Gå til innhold

LCD for grafisk arbeid

fudun

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ute etter en skjerm med bra fargegjengivelse, etterslep har så og si ingen betydning, da jeg kun skal bruke skjermen til kontorarbeid.

I dag sitter jeg med en HP 1730, som har virkelig elendig fargegjengivelse.

Tror jeg glatt skulle få igjennom en skjerm til rundt 5000. Skulle selvfølgelig ønske jeg kunne spytte i mer og få en 1600*1200-skjerm, men det får være grenser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har jeg, bruker den til samme formålet og er strålende fornøyd. må nesten skaffe meg en til når jeg får råd! :)

for en tusenlapp ekstra får du de jo i 19" også, men jeg trives best på 17" ettersom jeg føler man får et skarpere bilde da. 17" og 19" kjører jo som kjent på samme oppløsning så pixlene blir bare større på en 19".

Lenke til kommentar

Hei,

merker du stor forskjell om du kjører DVI eller VGA? Har bare VGA på jobb foreløpig, men dersom jeg kan spytte i et par hundre på et nytt skjermkort med DVI og heve billedkvaliteten mye, er det definitivt verdt det.

Hva med en Lacie Photon Vision 20", er de i nærheten når det kommer til billedkvalitet?

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøp LaCie 20" uten tvil ;)

Hvertfall når de dukker opp på ukens tilbud eller helgetilbud hos netshop :D

hvordan er farge og bildekvaliteten på denne? ganske lavt kontrastnivå utifra spesifikasjoner hvertfall, og dette med at skjermen buer svakt innover, hvordan er dette og se på når man skal jobbe med grafiske saker?

fudun: har ikke testet forskjellen på denne skjermen med dvi og vga, men kan sikkert ta en test visst jeg finner en vga kabel her en plass. :wee:

dvi er jo egentlig et must når man skal jobbe grafisk da.

Lenke til kommentar
Har noen et godt forslag til et skjermkort til samme bruk, altså null interesse for 3d-ytelse - kun billedkvalitet via DVI?

agp eller pci-e?

tipper agp siden du ikke har dvi nå. ;)

velg et fra Matrox, de er kongen på det feltet. koster litt da, fra 1000,- og oppover.

Her er et av de rimeligste.

er du ikke interessert i og bruke så mye penger og bare vil ha noe for og få dvi så holder det fint med et radeon 9250 f.eks.

Lenke til kommentar

Arg... svar fra IT var at jeg må holde meg til leverandøren vår, som ser ut til å være utelukkende HP.

Finnes det i det hele tatt en bra skjerm fra HP?

Er endel Mac'er på huset her da, kanskje jeg skal be om en Apple-skjerm.

Lenke til kommentar

Samboeren gikk i helgen til innkjøp av en 20'' LaCie. (Netshops weekend tilbud)

Jeg måtte selvsagt teste :grin:

De som har lest mine 'oppgulp' ifbm de lcd'ene jeg har hatt i huset (og uten unntak returnert) vet omtrent hva jeg mener om lcd og gaming..

LaCie er en kvalitetsskjerm, og den er tung. Designet er ikke allverdens fancy. Det den mangler på designsiden tar den igjen på billedkvaliet, som er noe av det beste (om ikke DET beste) jeg noen sinne har sett på en monitor.

I tillegg er den en god bundle;

-2 stk strømkontakter (110V & 230V)

- VGA kable

- DVI kabel

- USB kabel (USB i skjermfoten)

- Div software.

Dette er en knallskjerm, men 2 ting trekker ned;

1. baklys godt synlig, to steder langs skjermens ytterkant.

2. 'ghostingen' var faktisk mindre merbar enn på NEC 1970 gx, selv om LaCie oppgir responstiden til å være 16ms (NEC'n 8ms). Men gosthing er der. Men det som var mest irriterende var 'tearingen' - denne var plagsomt tilstede.

Bortsett fra dette gjorde LaCie er meget solid inntrykk. Anbefales, men IKKE til gaming.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...