carl-kr. Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 hei! jeg har fikk en gammel pc av en kompis.han fikk den ikke til å fungere så jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk. maskinen er komplett med alle deler. maskinen starter, men jeg får ingenting opp på skjermen. og det kommer en alarm! piip-piip-piip noen forslag? maskinen skal vist ha fungert fint for en stund siden...helt til en som ikke hadde noe peiling skulle "fixe" noe og dermed fungerer den ikke idag. blir veldig glad hvis det er noen som har noen innspill, forslag ecs.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 når piper den? resett CMOS.... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 når piper den?resett CMOS.... alarmen begynner 5 sekunder etter jeg har slått pcen på Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 alarmen komm fordi at rambrikken ikke satt ordentlig i! nå kommer jeg inn på maskinen. maskinen finner ikke harddisken. "primarydisk -none " pcen ber meg sette inn programmdisk. og da får jeg "cd boot failure"??? Lenke til kommentar
BorN Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 alarmen komm fordi at rambrikken ikke satt ordentlig i!nå kommer jeg inn på maskinen. maskinen finner ikke harddisken. "primarydisk -none " pcen ber meg sette inn programmdisk. og da får jeg "cd boot failure"??? installerte en CD-brenner en gang. Da fikk jeg en lignende melding. Men det er litt anneledes... Men feilen da var at Både den vanlige CD-stasjonen OG CD-brenneren stod på "SLAVE"... Jeg skiftet den opprinnelige CD-stasjonen til "MASTER" og CD-brenneren til "SLAVE". da funket det. Har du 2 forskjellige harddisker, står kanskje begge på "SLAVE" eller begge på "MASTER". Kanskje er det det som er problemet... Men problemet er at jeg ikke husker hvordan man stiller det til slik at det blir "SLAVE" og "MASTER" ... Men det er noe PÅ selve CD-brenneren jeg gjorde... Vet ikke helt sikkert om det er samme systemet som med Harddisker, men du kan jo prøve (bare hvis du har 2 harddisker installert) Jeg hadde faktisk samme pipinga da HardDisken min ikke var satt ordentlig i for noen måneder siden. Det er derfor pipinga kommer (fordi noe ikke er koblet til ordentlig)... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 jeg har nå inne kun slave og 40pin inteface connector. bruker kun en harddisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå