abene Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Netscape 8 lekker som en sil Den nye nettleseren Netscape 8 ble lansert i går og ble markedsført som sikrere enn Firefox. Nå viser det seg at Netscape 8 er basert på en gammel Firefox-kildekode med alle sikkerhetshullene det innebærer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kan nesten ikke si annet en Latterlig! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hvorfor overasker ikke dette meg? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Fordi det er ingen overraskelse enkelt og greitt. Latterlig ja. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Netscape har nettopp sluppet en sikkerhetsoppdatering. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Fint det. Men kvifor :!: eg ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Synd dette, og latterlig. Er ikke mozilla basért på netscape? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Synd dette, og latterlig. Er ikke mozilla basért på netscape? Netscape er basert på Mozilla. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Mozilla var basert på den gamle Netscape. Netscape 8.0 er basert på Firefox. Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Mozilla var basert på den gamle Netscape. Netscape 8.0 er basert på Firefox. Men kildekoden til den gamle Netscape hadde navnet "Mozilla". Når Netscape ble åpen kildekode så bestemte de å bruke det interne navnet på kildekoden (Mozilla) for å ikke forveklse den med den kommersielle versjonen (Netscape). Netscape 6-7 var basert på Mozilla. Netscape 8 er basert på Mozilla Firefox. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Så nye netscape er basért på firefox, som er basért på mozilla som igjen er basért på gamle netscape? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Så nye netscape er basért på firefox, som er basért på mozilla som igjen er basért på gamle netscape? Som igjen er basert på Mosaic Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg håper at utviklerene av NetScape klarer å rydde opp i dette. (lekasjene alså) Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Sikkerhetshullene skal være fikset. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 surt for dem det der, at de ikke rakk tette hulla før de lanserte programvaren. blir nok en stygg ripe i lakken for dem.. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har installert nyeste sikkerhets oppdateringen.. En liten ripe som ble fikset fort, bra. Bruker Netscape 8 nå og har aldri vært mer fornøyd med en browser i mitt liv:) Lenke til kommentar
msulland Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Mozilla er ikke basert på netscape nei. De startet med å jobbe videre på netscape coden (4.75 eller noe sånt), men fant ut at det var enklere å begyne på nytt en å gjøre noe med det som fantes. Så mozilla er et nytt produkt. Og helt fra starten av var det meningen at netscape skulle gi ut sin browser under netscape navnet basert på mozilla og ting de selv vil legge inn. Men ville aldri brukt noe annet en Mozilla Firefox, da denne er først ute med det siste og ikke har mange av de snuskete tingene som er bygget inn i Netscape. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Mozilla er ikke basert på netscape nei. De startet med å jobbe videre på netscape coden (4.75 eller noe sånt), men fant ut at det var enklere å begyne på nytt en å gjøre noe med det som fantes. Så mozilla er et nytt produkt. Og helt fra starten av var det meningen at netscape skulle gi ut sin browser under netscape navnet basert på mozilla og ting de selv vil legge inn. Men ville aldri brukt noe annet en Mozilla Firefox, da denne er først ute med det siste og ikke har mange av de snuskete tingene som er bygget inn i Netscape. Jeg mener og huske at tidlige versjoner av mozilla hadde netscape logoen, kan dette stemme? Har du noe dokumentasjon på dette? (Det er greitt å samle på) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Er det bare meg, eller lukter splashen og sidene til Netscape litt ad, ad, adware? Adblocken min lister opp en del rart der. Vel, de skal jo leve, så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå