havar Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg har trådløst nettverk hjemme, og laptopen min funker fint opp mot dette. Da jeg i dag forsøkte å koble til ytterligere en PC, barnas gamle 333Mhz, via trådløst PCI-kort, var det stopp. Maskinen finner riktignok det eksisterende nettverket, men får ikke koblet seg på. Jeg har prøvd ukrytert, WPA og WEP, men alltid med samme resultat. Nettverket finnes, og signalet er topp, men jeg får ikke koblet meg på. Det kommer bare opp et vindu med beskjed om at maskinen venter på nettverk, men etter et minutt forsvinner bare dette vinduet, og jeg er tilbake til vinduet med det oppdagede nettverket. Dette er et problem jeg aldri før har vært borti. Finnes det noen gode råd..? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg hadde samme problemet, etter å ha ringt til support 10-15 ganger fant de ut at jeg måtte sette "Preamble Type" til long ! (den sto på short) Det var på en Jensen Wireless High speed router II. Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kan det være at du har låst nettverket på mac adresse og? Da vil det oppføre seg omtrent slik du beskriver. Cent~ Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hadde noe lignende problemer jeg og, det var noen gamle Nokia C220 eller no-kort mot nye Linksys-sendere.. Der var det rett og slett at Nokia-kortet ikke var kompatibelt med linksysen.. Da var det bare å bytte.. Lenke til kommentar
havar Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Takk for innspill. Jeg skal gå i gang med å sjekke ut de forskjellige sakene nå. Kortet er et Cnet kjøpt hos Komplett, og routeren er en Belkin. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 hmm, skal teste bytte av kort jeg også ser jeg. Havar, funka det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå