pr0xy b0mb3r Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei Har et MSI K8N Neo 2 platinum kort med nyeste bios, er vel 1.80. Men noen ganger når jeg slår på maskinene låser den seg på forskjellige plasser og da må jeg restarte pcen igjen. Lurer på om dette kan være en bios feil. Hovedkortet funker jo fint ellers så. Finnes det noen annen bios som kan erstatte denne? Lenke til kommentar
drno Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har samme problem, maskinen "fryser" helt villkårlig. Har sett på flere forum at dette er et problem med dette hovedkortet. I mitt tilfelle tror jeg det kan være psu som er litt for svak. Anbefalingene på MSI sitt forum er på alt fra 22-26 ampere. Har lagt inn nyeste bios 1.80, dette hadde ingen effekt. Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Ikke hos meg heller. I tillegg venter jeg på en bedre bios for å klokke lenger. testet cpuen med et annet hk og klokket mye lengre.. trudde dette var et bra kort jeg. Lenke til kommentar
drno Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har sett mange fornøyde eiere, men jeg er dessverre ikke en av dem enda. Hadde forventet mer av et kort til den prisen... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har også NEO2 med 1.8 biosen. Har ikke hatt noen av de problemene som dere nevner. drno nevner dette med psu. Hvilken psu har dere? Jeg har en Hiper Type-R 480 Watts psu. Lenke til kommentar
drno Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har en Chieftec på 360 W. Den leverer 18 A på 12V railen, og jeg mistenker at dette er i underkant av hva kortet krever. Ser at Hiper har to 12V rails, 18+16A, blir jo litt mer power å gå på da. Har bestilt ny psu i dag, er spent på om jeg får stabil maskin med den... Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) hei.. Har en bZerk 500 w av typen denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLSI Funker egentlig helt fint til jeg begynner å klokke, da kan jeg slite litt med å få den på.. Å av den grunnen finnrt jeg ikke ut om jeg har klokka for langt eller ikke:( snufs.. Må si ifra om noen løser problemet. Trur uansett det snart kommer en ny bios:=) Drno anngående den strømfosyningen du snakker om. Hadde en likens 360 watter. Og den leverer mer enn du anner. Hadde et problem som tydet på at pcu var for liten. Pcen slo seg av til tider. Derfor kjøpte jeg en ny, som var på 500 W.. ingen forskjell, konklusjon til slutt var at det var hk som var ødelagt, faktisk var det SATAen som gjorde det. Spørs hvor mye annet du har i maksin. Endret 21. mai 2005 av pr0xy b0mb3r Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 hei.. Har en bZerk 500 w av typen denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLSI Funker egentlig helt fint tel æ begynne å klokke, da kan æ slite litt med å få den på.. Å av den grunnen finn æ ikke ut om æ har klokka for langt eller ikke:( snufs.. Må si ifra om noen løser problemet. Trur uansett det snart kommer en ny bios:=) Er jo gode spesifikasjoner på den psu'en din,men den er jo veldig billig da. Mulig det bare er fantasitall som er oppgitt. Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Trur ikke dem ville ha skrevet fantasitall. Men er sikker på at dette er en hovedkortfeil og ikke en strømfeil! Lenke til kommentar
drno Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Drno anngående den strømfosyningen du snakker om. Hadde en likens 360 watter. Og den leverer mer enn du anner. Hadde et problem som tydet på at pcu var for liten. Pcen slo seg av til tider. Derfor kjøpte jeg en ny, som var på 500 W.. ingen forskjell, konklusjon til slutt var at det var hk som var ødelagt, faktisk var det SATAen som gjorde det. Spørs hvor mye annet du har i maksin. Hva slags feil var det med SATA da? Og vet du noen måte jeg kan sjekke om det samme er tilfelle på mitt kort(uten å sende det til repr.)? Har merket at maskinen fryser helt uavhengig av om det er stor load på PSU eller ikke. Det taler kanskje for at årsaken ligger et annet sted ja? Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 psu er vel ikke alt har 14 disker på en 500w bzerk. 3.4ghz p4 og x800xt pe har ingen problemer... