John Deere Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Vet dette spørsmålet hører til under overklokking av skjermkort, men det tar en evighet å få svar der så jeg poster det her.. Har holdt meg til nvidida i mange år, så disse ATI kortene har jeg ikke greie på, men kom over et greit tilbud her om dagen, så jeg kjøpte et ATI kort. Hvor høy klokk bør jeg klare på et sapphire X800XT PE med orginal kjølern?? Endret 21. mai 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vanskelig å si, anbefaller deg i alle fall å ikke benytte deg av voltmodden da den lett kan ta livet av kortet ditt. Regner med at du kjører på 500/550 nå, du burde egentlig greie ca 520/575 med det kortet men det er avhengig av hvor bra kjøleløsningen er. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Kjører 540 580 nå. Det får duge for en stund. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Finst ikkje fasit svar på det. Klokk til du får artifacts, synk frekvensen til eit lågare nivå slik at det ikkje er artifacts lengre. Pass på tempen. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hallo Alco, x800xt er rare 'dyr'. Jeg har hatt to av de (Club3D & HIS). De var forskjellige som natt og dag. Club3D klokket godt på gpu, men dårlig på minnet, HIS akkurat motsatt.. Club3D kortet ødela jeg før jeg fikk testet det ordentlig, men med vann og ramsinks fikk jeg det til ca 530/550 gpu/mem. HIS kortet klokker til ca 515/+600 umoddet. Voltmod på core gir ca 610/620, @vcore= 1,70. Så alt mellom 500/500 og +600/+600 er mulig, avhengig av kjøling og stabil spenning. Lenke til kommentar
Stian234567 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hvorfor vil du klokke et slik kort unsett? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hvorfor vil du klokke et slik kort unsett? Still samme spørsmål på www.overklokking.no, så får du vite hvorfor Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hvorfor vil du klokke et slik kort unsett? for å få det til å yte mer... vil ikke du at ytstyret ditt skal yte max? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Takk for svar. Ser ut som kortet klarer 550 590. Får slenge det under vann etterhvert. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eg har et merkelig X800XT kort. Kortet skal gå på 500/500 default. Det klarer kortet, men bare såvidt, klarer ikke å klokke 5MHz på verken core eller minne! Skuffet må eg si! Om eg bruke ATITool for å finne max klokke så går faktisk core og minne ned til 495MHz!! Vurderer å reklamere på kortet, ofte hender det at eg får artifacts på default innstillinger etter noen timers spilling! Er dette god nok grunn til å reklamere, vil eg få nytt kort på reklamsjon ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Eg har et merkelig X800XT kort. Kortet skal gå på 500/500 default. Det klarer kortet, men bare såvidt, klarer ikke å klokke 5MHz på verken core eller minne! Skuffet må eg si! Om eg bruke ATITool for å finne max klokke så går faktisk core og minne ned til 495MHz!! Vurderer å reklamere på kortet, ofte hender det at eg får artifacts på default innstillinger etter noen timers spilling! Er dette god nok grunn til å reklamere, vil eg få nytt kort på reklamsjon ? Sikker på at kjølinga di sikker som den skal? ta den av og skift kjølepasta og så sjekke igjen.. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Tror den sitter som den skal. Har ikkje sett temp høyere enn 59grader, som eg ikkje synes er noe spesielt varmt. Det som stopper meg i å reklamere på kortet er at PCUtstyr.no som det er kjøpt hos ikkje har det beste ryktet når det gjelder returer. Endret 21. mai 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 @Furyfax: Hvem er produsenten av kortet? Hvis det ikke klarer 500/500 artifactsfritt så hadde jeg vurdert retur ja. Selv ville jeg undersøkt om kjøleren sitter som den skal, men 59 grader tyder på at den gjør det. Så ville jeg ha målt spenningene på kortet (VGPU/VDD & VDDQ) og sjekket at disse ligger der de skal. Har du sjekket om det er kjernen eller minnet som artifacter? (Bruk Atitool - du kan klokke opp/ned kjerne og minnet uavhengig av hverandre.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå