Gå til innhold

Videoredigeringsprogram for "litt viderekommende"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en stund drevet på redigert video i Pinnacle Stuido 8. Men dette programmet har rimelig begrensede muligheter. Jeg har prøvd Adobe Premier hos en kamerat, men syntes at dette ble litt vel avanser. For ikke å glemme prisen.

Så jeg lurer på om noen har et forslag til et program som har mye muligheter, men som har ett litt lettere grensesnitt enn adobe premier. Synes det er veldig interresant å prøve ut nye ting, men adobe premier, ble ett litt for stort sprang fra Studio 8.

Håper dette ikke er noe som det har blitt spurt om veldig mange ganger før, er ny på forumet her.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve Adobe Premiere Elements som har det meste man trenger og bare koster en drøy tusenlapp. En 14-dagers trial kan lastes ned (nærmere 500 megabyte!)

Høres ut som et bra forslag og hvis du du utvikler dine videoredigeringskunnskaper og vil oppgradere igjen, er det bare en fordel at du har erfaring fra samme produsent (Mye av adobe sitt er likt) :) Lykke til...

Lenke til kommentar
Vegas er helt topp!

Se også en oversikt over alternativer her:

http://www.nva.no/standard4.asp?side=progredigering.inc

Ovennevnte oversikt er (som det framgår annet sted på samme nettsted) ikke blitt oppdatert på en stund, men programmene er jo de samme, bare i nyere versjoner enn omtalt der.

Jeg har også hørt mye bra om Vegas, men den koster vel også atskillig mer enn Premiere Elements?

Lenke til kommentar

Liquid 6, enkelt og avansert...eller ryddig og effektivt.

Og så har man ett flott norsk support/bruker forum som nevnt...http://www.letsedit.com

Noen er kanskje litt usikkre med tanke på hva som skjer med Pinacle og LE etter Avid oppkjøpet...det er vel eneste grunnen til å tenke over LE to ganger.

Alternativet om du gå enda mer avansert til verks er å prøve Avid Xpress(last ned Avid FreeDv og prøv i vei eller hva gratis utgaven heter) enkelt og greit grensesnitt som kan virke litt forvirrende før man blir vandt til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...