Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC 100% stabilt?

Anbefalte innlegg

Lurer på om UPC blir regnet for å være 100% stabilt i Oslo?

Har problemer med at Telio mister kontakt og UPC modem må restartes.

Telio mistet f.eks. kontakt klokken 18.30 den 18.mai. Telioadapter er direkte tilkpoplet UPC modem.

Andre som har hatt stabilitetsproblemer med UPC?

Hva kan i såfall være årsaken? tung trafikk, dårlig UPC kabel, feil på upcserver, for få iper, feil på modemet, for mange 26mb brukere????????

Endret av henny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

jeg kan ikke si sikkert hva som er feil, men vil tippe det er noe med kablem. dersom du er langt fra sentralen så vil du fort få problemer med ustabilitet.

og du vil aldri finne en isp som er har en oppetid på 100%, det er mer eller mindre fysisk umulig. for da må du ha dobbelt opp, eller kansje tredobbelt opp i absolutt alle ledd og det vil koste HYL...

musa

Lenke til kommentar

Jeg og mine kompiser som bor her i samme bydel med Chello Classic opplever i hvertfall "freezetimes" minst 100 ganger i løpet av dagen. Varer i ca. 5-45 sek og komme på en måte i bølger. Har og opplevd nedetid. Skjedde etter en såkalt "utbedring" av sentralen her vi bor. Alt skjer alltid samtidig. Har og hørt om en som bor i samme by her som hadde problemer med Telio pga. UPCs ustabilitet. Tipper nok det er demmes sentral. Hadde en tekniker her i går, han skifta til et svart, mindre modem som han mente vi skulle fått beskjed om å bytte for lenge siden. Hjalp egentlig ikke.. Skal bytte ISP så snart så mulig..

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg mer eller mindre fått fastslått mine bange anelser.

UPC's stabilitet er elendig.

Håper flere kan komme med erfaringer og innspill!!

Telioadapteret trenger mer eller mindre helt stabil dataflow, og ikke freezetimes som nan0tim skriver om .

Det var sikkert dette som skjedde den 18'de.

Det verste av alt, UPC innrømmer det ikke.

"Vi kan ikke se noen feil på linjen..." var svaret jeg fikk fra kundeservice.

Dem prøver å skjule problemet. Råttent spør du meg.

Ikke vil de logge linjen heller for brudd heller.

Har forøvrig Terayon 720 modem.

Endret av henny
Lenke til kommentar

Bor i Oslo og har Chello Extreme. Har ikke noe problemer med ustabilitet eller freezetimes på linja. Har i to år før jeg oppgraderte brukt Chello Plus uten særlig store problemer.

Nå spiller jeg Joint Operations 3-4 timer hver kveld og burde nok merket det om noe var i veien med linja mi.

Jeg vet at noen av de gamle modemene til UPC er ustabile, men de sorte Motorola-modemene i dag skal visst være ganske driftsikre.

Og når det gjelder at man får ustabilitet når du bor langt unna en sentral blir det ikke det samme med UPC (som bruker kabel-nettet) som med en ADSL tilkobling som bruker telefonnettet..

Med en kabellinje, slik UPC tilbyr, berøres ikke hastigheten av avstanden til telefonsentralen. Det går like raskt over alt. På sikt kan vi styre hastigheten opp mot 500 Mbit/s, sier markedssjef i UPC Morten S. Larssen.

Hentet fra Aftenposten.

Lenke til kommentar

Har hatt Chello i 3 år nå og noe nedetid har det vært (ifra noen få minutter opp til 12 timer) men tror de kan telles på mine fingre. Har også hatt ip-telefon ifra VoIp siden de startet opp uten noen problemer. Men nede tid har jo alle leverandører og kommer også ann på hvor du bor.

Og hvis noen har fotalt deg at iptelefoni skal være like stabilt som god gammeldags fastelefoni har du nok desverre blitt lurt.

Lenke til kommentar

Lurt og lurt.

Det er MANGE som har nesten dønn stabil iptelefonforbindelse, uten problem av noe slag.

Og ja, telio eller andre garanterer på ingen måte oppetid men man skal da kunne forvente at produktet er sånn noenlunne brukbart.

Hver gang telioadapteret er dødt er jeg nødt til å ta strømmen til UPC modemet i kanskje 15 minutter for så å få det inn igjen . Prøvde i går kun med 15 sek, så 30, 1 min.....men måtte til slutt vente veldig lenge. Har hørt at dette er tull med iptildeling fra UPC server og at modemet må være ute en god stund for å få 'released' en ny ipadresse.

På en annen forbindelse jeg har satt opp IP telefoni er det nedetid kanskje hver tredje måned og da snakker man om en fullt brukbar telefon. Legger til at det private nettverksutstyret brukt der er 100% stabilt.

Endret av henny
Lenke til kommentar
Bor i Oslo og har Chello Extreme. Har ikke noe problemer med ustabilitet eller freezetimes på linja. Har i to år før jeg oppgraderte brukt Chello Plus uten særlig store problemer.

Nå spiller jeg Joint Operations 3-4 timer hver kveld og burde nok merket det om noe var i veien med linja mi.

Jeg vet at noen av de gamle modemene til UPC er ustabile, men de sorte Motorola-modemene i dag skal visst være ganske driftsikre.

Og når det gjelder at man får ustabilitet når du bor langt unna en sentral blir det ikke det samme med UPC (som bruker kabel-nettet) som med en ADSL tilkobling som bruker telefonnettet..

Med en kabellinje, slik UPC tilbyr, berøres ikke hastigheten av avstanden til telefonsentralen. Det går like raskt over alt. På sikt kan vi styre hastigheten opp mot 500 Mbit/s, sier markedssjef i UPC Morten S. Larssen.

Hentet fra Aftenposten.

Har vært slikt hele mai, og bytte av modemet har bare redusert tiden på freezetimen, dessverre ikke stoppet det.

Det verste av alt, UPC innrømmer det ikke.

Nemlig. Skylder alltid på oss uskyldige og "uvitende" kunder. Tror vi ikke kan en dritt om nettverk eller hvordan du setter det riktig opp. Neste uke skal jeg klage og forhåpentligvis skal jeg oppnå enten avbestilling av UPC i slutten av denne måned eller få pengene tilbake for denne måneden. (Ringer du og avbestiller nå, får du ordinært ikke endt avtale før 30. juni.)

Lenke til kommentar

jeg har hatt upc i 5,6,7 år..husker ikke helt.

det første året etter de gravde ned kabler var det veldig ustabilt.

etter det har det kun vært nede noen timer.

hadde en del problemer med upload når jeg byttet til chello extreme, men det blei retta for noen uker siden.

hvis upc bare kommer med mer upload kommer ikke jeg til å bytte leverandør i hvertfall.

Lenke til kommentar

fikk upc for en uke siden. linja var stabil helt til i dag hvor jeg merket at sider plutserlig loada veldig treigt. så jeg prøvde å pinge vg.no og her er resultatene:

Ping-statistikker for 193.69.165.21:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 85, tapt = 15 (15% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 7ms, maksimum = 265ms, gjennomsnittlig = 65ms

er vel dette man kaller packetloss?

Lenke til kommentar

Har snakket med UPC kundeservice. Skal få servicetekniker hjem.

Når det lyste bare to lys på terayon modemet var det noe feil/forstyrrelse på kabelen/linjen til upc sentralen sa de.

Dette kunne serviceteknikerne finne ut av med diverse utstyr og justere inn signalene, bytte ut dårlige kabler eller gjøre andre endringer i nettverket.

Videre burde alle kabler inn til modemet være trippelskjermet og kortest mulig. Den som følger med fra UPC er trippelskjermet.

Veldig liten sjans for feil på modem sa de og.

Kundeservice sa og at UPC skulle være helt stabilt så lenge det ikke var noen driftsmelding for området. Spurte om man måtte rekne med litt ustabilitet noen ganger med UPC. Nei, de bekreftet at Chello var et produkt som skulle være oppe 24/7 uten noe form for tull.

Da internett fungerte hadde jeg ping på 8ms til vg.no.

Lenke til kommentar
Har snakket med UPC kundeservice. Skal få servicetekniker hjem.

Når det lyste bare to lys på terayon modemet var det noe feil/forstyrrelse på kabelen/linjen til upc sentralen sa de.

Dette kunne serviceteknikerne finne ut av med diverse utstyr og justere inn signalene, bytte ut dårlige kabler eller gjøre andre endringer i nettverket.

Videre burde alle kabler inn til modemet være trippelskjermet og kortest mulig. Den som følger med fra UPC er trippelskjermet.

Veldig liten sjans for feil på modem sa de og.

Kundeservice sa og at UPC skulle være helt stabilt så lenge det ikke var noen driftsmelding for området. Spurte om man måtte rekne med litt ustabilitet noen ganger med UPC. Nei, de bekreftet at Chello var et produkt som skulle være oppe 24/7 uten noe form for tull.

Da internett fungerte hadde jeg ping på 8ms til vg.no.

Dem lyver som det renner. Fordi UPC har et rykte på seg her i Stavanger som Ustabilitetens konge for gamere..

Lenke til kommentar

Vel, kanskje de lyver, men tror stabiliteten kan variere veldig fra område til område.

UPC skal iallfall få en siste sjanse hos meg. Da kan de jo se selv hva som er feilen og viss de kan garantere meg at de har fikset meg en stabil forbindelse, skal jeg endelig sitte meg ned og nyte skikkelig internett.

Viss det da ikke fungerer, good bye. Eller kanskje de skal få en sjans til, viss de gjorde noe feil.

Lenke til kommentar

Hva sa de da.

Kundeservice sa de hadde med seg utstyr så de kunne sjekke kvaliteten på linjen og justere denne.

Bare installerte dem modem og håpet på det beste? Teknikerne må vel være interressert i å finne ut hvor feilen ligger?

Endret av henny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...