marius90 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) ja nå har jeg nettop kjøpt meg nytt lydkort (creative soundblaster audigty 2zs) og skulle prøve det ut, kortet jeg hadde før dette var et creative soundblaster 5,1 digital live!. jeg har en stor subwoofer og et stereo anlegg som jeg har koblet til, men til min store skuffelse blir det ikke halvparten så mye effekt i det nye kortet. selvom jeg setter bassen på 100% blir det ikke noe futt i det. hadde jeg gjort dette med det gamle kortet hadde hele huset rista. jeg måtte koble subben som bakhøyttalere, siden jeg har 2stereo høyttalere og en sub, og det ble ikke noe lyd i sub utgangen på kortet. ps dette er ikke beregnet på data, men har kjøpt en kabel som gjør det mulig og bruke. -er det noen saom vet hva som er galt? -kan noen fortelle meg hvordan man får maksimum ut av dette kortet? -hvordan får man stilt bassen på maksimum -kan noen fortelle meg hvordan man får stilt alt bra på dette kortet for jeg får det ikke til!! værsåsnill og hjelp meg noen!! blir jævlig mye blidere hvis noen kunne være så venlig og hjelpe!! vurdere og bytte tilbake til det gamle kortet Endret 20. mai 2005 av marius90 Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 hittil har det vært 11folk som har sett her, men ingen som ahr kunnet hjelpt værsåsnill er så frustrerende når man ikke får nye ting til og virke Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) hittil har det vært 11folk som har sett her, men ingen som ahr kunnet hjelpt værsåsnill er så frustrerende når man ikke får nye ting til og virke Hva er "bumping"? Jeg, og alle vi andre her på forumet, er kalre over at det er frustrerende, men #1: du har ikke lov til å bumpe med mindre det har gått 24 timer eller mer, eller du har mer info å legge til, og #2: du har heller ikke krav på hjelp fra noen (klart vi vil hjelpe i den grad vi kan). Du har installert drivere? Du har ikke headset e.l. koblet på foran dersom dette er mulig? Og sjekk at volum osv i Windows er på maks. Har selv gått på en smell der en gang Endret 20. mai 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 sorry men blir bare så frustrert når jewg ikke får ting til og virke. men nå er alt i orden bortsett fra bassen, får ikke like mye bass som på det gamle kortet Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er det noe lyd fra suben? Er center og sub på samme utgang på lydkortet? Har du sett om det er noe å gjøre med programvaren som fulgte med? Har du koblet suben rett til lydkortet, eller går det via forsterker til stereoanlegget ditt eller en annen? Creative have vel programvare med hvor du kan teste en og en høyttaler. Se om du får lyd fra suben som egentli skal komme fra center høyttaleren. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Gå til creative surround mixer og sett opp effekten på bassen der. Det burde funke. (Har bare sbLive, men regner med at de bruker samme programmene.) edit: skriveleif Endret 21. mai 2005 av MiniX Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Er det noe lyd fra suben?Er center og sub på samme utgang på lydkortet? Har du sett om det er noe å gjøre med programvaren som fulgte med? Har du koblet suben rett til lydkortet, eller går det via forsterker til stereoanlegget ditt eller en annen? Creative have vel programvare med hvor du kan teste en og en høyttaler. Se om du får lyd fra suben som egentli skal komme fra center høyttaleren. eneste måten og få subben til og funke er og sette den der bakhøyttalerne egentlig skal stå på kortet. subben har egen forsterker inni seg, og stereo anlegget er ikke koblet til subben. stereoanlegget står på frontøyttalere og subben står på bakhøyttalere eneste måten. men har fått fikset det nå satte på heva metal innstillinger, og satt bass måleren høyt alle steder det var mulig. men kan absolutt ikke si dette kortet var noe bedre enn digital live 5,1. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 har denne subben http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor...b2118934666274d og dette stereoet http://www.consumer.philips.com/consumer/s...ogType=CONSUMER koblet til lydkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå