Tankakern Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er det mange her som sliter med å finne drivere til sitt Soundblaster Live! 5.1-kort (eller Audigy)? I min krets har det ofte vært et problem at hvis en ikke har den medfølgende CDen til det innkjøpte lydkortet, så er det umulig å få installert drivere til kortet uten å manuelt pakke ut driverfilene fra installasjonsfilen en laster ned fra Creative sine hjemmesider. Dette fører til at vitale innstillingsprogram som Surround Mixer og alle de andre Soundblaster-verktøyene ikke kan installeres. Det går heller ikke an å oppgradere driverne senere hvis en har fått installert drivere. Manuell utpakking må alltid til... Feilmeldingen som bruker å komme når en starter installasjonsprogrammet er at en kan ikke finne lydkortet, selv om du vet at du har det lydkortet som etterspørres. Var bare det at en gang så var jeg så lei dette problemet at jeg bestemte meg for å finne ut hva som gjorde at installasjonen nektet å starte. Jeg fant ut at jeg hadde et Sounblaster Live 5.1! Digital-kort, rettere sagt en OEM-versjon av denne. En kan merke dette ved at det er merket SB0220 på selve lydkortet. (Et enkelt google-søk avslørte at det er veldig mange som sliter med å finne drivere til akkurat dette kortet.) Og, etter en god stund med gjennomgang av installasjonsskriptfiler, så fant jeg ut hva driverne fra internett manglet av Device ID for å kunne kjøre installasjonen. Yay! Så, spørsmålet mitt er: Er det et behov for at jeg enten legger ut de modifiserte driverne (nyeste driver-webpack med støtte for SB0220-kortet) eller beskriver hva som må gjøres for å få dette til å gå? Eller er det ikke vits, fordi nesten ingen sliter med dette likevel? Var såppass mye arbeid at jeg føler at jeg iallfall må spørre om noen andre sliter med dette Kan jo hende at jeg nå dummer meg ut fordi løsningen på problemet er blitt sagt før mange ganger... Vet at det skal være et likt problem med noen OEM Audigy-kort der ute, og jeg kan sikkert hjelpe med å finne ut hva som trengs å gjøres der også, hvis noen er i krise... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå