roy_nor Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Jeg sendte denne mailen til netshop akkurat, ettersom skjermen på min 1557 GLS har fått noen skjermskader (les mailen for detaljer). Har jeg rett til å få noe på garantien? Jeg var og hentet den på Netshop sitt lager den 18.04.2005. Altså litt over 1mnd siden... Har jeg noen rettigheter som kan hjelpe meg til å få et nytt barebook skall??? The e-mail! : "Hei! Jeg kjøpte for kort stund siden en laptop (1557 GLS) hos dere, (se ordre nr: X XXX XXX) og er fornøyd med den. Men for et par dager siden så har det dukket opp en stripe på skjermen, fra topp til bunn, ca midt på skjermen. Trodde det først var en feil i Win. XP, men stripa har hold seg der... Og nå i dag så tror jeg pc'en ble utsatt for litt for hardt press/trykk slik at skjermen har fått noen sprekker helt øverst på skjermen, litt til høyre for stripa og sprekkene er "fylt" med svart væske. Men jeg har ikke mistet pc-veska (som pc'en lå i før jeg så at skjermen hadde fått seg en støkk) i dag, det eneste jeg tror kan ha gjort det er at jeg løftet opp veska ved og bruke "kloa" (hånda) mi og tok tak på selve veska med en hånd og løftet den opp. Jeg har brukt en "bærbar pc" veske (jeg har brukt pc'en på skolen omtrent hver dag) så jeg er litt skuffet over at kvaliteten er så dårlig at det ikke skal gå ann å dra med seg pc'en. Det er jo tross alt det en bærbar pc er ment for å gjøre, og det var derfor jeg kjøpte denne pc'en. Jeg kan godt sende en mail med et bilde av skjermen, men jeg sender ikke bilde med denne mailen pga jeg vet ikke hvor streng brannmur/anti-virus programmene dere bruker på å scanne e-mail vedlegg. Hvis det er ønskelig så kan jeg godt sende en mail med bilde av skjermen. Er det mulig og få igjen noe på garantien her? Siden det jo er en barebook pc, så er det jo bare skallet som må erstattes... Håper vi kan komme til en løsning! Mvh: En ekte netshop'per, Roy Norback." Endret 20. mai 2005 av roy_nor Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Nå må jeg presisere at jeg kan ditto om denne typen saker; men jeg tror du vanligvis ville ha slitt med å få noe slikt dekket av en standard garanti, siden du legger til at du kanskje la press på skjermen som førte til at den sprakk. (Men det at det kom en stripe først, kan kanskje tyde på en fabrikkfeil?) Men for å si det på en annen måte, Netshop får seg en ny kunde hvis de velger å hjelpe deg ut med dette her... Endret 20. mai 2005 av neofix Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Netshop har vel egentlig ikke noe med garantien å gjøre? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Nå må jeg presisere at jeg kan ditto om denne typen saker; men jeg tror du vanligvis ville ha slitt med å få noe slikt dekket av en standard garanti, siden du legger til at du kanskje la press på skjermen som førte til at den sprakk. (Men det at det kom en stripe først, kan kanskje tyde på en fabrikkfeil?) Men for å si det på en annen måte, Netshop får seg en ny kunde hvis de velger å hjelpe deg ut med dette her... Tror de får seg ganske mange nye kunder Men jeg har shoppa hos netshop i ehh.. et par år og jeg har ikke hatt noe å klage på. Ihvertfall ikke på servicen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå