Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Canon 350

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe et Canon Eos 350 kit for ca. 7400 pluss 1GB minnekort slik at det totalt blir ca 8500,- med frakt.

Det jeg lurer på er om det er noe å spare på å vente 1 måned eller litt lengere, altså om prisen vil falle litt i nær fremtid? Tror den nettop har falt med noen hundrelapper hvis jeg ikke tar helt feil.

Mitt budsjett er meget begrenset og blir vel egentlig sprengt hvis jeg kjøper dette kamerat :innocent: . Mitt nåværende kamerea er et Kdak EasyShare CX4230 2 MP. Jeg har nesten fra første dag gølt at det ikke strakk til. Det er lite detaljer i bildet og kan ikke forstørre noe særlig mer en 15x10 cm på papir. Ellers savner jeg mulighet til å ta bilder under litt dårlige lysforhold. Jeg liker å ta familiebilder, naturbilder dag/kveld.

Tenkte en stund på KM A200 blant annet for mulighet for video, men jeg var ikke så imponert over bildene, de virket kornete, eller mye støy. Spesielt når jeg ser på bilder fra digitale speilreflekser. Det er nesten samme pris some en dSLR og jeg vet ikke om videofunksjonen er så bra heller. Det virker også spennende med å kunne skife objekter selv om det blir en stund til med mitt budsjett, og også å ta bilder på høy ISO med lav støy.

Tilbake til mitt spørsmål. Er det sannsynlig med prisfall på Canon EOS 350 i nær fremtid? Er det noe å spare på å handle det fra utlandet?

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du kommer nok ikke til å se særlige prisfall på dette, da de billigste butikkene selger det med svært lav fortjeneste allerede. Kjøp kameraet nå og bruk tiden på å lære deg å bruke verktøyet.

Nei II. Det er lite å spare på å kjøpe det fra utlandet, og du får ikke den svært gode norske reklamasjonsretten ihht. kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Hvis budsjette er sprengt med de komponentene du nevnte, så hvorfor ikke prøve deg på 300D brukt. Den kan du få for 4500-500,- Og kanskje du får med et godt objektiv på kjøpet... Tror ikke prisen vil bli noe lavere de nærmeste månedene. 350D er fortsatt HOT og det vil den vel være til Nikon kommer med sin nye D70 for fullt. Vente en måned på 200 kr så er det kanskje mer glede å kjøpe brukt å ha råd til et nytt objektiv.

Men det er noe annet å kunne gå til en butikk å kjøpe nytt, hvis pengene strekker til

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! :yes:

Har tenkt litt på 300 brukt, men jeg er veldig redd for å kjøpe noe brukt, i tilfelle det har skader som jeg ikke oppdager med en gang. Og så har jeg selvfølgelig lyst på 350 da det er litt bedre :D

Det var i alla fall fint å få vite at det ikke er noen "fare" å kjøpe det nå, da jeg tror noen butikker har litt leveringstid.

Kan jeg kjøpe kameraet og bruke det i 30 dager og sende det tilbake hvis jeg ikke er fornøyd. Eller kan jeg ikke åpne det og bruke det hvis jeg skal returnere det?

Lenke til kommentar

Jeg har også bestemt meg for å kjøpe Canon EOS 350D, men har ikke peiling på

objektiver.

Jeg skal bruke kamera til forskjellig men vil liste opp en prioritert rekkefølge hvis det kan hjelpe for tips til objektiv valg.

1. Bilder av hanballkamper inndendørs

2. Bilder av vanlige familie bilder

3. Enkle natur bilder

Jeg lurer også på "crop" faktor er for noe. Hvis jeg kjøper et objektiv som har en zoom som 3X zoom, vil det da si at zoomer egentlig er 4,8X zoom.

Takker hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvis du handler på Elkjøp kan du ihvertfall bruke det og returnere det. Men for ordens skyld, ikke åpne programvarene (CD'ene) hvis du er usikker på om du skal beholde det. Last heller bildene ned med kortleser.

Siden dette er en stor inverstering for deg bør du gå for 350D.

Den er myyyye bedre enn 300D. Mindre korn i bildene og utrolig mye raskere i seriebilder. Du vil få mye mer glede av å eie 350D enn 300D.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på "crop" faktor er for noe. Hvis jeg kjøper et objektiv som har en zoom som 3X zoom, vil det da si at zoomer egentlig er 4,8X zoom.

Nei, zoomen blir fremdeles 3x, men brennviddene ganges med 1,6.

Bildebrikken i kameratet er ikke 24x36mm, men har APS størrelse.

Derfor må du altså gange brennvidden med 1,6.

Da blir en 200mm tele til 320mm.

En 17-55zoom blr til 27-88zoom.

Lenke til kommentar
Det blir ikke rare vidvinkelen her da, men det er du vel forhåpentligvis klar over?

Ja er klar over det. Jeg skal bruke denne linsa til å ta bilder inne på handballkamper.

Skal kjøpe meg ei linse med større vidvinkel når jeg er blitt bedre kjent med kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...