Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort m/ tanke på hardware

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg vurderer å gå til innkjøp av et Ati Radeon X800XL (sapphire). Det jeg lurte på er om det vil være noe poeng i dette, om jeg vil ha noen markant ytelsesøkning i spill osv med tanke på det systemet som jeg har fra før av:

Amd Athlon 3200+

1024mb DDR 3200

Ati Radeon 9700Pro

Shuttle <-- FN45G hovedkort

Nforce 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er AMD Athlon 64 du har så klarer vel ikke 9700PRO og holde følge med resten av systemet ditt. Tror X800XL passer ypperlig, forsåvidt vil vel alle toppkort gi en god ytelsesøkning.

Tror du vil kunne spille alle nye spill med høy oppløsning ja :)

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Ett annet tips enn X800XL er jo 6800Gt som har støtte for pixelshader 3.0 mens Ati bare har 2.0

ytelsesmessig ligger di ganske på linje. skal du spille spill som HL2 css etc, ville jeg gått for ATi x800XL, mens om du er mer åpen for alt å litt til, er vell 6800Gt det beste alroundkortet...

Gainward 6800GT finner du for tiden på tilbud på komplett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&cks=WYO

6800GT kan og, LETT klokkes til ULTRA hastigheter med ett program som Rivatuner feks..

Lenke til kommentar

Helt personlig ville jeg gått for ATI kortet. Dette støyer visstnok mindre og trekker litt mindre strøm enn GT kortet. Dessuten tar det mindre plass i kabinettet. Men for all del, dette blir en smakssak.

Lenke til kommentar

Det argumentet med framtidsrettet tror jeg ikke noe på. Men for all del, om ett år kan det vise seg at SM3.0 gir en viss boost i spill, men dette tror jeg blir marginalt.

Hvis du skal ha kortet i en shuttle ville ikke jeg stusset engang og valgt et ATI kort.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Krever bare agpslotten. Problemet er lengden som Drizt sier.. Strømmen burde ikke være noe faktor. Nvidiakortet bruker uanz ikke mer enn maks 20 watt mer enn ATI sitt.

Krever mer, yter mer. Har snakket med folk som har korta i shuttle, går som regel fint det.

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som vet om noen lengre tester mellom 6800gt og X800Xl

du kan jo se på disse x800xl testene. her ligger x800xl over 6800gt i alle tester bortsett fra andatech sin.. mystisk av andatech! ;)

jeg ville ha valgt x800xl kortet.

mindre. bruker mindre strøm. passer fint i oppsettet ditt(det gjør 6800gt også da)

Lenke til kommentar

sapphire kortet er helt prima det.. har det selv, og hadde sapphire 9800pro før, og har ikke hatt noe problem med noen av dem. :thumbup:

personlig syns jeg det er litt viftestøy, men det er vel bare jeg som er litt ømfintlig ovenfor støy.. sjøl om dimmu borgir og lignende MÅ spilles HØYT.. hehe, men pcn SKAL være stille ;)

vurderte en arctic cooling vifte, men så prøvde jeg sapphire sitt TriXx overklokkingsprogram, og ved å sette det på "silent" i menyen der, klokkes kortet ned, og vifta blir satt til 20%.. og da er det ikke hørbart mer :thumbup:

setter bare tilbake til standard når jeg skal spille, for da bruker jeg jo headsett uansett.. oj det rimer.. :innocent:

overklokke har jeg ikke gjordt, pga varme/støy.. og ærlig talt, ikke trenger jeg å gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...