j0rn Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg har 2 pc'er i huset mitt og jeg ønsker å kunne slå av den andre maskina via dos? Har hørt at en "shutdown" kommando i cmd fikser dette. Hva er den? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Z:\>shutdown /? Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy] No args Display this message (same as -?) -i Display GUI interface, must be the first option -l Log off (cannot be used with -m option) -s Shutdown the computer -r Shutdown and restart the computer -a Abort a system shutdown -m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort -t xx Set timeout for shutdown to xx seconds -c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 characters) -f Forces running applications to close without warning -d [p]:xx:yy The reason code for the shutdown u is the user code p is a planned shutdown code xx is the major reason code (positive integer less than 256) yy is the minor reason code (positive integer less than 65536) Kent Lenke til kommentar
1447 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Eller laste ned ett program som heter Brutus. Der er det .exe filer som tar seg av det. Hvis man vil gjøre det litt morro kan man jo bruker Radmin eller noe annet i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå