Gå til innhold

ECS Elitegroup feil

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har en bærbar pc kalt ecs elitegroup

Se pcen her

Så i går spillte jeg cs source. Pcen ble veldig varm som altig. men denne gangen fikk pcen et støt. jeg misstet mobilen oppå den. ikke så hart men nåkk til at det peip tre ganger og da slo den seg av. nå når jeg skal starte pcen så starter maskinen. men får ikke skjermen til å gå.. kan det være grafikkortet?

Skjermen er altså helt svart.. akkurat som om den ikke får strøm. har sjekket inni men det ser ganske normalt ut.. kan det være et batteri til skjermen som er gåen?`

Jeg har prøvd med extern skjerm men det funker heller ikke. det er ikke batteriet som står på laptoppen.

Hver så snill å hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ECS 556. Kanskje kan jeg hjelpe? :) Det kan være grafikkortet. Hadde en gang nesten samme problem. Jeg fikk strøm, men jeg fikk ikke bootet pc-en. Fikset problemet ved å la pc-en være på, mens jeg tok ut batteriet. NB! I dette tilfellet skal ikke pc-en være koblet til strømuttak.

Hvis ikke dette virker tror jeg det kan være grafikkortet. :( Merk lukten. Svidd?

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Uff..Har dårlig erfaring med ECS maskiner. Hadde en iBuddy; ble alltid übervarm når jeg brukte den, begynte etter en stund å lukte svidd av den også. Viste seg at den ble så varm at lederene inne i strøminntaket ble smeltet ut av posisjon og dratt med ut når jeg tok ut strømkabelen(som forsåvidt også hadde smeltet)...*grr* To uker eller.no etter at garantien gikk ut! *grrr x2* På en annen iBuddy sluttet nettverksporten å fungere sånn uten videre, men der ble det ordnet med en ekstern usb nettverks-adapter gratis fra Multicom.

Og de to siste maskinene jeg har fått anskaffet(nye centrino maskiner) Så har den ene maskinen en irriterende strek(ca 1-2 pixel i høyde, og dekker hele den horisontale linjen) på toppen av skjermen som er "forvrengt", og på den andre så er vifta allerede cp...

Så kvalitetesmessig så er ikke de maskinene etter min mening og erfaring noe særlig. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha ringt inn til de du kjøpte maskinen fra(Multicom?) og beskrevet saken for dem... Kan hende du er heldig :)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, har jeg aldri vært helt fan av impulsive, følelsemessige og generaliserende uttalelser av den typen du kommer med i ditt innlegg; men for en gangs skyld så er jeg faktisk ganske enig... :p *hehe* (oki da, kanskje jeg overdriver litt med det derre impulsive, følelsemessige og generaliserende crapet)

Jeg har tilgode å se en ECS maskin som det ikke er noe feil med...Synd det egentlig, fordi maskinene er spesifikasjonsmessig bra, og priset til et meget akseptabelt nivå, men når det går såpass utover kvaliteten så bør ECS kanskje revurdere sine prioriteringer m.t.p konstruksjon og holdbarhet. Litt mer kvalitet hadde ikke skadet...

Men du sier at du kjøpte den på auksjon; fikk du med kvittering? Og er det under to år siden pcen ble kjøpt?(Tror det er to år multicom opererer med) Isåfall har du fortsatt garanti på den... Har det gått mer enn to år så blir det litt verre.

Edit: Sjekk ut Art. om rettigheter ved auksjonkjøp Men husk at du selv nevner dette skjedde etter at du mistet en gjenstand på laptoppen.

Endret av neofix
Lenke til kommentar

hei.

Eg har ein Elitegroup 551. Har hatt den i 1 1/2 år og ikkje hatt et einaste problem. Har en kompiss og som har likedan, ingen problem der heller. Er beste maskina eg har hatt iallefall. Kan ikkje seie at ej lika dei ekstreme uttallalsane over, som er basert på eitt enkelttilfelle. Du seier heller ikkje ka som er so gale. Holdt deg konkret ok?

Og til C-nofx - ta å ring til multicom visst du ikkje får fiksa det. Dei forhandler iallefall elitegroup, og hør om kor du kan ta det vidare..

Endret av kaldt
Lenke til kommentar

Jeg har også en 551, der ble skjermkortet svidd mens jeg spilte Need for speed underground 2. Da hadde jeg hatt maskinen i litt over et år og butikken den ble kjøpt fra gikk konkurs rett etter innkjøpet... :cry:

En kamerat som har samme maskin har aldri hatt problemer med den,

det er nok noen tilfeldigheter ute å går her :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...