Gå til innhold

strømmforsyningen passer ikkje til houvedkortet ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo koble den til uansett.

Eller du kan kjøpe en ny PSU.

Slik jeg har forstått det, så er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins kontakten til lydkortet på hovedkortet. Eller er jeg helt ute å kjører nå folkens? :p

Var det ikkje til jord da? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kan jo koble den til uansett.

Eller du kan kjøpe en ny PSU.

Slik jeg har forstått det, så er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins kontakten til lydkortet på hovedkortet. Eller er jeg helt ute å kjører nå folkens? :p

Du er nok rimelig ute og kjører for å si det sånn.. :)

Jeg anbefaler alle som lurer på noe som dette eller tilsvarende spørsmål av "teknisk art".. å *LÆRE SEG* å bruke Google... (unnskyld Caps) :blush:

i was in the same situation as you. even worse, I first tried just sticking in the 20pin into the 24pin and leaving the bottom four empty. To my delight, the system worked fine for everything except 3d games. Anyway, to keep the long story short, I ended up buying a 24pin quality enermax psu and all is well now with zero regrets.

The 4 additional pins are used to power the PCI-X bus. As a general rule, as long as your power supply puts out at least 32 amps to the 12 volt rails, you can use the adaptor without problem. I tried doing a little (very little) research on the power supply that shipped with your case and could not find any information. If you run a high end graphics card and are gaming, you will be making demands on the PCI-X bus, in that case, you may want to get the 24 pin PSU. As stated earlier, try the adaptor, if the system is unstable, get a GOOD PSU, preferably one that has separate dual 12V rails like an Enermax.

Så svaret er.:

Ja det vil fungere på ett vis å koble til 20-pins til ett HK med 24-pins kontakt.. Jeg ville dog ikke ha gjort det.. Slike ting om ett HK har 20 eller 24-pins kontakt. er også lurt å finne ut på forhånd..

De nyere PSU'ene etter ATX 2.n-standard er generelt sett bedre "rustet" på 12V-railene.. Dette er *viktig* for nye/moderne CPU'er/HK som "drar" mye på 12V-rail under full load..

Vil anbefale alle som har vent seg til AMD/Socket-A.. å "oppgradere seg" mht. PSU'er og kontakter på HK... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
og når jeg kobler til den skal alt funke normalt og stabilt ?!

Hva med å følge oppfordringen om Google? :hmm:

Ikke det nei... :thumbdown:

Dersom du gjør det vil du finne ut at .. ja.. i de fleste tilfelle vil det fungere greit med/uten adapter med ATX 1.3 PSU på ett ATX 2.n HK.

Det noen forteller om.. er ustabilitet.. og fare for overbelastning på 20-pins kontakt.. der 1x12V-rail brokobles til 2x12V-rail..

Tipper *ingen* av de som har svart deg i tråden, hverken har undersøkt.. eller prøvd ut dette i praksis..

Dersom du har litt "trangt budsjett" hadde jeg satset på adapter...

Når det er sagt...

Forrige weekend-tilbud hos Komplett var en FS 300-watter m/24-pins kontakt (dvs. ATX 2.0).

Jeg kjøpte denne da den kun kostet kr.199. Til bruk i ett S775-system. Godt kjøp vil jeg si... :)

Microplex har vel også en rimelig 300watter inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...