Gå til innhold

WWW er dyrets merke!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Sikre tegn på verdens undergang og Jesu tilbakekomst er ikke akkurat noe nytt da.

Det eneste som står i den store boka om "når":

"Ingen kjenner dagen eller timen". (Litt forskjellig fra oversettelse til oversettelse.)

Man skal være rimelig rettroende/godtroende for å kunne finne noe som helst som angir en dato.

Lenke til kommentar

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 13

Draken og de to dyrene

Da så jeg et dyr stige opp av havet. Det hadde ti horn og sju hoder og en krone på hvert horn. På hodene stod navn som var en spott mot Gud. Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Draken gav det sin kraft og sin trone og stor makt. Et av dyrets hoder så ut som om det hadde fått banesår, men det dødelige såret ble leget, og all verden undret seg over dyret og fulgte det. Folk tilbad draken fordi den hadde gitt dyret makt, og de tilbad dyret og sa: «Hvem er som dyret, og hvem kan kjempe mot det?»

Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall!

For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666.

Lenke til kommentar

Vell.... ER DYR ONDE NÅ DA? hva er galt med folk... ser på alt som noe negatift... aldrig noe positivft å høre...

dyrets mærke??? uuhh?? hva??? skal jeg bli redd eller noe???

F... ASS! nå får folk bli voksne en gang får ALLE! uuuuÆÆÆÆÆÆH!

Lenke til kommentar
Vell.... ER DYR ONDE NÅ DA? hva er galt med folk... ser på alt som noe negatift... aldrig noe positivft å høre...

dyrets mærke??? uuhh?? hva??? skal jeg bli redd eller noe???

F... ASS! nå får folk bli voksne en gang får ALLE! uuuuÆÆÆÆÆÆH!

Ta det med ro, det er bare en bit kristen tro. Hvis du legger altfor mye i den blir du.. vel, kristen.

Lenke til kommentar
Sikre tegn på verdens undergang og Jesu tilbakekomst er ikke akkurat noe nytt da.

Det eneste som står i den store boka om "når":

"Ingen kjenner dagen eller timen". (Litt forskjellig fra oversettelse til oversettelse.)

Man skal være rimelig rettroende/godtroende for å kunne finne noe som helst som angir en dato.

Feil. Er man rimelig rett-troende, vet man at ikke en gang Guds sønn, Jesus, visste eller vet når undergangen skjer. Hvordan mennesker kan tro at de vet bedre enn Jesus, er meg en gåte. SÆRLIG når disse menneskene hevder at de er kristne!

Den der strekkode-greia var direkte latterlig! :lol: Noen ser fanden i hver busk! Og det virker som halleluja-sektene i USA er de verste!

Neh, sann mine ord: dommedag og jordens undergang kommer den dagen Herren har bestemt, og det er ikke en kjeft i verden som kan forutsi det eksakt. Uansett hva som står i bibelen. Hvordan dommedag arter seg, kan man jo spekulere på. Kanskje det er uroen i Irak som kommer til å utløse 3. verdenskrig elns? Time will show.. I mellomtiden får vi bare fortsette som før.

Lenke til kommentar
ikke en gang Guds sønn, Jesus, visste eller vet når undergangen skjer.  

Neh, sann mine ord: dommedag og jordens undergang kommer den dagen Herren har bestemt,

I og med at Jesus er og var 100% Gud -- samme vesen som Faderen, så virker dette utsagnet en smule selvmotsigende.

LeD

Lenke til kommentar

Så guds sønn, er ikke guds sønn, men er Gud? hmm... noe som ikke stemmer her :lol:

-foresten krigen mot irak (babylon) er vistnokk beskrevet i bibelen om noe som kommer... :roll: hvis det blir en krig og alt blir som bibelen beskriver det; da skal vistnokk herren vende tilbake...hmm, da gjenstår det bare og se da ;) og hvis ikke noe av dette skjer kan jo en sette en strek over kristendommen EN gang for alle!

- Hvorfor velger noen og gi etter på denne undertrykkende troen spør nå jeg.... Om det vikelig er sant; noe som er lite trolig blandt folk som tør og se virkeligheten i øynene, så står nå jeg på mine meininger uansett om jeg brenner i indre kjerne av jordkloden eller ikke, og det fordi den inneholder; etter min meining nesten bare undertrykkelse, hat og f...skap,

hadde jeg vært gud skulle jeg nokk ha klart og gjøre en bedre jobb ja ;) -eller ikke :) , ivertfall ville jeg ikke truet med helvete og denslags, og helder ikke hatt noen trang til og ha folk til og tro på meg.

det er min mening om det, og syntes andre burde mene det og, ha egne meninger og vere med på og skape en bedre verden, uten en maktsyk og hevnende gud, det syntes nå jeg er det viktigste !...For det er ingen guder bortsett i fra menneskene da. Så det er VI som er guder, INGEN ANDRE!

-eller hva folkens?

Lenke til kommentar
Vell.... ER DYR ONDE NÅ DA?

Vel ikke alle dyr er onde... Det står beskrevet hvilke...

Det hadde ti horn og sju hoder og en krone på hvert horn. På hodene stod navn som var en spott mot Gud

Disse er jo ganske så dagligdagse her på jorden, er de ikke? :-P

Jo... bor vel et par stykker i nabolaget... vi får ikke lov å gå ut uten atomraketten vår i baklomma :D:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...