hans A Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er det de helt store forskjellene på home og pro versjonen? Er det verdt prisforskjellen? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Windows XP - Professional VS Home Edition. Om du trenger XP Pro kommer helt an på ditt behov og hva du krever av et OS. For noen vil det være verdt prisforskjellen fordi de trenger den ekstra funksjonaliteten, mens andre igjen ikke behøver de ekstra funksjonene som følger med Pro. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 At denne funksjon ikke var med på XP home er sjokkerende. Backup og Advanced System Recovery (ASR) får du kun i Professional. Microsoft har altså funnet ut at backup er overflødig i Home Edition. Har selv W2k pro men vurderer å oppgradere. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 At denne funksjon ikke var med på XP home er sjokkerende. Backup og Advanced System Recovery (ASR) får du kun i Professional. Microsoft har altså funnet ut at backup er overflødig i Home Edition. Har selv W2k pro men vurderer å oppgradere. Backup følger med i Home-versjonen også, den blir bare ikke installert automatisk. Hvis du setter inn CDen på ny, så er den enkel å installere. System Recovery er vel også på begge versjonene, hvrtfall Recovery Console på CDen, og Systemgjenoppretting, som du finner i Startmenyen Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Uansett synes jeg at det er irriterende med alle de meldingene i Home som for eks: "Ny programvare installert" o.l Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Xp PRO er raskere enn Home. Det syns i alle fall jeg, for jeg brukte Home før. Det er litt flere nyttige funksjoner/innstillinger her og der, men ellers er de ganske like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå