Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp ! Korleis koble saman to datamaskiner for overføring a


Anbefalte innlegg

Kva treng ein for å kobla saman 2 datamaskiner for overføring av data ? Må ein ha nettverkskort ? Fønkar det berre å bruka kabel frå usb til usb ? Viss begge maskinene har nettverkskort er det berre å setta ein kabel imellom dei då ?

 

Helsing Uvitande

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis begge datamaskinene har et nettverkskort sjekk om kortet har en RJ45 utgang (firkantig kobling)Hvis kortet har en slik firkantig utgang må du bruke en krysset ethernet kabel.

Hvis du er usikker på hva det er stikk ned på nærmeste elkjop butikk å be om å få en kryssa kabel.

 

Det skal vel være mulig å koble datamaskinene sammen med usb (correct me if im wrong)

Lenke til kommentar

jeg har også prøvd dette,(må jo teste wc3 mot broder'n..:smile: men jeg fikk det ikke til, samme hva jeg gjorde så ville ikke pc'n koble til den andre.

er totalt newb i nettverk, så jeg aner i grunn ikke hvorfor.

har endra ip, prøvd å ping'e , delt mapper og skrevet inn hostmappe osv....

 

men ingenting virker, det lyser ikke opp i nettverkskortet i den andre maskina...

har testa to stykk nå, begge 3com kort, og ihvertfall det jeg har nå skulle virke...

 

og jeg kjøpte kryssa kabel i ny innpakning, så det er ikke der feilen ligger...:9

 

ene maskina kjører 98se, den andre 2k, 98 kommer seg jo uansett ikke inn på 2k maskiner, men 2k maskina får ikke kontakt med den andre heller, ufattlige rart.

 

har en følelse av at det gamle kortet ligger innstallert på maskina, men skulle det i tilfelle ha noe å si, har jo bare endra ip for riktig kort osv....

 

help me out, jeg vill banke broder'n...:grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 14:03, oceana skrev:


ene maskina kjører 98se, den andre 2k, 98 kommer seg jo uansett ikke inn på 2k maskiner, men 2k maskina får ikke kontakt med den andre heller, ufattlige rart.


 

Hva mener du? Når det gjelder Windows og nettverk og filsystemer, så greier min WinMe-maskin glimrende å lese NTFS-partisjonen på min WinXpPro-maskin. På nettverk gjelds ikke filsystemer, der gjelder filer. (Har jeg på følelsen av...)

 

 

 

Nettverk er funny business.

 

(Men nå skal jeg logge av nett & prøve å få GTA3 til å funke. Ha gøy, folka.)

Lenke til kommentar

Hva med en formatering ?

Alltid en fordel å formatere hvis du står fast.

Jeg hadde akkurat samme problemet når jeg skulle linke med en som hadde 2k og jeg hadde ME.

Jeg formaterte og la inn XP, da funka alt perfekt.

 

Bare husk å ta backup da :smile:

Lenke til kommentar

win 9xme er vanskelige i nettverk, noe søppel mye bedre med win2k eller xp.

Det går an og bruke en kabel fra lpt til lpt, men det går tregt.

Det enkleste er en kryssa kabel.

 

_________________

AMDXp 1800+

Msi kt3 ultra aru

512Mb samsung pc2700

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

Wdc 80gb 8mb cache

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8937poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-07-16 14:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 14:03, oceana skrev:


men ingenting virker, det lyser ikke opp i nettverkskortet i den andre maskina...

har testa to stykk nå, begge 3com kort, og ihvertfall det jeg har nå skulle virke...


og jeg kjøpte kryssa kabel i ny innpakning, så det er ikke der feilen ligger...:9



 

Hvis 3Com-kortet har flere mediautganger (BNC,TP og AUI), så er det ikke alltid kortet finner ut av hvilken utgang som skal brukes. Du må da kjøre 3Com's konfigureringsprogram og sette utgang til TP.

 

Jeg ville også få testet kabelen. Den burde ha vært testet av produsenten, men feil forekommer.

 

Du har også sjekket i enhetsbehandleren at det ikke er noen feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 11:40, veggiss skrev:

du trenger ikke usb hub, men en spesial kabel. den koster ca 400 spenn, og programmvare følger med.




 

Hmmm kva heiter denne kabelen då å får ein kjøpt den av komplett data, PS data eller lignande ?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke Firewire hvis begge maskinene har en firewire kontakt!? DET er driiitkjappt! Har ikke hatt anledning til ä teste det selv,men med WinXP burde det gä fett!Skal pröve det neste gang jeg kommer pä LAN.. Husker ikke hvor kjappt det var men noe kjappere enn 100* LAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...