Gå til innhold

Gainward 6800 GT SLI - Improper shutdown....

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stykk 256 mb Gainward Geforce 6800 GT skjermkort på et MSI K8N Diamond hovedkort med en SLI-bridge. Når jeg skrur på PCen fungerer alt som det skal, og jeg får beskjed om at jeg kjører SLI. Men med en gang jeg forsøker å se en film eller spille et spill slår maskinen seg av. Da jeg skrudde på maskinen oppdaget jeg en feilmelding hvor det sto "Improper shutdown during vga clock setting".

Dette kostet ganske mange lapper, og jeg var ganske fornøyd med meg selv helt til jeg fant ut at kortene ikke fungerer slik de skal i SLI. De fungerer utmerket hver for seg, og jeg klarer jo å kjøre på maximum med bare ett kort på f.eks Far Cry, Doom3 eller andre slike spill. Men sammen blir det bare krøll.

Jeg har de nyeste driverne.

Har det noe å si hvilken vei SLI-bridgen er satt i?

Kan det ha noe med EXPERTool å gjøre?

Har det noe med hastigheten på GPUene å gjøre? Jeg er ganske fersk i dette, så selv de mest banale forslagene kan ha noe for seg.

Vær så snill og hjelp....

Endret av Tonyman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken strømforsyning har du? Har du plugget inn strømkabler i begge skjermkortene, dvs 1x6pin PCIe eller 2x4pin molex (går over i PCIe 6pin) i hver av skjermkortene?

Prøv også å avinstaller Expertool.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Det har løst seg. Jeg flashet bios'en, lastet ned alt MSI hadde av programmer og drivere, og lastet ned siste skjermdriverne fra Gainward. Etter en time med installasjoner og re-booting prøvde jeg Far Cry, og nå ser alt ut til å virke som det skal. Jeg har ikke gjort noen forandringer på kort-plasseringene, bridgen eller strømforsyningen, så det må ha vært programvaren.

Det er ikke bare enkelt å sette sammen en PC, men det er moro når det virker. :)

Takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...