Thlom Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg heller til LeD her. mener på han har forklart det der i en annen tråd. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Så guds sønn, er ikke guds sønn, men er Gud? hmm... noe som ikke stemmer her Det stemmer utmerket godt. Jesus er Gud, OG Guds sønn. Dette er den såkalte Hellige Treenigheten - Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. Du, Exidiez, er et godt eksempel på at dette er vanskelig - og (bortimot?) umulig - for oss mennesker å forstå. -foresten krigen mot irak (babylon) er vistnokk beskrevet i bibelen om noe som kommer... Det er noen som tror at det kan stå et profeti om det, ja. Det betyr ikke at det er helt sikkert. hadde jeg vært gud skulle jeg nokk ha klart og gjøre en bedre jobb ja -eller ikke , ivertfall ville jeg ikke truet med helvete og denslags, og helder ikke hatt noen trang til og ha folk til og tro på meg.det er min mening om det, og syntes andre burde mene det og, ha egne meninger og vere med på og skape en bedre verden, uten en maktsyk og hevnende gud, det syntes nå jeg er det viktigste !...For det er ingen guder bortsett i fra menneskene da. Så det er VI som er guder, INGEN ANDRE! -eller hva folkens? Det er VI som har gjort det slik. Adam og Eva kunne ikke dy seg (med god hjelp fra Satan) - de måtte spise av kunnskapens tre. Det betydde at de fikk kunnskap om godt og ondt, som Gud. Gud har skapt oss perfekte. Men valgene våre er ikke perfekte. Egentlig skulle vi vært døde hele gjengen, på grunn av syndene våre, men - For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den Enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud har - helt fra begynnelsen av - latt oss få lov til å ta våre egne valg. Mange av valgene våre er gale... Gud gir ikke hevn, som du sier. Før Jesus kom, så måtte du bøte for det du gjorde galt. Men etter at Jesus kom til jorda, og døde for syndene våre, så får vi ikke noe straff for det som vi har gjort galt. Han har kjøpt oss fri fra fortapelsen, og lar oss komme inn i sitt rike... Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Det stemmer utmerket godt. Jesus er Gud, OG Guds sønn. Dette er den såkalte Hellige Treenigheten - Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. Du, Exidiez, er et godt eksempel på at dette er vanskelig - og (bortimot?) umulig - for oss mennesker å forstå. Men de som tror forstår? Ganske så overmenneskelig tanke de religiøse fronter. Det er noen som tror at det kan stå et profeti om det, ja. Det betyr ikke at det er helt sikkert. Men det er en sjanse for at en stut på 300 tallet og utover skrev en profeti som går i oppfyllelse i år 2003. Beklager, men jeg har sluttet å tro på julenissen. Det er VI som har gjort det slik. Adam og Eva kunne ikke dy seg (med god hjelp fra Satan) - de måtte spise av kunnskapens tre. Det betydde at de fikk kunnskap om godt og ondt, som Gud. "Gud" feilet alltså da han "skapte" Adam og Eva. Godt å få det sett av en religiøs person. Gud har skapt oss perfekte.Men valgene våre er ikke perfekte. Egentlig skulle vi vært døde hele gjengen, på grunn av syndene våre, men - For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den Enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Alltså det er kun mennesker som tror på en skrift som er skrevet av mennesker som kommer til det evige liv. Du kan trygt skrive det for det er det du tror på. Gud har - helt fra begynnelsen av - latt oss få lov til å ta våre egne valg. Mange av valgene våre er gale... Og de som skal dømme er religiøse. Gud gir ikke hevn, som du sier. Før Jesus kom, så måtte du bøte for det du gjorde galt. Men etter at Jesus kom til jorda, og døde for syndene våre, så får vi ikke noe straff for det som vi har gjort galt. Han har kjøpt oss fri fra fortapelsen, og lar oss komme inn i sitt rike... Takk, men jeg klarer å ta selvstendige valg. Jeg lar ikke forvirrede mennesker ta valg for meg. Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hmmm.... slik jeg tenker er det da mere viktig og ta for seg ting i livet enn hva som skjer etter, og fylde det... -Tenk på en flamme, flammen sloktner... hvor er den?- jo den er borte... sånn er det med livet også, er det noe fryktelig med dette? -Selvfølgelig hadde det jo vært konge om det var et paradis hvor vi kunne kost oss, og sunget salmer osv... men hvorfor i alle dager er vi da her... Og ett eksempel til; homser har ingen adgang i kirken egentlig efter hva bibelen sier, men gud er den alt skapende herre, han skapte di stakkarslige folkene MED den legningen han ikke liker.... Hva gjør at du kan tro på noe slikt? Jeg skønner meg mere på folk som tror på allah for han inneholder både godt og ondt, men også her en hel del med skrøpeligheter. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det stemmer utmerket godt. Jesus er Gud, OG Guds sønn. Dette er den såkalte Hellige Treenigheten - Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. Du, Exidiez, er et godt eksempel på at dette er vanskelig - og (bortimot?) umulig - for oss mennesker å forstå. Men de som tror forstår? Ganske så overmenneskelig tanke de religiøse fronter. Jeg forstår ikke, hvis det er det du vil fram til. Gud har skapt oss perfekte.Men valgene våre er ikke perfekte. Egentlig skulle vi vært døde hele gjengen, på grunn av syndene våre, men - For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den Enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Alltså det er kun mennesker som tror på en skrift som er skrevet av mennesker som kommer til det evige liv. Du kan trygt skrive det for det er det du tror på. Mennesker tror på en skrift som er skrevet av mennesker, fordi Gud sa at de skulle gjøre det. Gud har - helt fra begynnelsen av - latt oss få lov til å ta våre egne valg. Mange av valgene våre er gale... Og de som skal dømme er religiøse. Den som dømmer er Gud. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Vel, hele greia med Religioner er jo i utgangpunktet det samme. Nemmelig spørsmålet alle har og ikke kom å si at det ikke er så, for det er det :wink: "Hva er meningen med livet?", og hva er det meningen at vi skal utrette, hvorfor er vi satt her?. Dette er grunnlaget for religion. Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 jezz! helt korekt, men jeg tror det er mer... ; under en veldig tidlig tid, så tror jeg at folket ikke klarte helt og skille fantasi fra virkelighet, og at det er mye av grunnen til at tingene ble slik... di trodde t.o.m at gud plantet tankene ned i hodet på dem, og dette burde da si litt, eller kansje ikke?? Det er en gammel og syk verden kristendommen stammer fra, vi kan ikke glemme dette, jeg vet ikke, men kansje di trengte en gud får og prøve "rydde opp litt" i kaoset". får noe fungerte og noe ikke seff... men jeg tror dette er også en viktig faktor som kristendommen hadde sitt utspring fra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå