Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp ! Korleis koble saman to datamaskiner for overføring a


Anbefalte innlegg

the_ruthless: jeg er da ikke så amatør at jeg ikke vet det..:smile:

 

men jeg trodde det var et velkjent problem at win98 ikke klarer å få access på delte mapper på 2k maskiner, men det kan kanskje ordnes med en patch...

 

uansett, det første kortet hadde de tre nevnte utgangene, og det kan nok være grunnen til at det ikke virka...

 

men det nyeste har bare TP port, og er relativt nytt...

har prøvd å pinge med ip og maskin navn, ikke noe svar...

 

får prøve litt idag...jeg fikk kjøpe kabel billig så jeg kan kanskje skylde på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Lyset i nett kortene SKAL være på

( Hvis ikke, er det enten; feil i kortet, eller feil i kabel, eller kortet er ikke riktig installert/feil driver -)

2. Husk KRYSSA UTP kabel til DIREKTE koblinger mellom to pcr.(ellers virker det IKKE)

3. sett opp id på nett kortene f.eks

pcA 10.0.0.80

pcB 10.0.0.90

Nettverksmaske: 255.255.255.0 (BEGGE pcr)

Default Gate way:

på pcA = adressa til pc B (10.0.0.90)

på pcB = adressa til pcA (10.0.0.80)

Dns og Wins trenger du ikke.

 

4.Kontroller at pcene er i SAMME workgroup.

5.Del ut mappe® på hver pc- ( evt deler du hele hardisken om alt skal være tilgjengelig)

 

Lykke til! :smile:

 

Ang. filsystem på harddisker (fat16,fat32,NTFS etc). : Når du via NETTVERK skal lese data går det greit å LESE ALLE filsystemer, men har du en LOKAL hardisk på en win98 pc, vil denne f.eks IKKE kunne lese NTFS. Så det spiller INGEN rolle at du har en pc med win98 og en med w2k eller XP, de snakker fint sammen og du kan lese alt som er DELT UT.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:


Den 2002-07-15 13:04, skrev Prophecy:

Hvis begge datamaskinene har et nettverkskort sjekk om kortet har en RJ45 utgang (firkantig kobling)Hvis kortet har en slik firkantig utgang må du bruke en krysset ethernet kabel.


 

Fønka detta sjøl om eine maskinao ha win95 å dann andre ha win xp ?!?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 22:13, skrev Dr.X:

Hvorfor ikke bruke Firewire hvis begge maskinene har en firewire kontakt!? DET er driiitkjappt! Har ikke hatt anledning til ä teste det selv,men med WinXP burde det gä fett!Skal pröve det neste gang jeg kommer pä LAN.. Husker ikke hvor kjappt det var men noe kjappere enn 100* LAN.



 

Hastigheten på firewire == 400Mbit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...