto, hvor alle korttyper undtagen microdrive kunne tåle 6 timer ved -18 grader celsius uden at tage den mindste smule skade. Så længe der ikke er bevægelige dele i kortet (som ex. microdrive) kan de holde til helt utroligt meget uanset mærke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...