Blåbær Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei driver med litt musikkproduksjon, men det er en effekt jeg har lett lenge etter og det er når man hører stemmen som bygger seg opp til når den egentlige stemmen begynner. Altså før rainy days begynner om dere skjønte. Er bare å endre filformatet til mp3 fra txt, da det ikke er lov å laste opp mp3 filer her. lydklipp.txt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Jeg tror det er den klassiske "reverse reverberation" effekten vi hører her. Relativt enkel å få til, men krever litt justering. Åpne opp det første ordet/ stavelsen/bokstaven (eksperimentering vil gi deg svaret) i en wave-editor (f.eks Sound Forge, Wavelab eller Audition). Snu dette lydklippet. Legg på romklang, og snu hele filen tilbake igjen. Voilá! EDIT: For å gjøre den litt mer "spicy" kan man kombinere denne effekten med slaget på en cymbal snudd. (Mulig det er gjort i dette lydklippet.) Endret 20. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Et kjapt forsøk på et crappy sample ble slik. Brukte ca. 5 minutter. txt -> mp3 niceday.txt Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 tusen takk tror nemmen meg at jeg klarte det selv oxo. blir sikkert litt mer lydeditering på meg fremover, er vant til å bare kjøre alt inn trackeren/sequenser og bruke effektene der. Ser at det ikke er mulig med denne effekten. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 De "store" sequenserne pleier å støtte reversering. Da burde det gå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Kan reverse min oxo, men ikke dobbeltrevers slik som det nesten ble brukt her. Både på sample-editoren og inn på selve pattern er revers mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå