b0berg Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Men det er jo litt pingle da Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Forstod det slik at brevene ble sendt ut allerede i april...Selv planlegger jeg å få unnagjort påbygg neste år, da jeg er lærling frem til midten av august, vil det by på problemer tro? Er vel ikke verre enn at du søker om utsettelse? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Forstod det slik at brevene ble sendt ut allerede i april...Selv planlegger jeg å få unnagjort påbygg neste år, da jeg er lærling frem til midten av august, vil det by på problemer tro? Ikke alle har samme innrykksperiode i løpet av året. Kommer vel litt ann på hvor du skal henne i forsvaret, så det kan gå bra ja, eller problemer. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Forstod det slik at brevene ble sendt ut allerede i april...Selv planlegger jeg å få unnagjort påbygg neste år, da jeg er lærling frem til midten av august, vil det by på problemer tro? Er vel ikke verre enn at du søker om utsettelse? Hopefully Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Jepp. Følger ved et skjema hvor man fyller ut personnr osv. Så skriver du grunn til utsettelse. Så blir det fiksa Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hmm, forbered dere på å skrive personlig informasjon en del ganger. Det er to ting som ikke eksisterer i det norske forsvar, det er logikk og effektivitet. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Det er to ting som ikke eksisterer i det norske forsvar, det er logikk og effektivitet. Hehe! Dagens morsomste setning. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Men det er jo litt pingle da Igrunn ikke.. Mulig jeg hadde opplevd og lært mye på et år i militæret, men jeg føler jeg har gjort det samma med å begynne å studere. Jeg vet ikke hva jeg har gått glipp av, men det plager meg ikke nevneverdig heller. Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Tror ikke du har gått glipp av så veldig mye egentlig. Kanskje litt CS-gass og litt skyting. Men what the heck. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg skal i sjøforsvaret på madland 25. september Men satser på at jeg får meg lærlingplass til høsten så jeg får utsatt det ett par år Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Er i Sjøforsvaret, på KV Svalbard. Sitter på rompa inni et radiorom og griller pappafrøene mine. Begynner å gå lei, men dimmedatoen nærmer seg smått. Edit: målet mitt er egentlig nådd. Da jeg var ferdig på vgs, var jeg ganske klar for å gjøre noe annet enn skole. Det har jeg fått gjort, og er nå veldig klar for å studere Endret 20. mai 2005 av cecolon Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Forstod det slik at brevene ble sendt ut allerede i april...Selv planlegger jeg å få unnagjort påbygg neste år, da jeg er lærling frem til midten av august, vil det by på problemer tro? Tror ikke det blir noe stress. Flere innrykk fra august og utover... Bare pass på å ikke kom i garden, der får man sjelden skoledimm (dimme tidligere pga skole) hvis man tilhører de aller seneste kontingentene, opplevde det selv og det var ingen positiv opplevelse! De var utrolig firkantede på dette mye grunnet vaktoppdragene og ga lite perm. Gikk glipp av mye skole tidlig i semesteret! Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Pheeew. Blir mer og mer glad for at jeg fikk flyttet innrykksdatoen min til 20. Juli. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Pheeew. Blir mer og mer glad for at jeg fikk flyttet innrykksdatoen min til 20. Juli. Det var faktisk en av mine positive gleder med å bli kalt inn i militæret. Er en del jeg gikk i klasse med som skulle inn i september eller oktober, de må jo da dasse bort to år..? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Om jeg kommer inn i militæret, så kommer jeg til å bli kalt inn i august 2006. Vil dette ha noen form for påvirkning av et eventuelt studieår høsten 2007? Med andre ord, hvor lenge er man inne til tjeneste? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Med andre ord, hvor lenge er man inne til tjeneste? Offisielt er det vel 12 mnd tror jeg. Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Offisielt 12 måneder, ja. Du dimmer ofte tidligere enn det. Vi dimmer etter 11 måneder. Noen avdelinger er snillere enn andre på de senere innrykka. Vet at Garden ikke er så snille når det gjelder skoledimming, pga. vakt. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg er i septemberkullet (kom inn 28. sep), men skoledimmer. I tillegg har jeg perm før det, så i praksis avslutter jeg førstegangstjenesten rundt slutten av juli Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Begynner nesten å glede meg. Irriterende at det blir kort sommerferie though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå