Gå til innhold

Fps og reboot problemer med "Guild Wars".

Anbefalte innlegg

Hei.

Det som skjer er at jeg noen ganger får fps dropp. Jeg ligger som regel på 75-85,men kan noen ganger dette helt ned til 30...hva kan være grunnen til dette? Specs står i profilen og jeg har adsl (700og noe :blush: ) fra Telenor. Jeg har også opplevd at spillet har fryst og jeg har måttet reboote 2 ganger.

Men utenom dette er jeg strålende fornøyd! :D

Takker på forhånd for hjelp. :yes:

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du router hjemme? Og i tilfelle det, har du gitt guildwars tilgang? Det er flere som har opplevd problemer med at spillet automatisk oppdaterer seg selv mens du spiller, og folk som har en "vanskelig" router har opplevd det du sier.

Kommer ikke på noe annet akkuratt nå, men poster sikkert igjen med flere forslag :)

Lenke til kommentar

Det er noen kjente grafikkproblemer utenom router/firewall problemer, og de har ofte med GeForce grafikkoretene. Gå på www.guildwars.com og sjekk ut FAQ og se på technical problems. Spør her igjen hvis du ikke finner løsningen der :)

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å oppdatere skjermkort driverne mine nå. Hadde tenkt å gjøre det samme med hk drivere,men den nye versjonen av "MSI Live Monitor" vil ikke funke. Prøvde å endre på agp apparture size (noe sånt :p),men det hjalp ikke noe særlig. Er det noe fasit til hva den skal stå på?

Lenke til kommentar

Jeg har testet litt nå,tror ikke det er pc'n min som har skylden her. Jeg har lest på flere forum,og det er mange som har problemer. Ting som at pc'n fryser,rebooter og lag er jeg visst ikke alene om å ha. Får satse på at det snart kommer en patch. Jeg prøvde å skru ned alt til minste innstilling,men det hjalp ikke særlig. Så,jeg får vel bare spille i mellomtiden og leve med reboot's og litt lag.

Btw,når jeg endret på appature size (har den nå på 512),la jeg merke til en innstilling under den. Jeg kommer ikke helt på navnet,men det hadde noe med "cache" å gjøre. Jeg har award bios. Denne innstillingen sto på "disabled",er det riktig? Litt kronglete forklart,men kanskje noen skjønner hva jeg mener :p

Takker for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Har ingen router,og jeg har gitt spillet tilgang til alt via brannmuren.Hmm,flyter spillet fint hos alle utenom meg? :whistle: Jeg spiller for øyeblikket på 1024*768,4*aa,alt annent på fullt.

specsa mine ser du under og jeg kjører alt på max i 1280*960 med 4x aa uten noen form for hakking/framedrop som jeg har merka. eneste er litt lagg en veldig skjelden gang, mene det er nok mer pga min utrolig sucky 384/128 linje, får faen meg ikke bedre her jeg bor :wallbash::realmad:

edit: apenture size skal helst være 25% av system minnet ditt, i ditt tilfelle blir da dette 256mb :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Btw,når jeg endret på appature size (har den nå på 512),la jeg merke til en innstilling under den. Jeg kommer ikke helt på navnet,men det hadde noe med "cache" å gjøre. Jeg har award bios. Denne innstillingen sto på "disabled",er det riktig? Litt kronglete forklart,men kanskje noen skjønner hva jeg mener :p

Takker for alle svar! :yes:

sjekk hva det heter nøyaktig så skal vi svare deg :)

Lenke til kommentar

Har den på 256 nå,har testet alle de forskjellige,lagger fremdeles. Er ikke helt uspillbart,men plagsomt.

Over til noe annent i spillet,jeg er warrior og snart på level 5,er det påtide å reise ut i krigen? Og når jeg går rundt nå,er det jo veldig mange som har oppdrag til meg,er disse oppdragene tilgjengelige etterpå også?

Lenke til kommentar
Jeg sjekket den innstillingen i bios,den heter "system bios cacheable".Skal den være av eller på?

Fremdeles lagg når du satt ned Aperture Size'n din?Prøv med 128 eller 256mb.

Herregud, Aperture Size har da ingenting med lagg i Guild Wars å gjøre.. Det har heller ikke Cacheable BIOS! De "tipsene" her er jo helt på jordet.

Sett ned grafikken hvis det hakker. Å rote i BIOS hjelper deg null.

Er det i det hele tatt noen av dere smartinger som vet hva Aperture size er? Aperture size er hvor mye av systemminnet skjermkortet kan "få lov til" å bruke til teksturer o.l, og har ekstremt lite betydning i denne saken her.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Har den nyeste skjermkort driveren. MSI monitor,som jeg bruker til å oppdatere hk drivere med,vil plutselig ikke funke :thumbdown:. Men jeg tror jeg er ganske oppdatert på den fronten. Har lest på flere forum om folk som har lignende problem som meg,jeg tror kanskje dette vil løse seg med en patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...