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Se her ang psu på neo-hk (kalkulator) http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80186.0 ... fin plass å få hjelp også. Endret 21. mai 2005 av Okay Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) jeg hadde problemer med denne også... hos meg måtte jeg deaktivere ett av de innebygde nettverkskortene... da funket alt perfekt... Endret 21. mai 2005 av CowsSayMooo Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 MSI Neo2 nforce3 overclocking options Bus Speed: 200-300mhz in 1mhz steps Bus Multiplier: 1x-5x CPU Multiplier: 4x-20x AGP speed: 66-100 in 1mhz steps overvolting options Vcore: 1.4-1.85* in 0.05v steps *1.90 with bios 1.36b Vdimm: 2.55-2.85* in 0.05v steps *overvolts to 2.90v on most boards Vagp: 1.55 to 1.85 in 0.05v steps periphals and features IDE: 2 ATA 133 slots IDE raid: 0,1,0+1,JBOD SATA: 4 SATA 150 slots (2 are unlocked) SATA raid: 0,1,0+1,JBOD sata+ide drives in raid: yes Firewire: 3 IEEE 1394A ports LAN: nforce3 integrated gigabit ethernet Sound: realtec ALC850 8 channel links mainboard homepage: K8N neo2 Platinum forum discussion: The OFFICIAL MSI K8N Neo2-939 tips and tricks guide thread review #1: Anandtech review #2: Hothardware review #3: Hardwareluxx (german) vmod #1: vcore vmod #2: vdimm vmod #3: vht vmod #4: vdd pros very stable vcore up to 1.90v read the tips to see how to get 1.9v vdimm overvolts to 2.90v on highest setting VTT tracks automatically, OCZ DDR-Booster works up to 4,0V (put it in ram slot 4) runs great with ballistix runs great with tccd memory runs great with bh5 (needs bios 1.36b or newer) 2x Memory Interleaving? cons cpu socket position problematic for some cases vdimm mod requieres trace cutting SATA ports 1 and 2 are not locked, use slots 3 and 4 (closest to the cpu) issues with ram slots 3&4 not working very well seems to work fine for some people cpu temperature reading not working correctly seems to work fine for some people doesnt like ocz eb TIPS TIP: you have to disable cool n quiet when ocing TIP: Cpu fan header must be connected, if not the pc could experience boot problems TIP: if you have problems booting with BH5 try another stick of memory and set vdimm to the max and make sure you set the cas latency to 2.5 or 2.0 as bh5 wont boot with cas 3.0, then swap in the BH5 TIP: the CPU backplate is hard to get off on the MSI ... just heat it with a hair dryer, it will come off easily then TIP: for best performance the MSI only needs Vdimm/3.3V bypass mod (or the OCZ booster). Yet to try a chipset mod or HTT mod on the MSI ... it may help with LDT 4x @ > 260 HTT bus speeds TIP: shut down core center after you used it to adjust or check your settings, if left running it might crash your system TIP: if you have problems booting at low temps with a winchester try the latest beta bios TIP: disable fast writes TIP: only bios 1.36beta and 1.37beta allow up to 1.9v vcore TIP: color coded ram slots are different than other 939 boards. Slots 1&2 are the ones nearer to the CPU and are dual channel TIP: use HTT multiplier 4x up to ~260 and 3x up to ~290 TIP: use the + and - or PgUP and PgDn keys to change the htt speed, DO NOT HIT ENTER TIP: check out the official msi 939 neo2 tips and tricks guide thread TIP: check out this 2 ram compability lists: 1 2 TIP: In the bios press and hold Shift+F2 and then press ALT+F3 to unlock "hidden" features within the BIOS TIP: If anyone has trouble getting low temp readings downlaod the latest MBM5 (use the K8N NEO Plat mobo selection, click settings,temps,CPU,and choose the first option for Winbond Diode 2) TIP: if you experience problems with Antec Neopower and Truepower PSUs and also with PowerStream PSUs, try Bios 1.37 and turn the PSU off after you shut down, seems to help as well TIP: Dissable Agressive Timings in Cell Menu if you're going to overclock TIP: some people had close to no thermal compount on the nb, if your nb runs hot add some thermal compound (WARNING! might hurt your warranty) here is a guide that explains how to remove the nb heatsink TIP: The MAch II needs a new firmware to operate with this board get it here TIP: the vcore of winchesters seems to undervolt about 0.1V, max vcore for winchesters is 1.7V TIP: bios collection: 1.10, 1.20, 1.23, 1.25, 1.30, 1.33, 1.34, 1.35, 1.36, 1.37, 1.41 TIP: beta biosses TIP: 1.37 modded bios by Trats 1 2 TIP: lots of biosses, incl. beta and modded ones with changelogs TIP: bios flash guide TIP: windows tool bios flash guide TIP: newer boards, with S/N:K0411xxxxxx and S/N:K0410xxxxxx, seem to no longer have a bug with winchesters at low minus temps TIP: get Codered's A64 tweaker TIP: if you have BH-5 memory use the A64 tweaker and lower the timings as described here TIP: OC Guide for the msi k8n neo2 by XS GraveDiggA right click save as and open with wordpad TIP: corsair xl pro memory wont fit in the board with an xp-90 or xp-120 heatsink TIP: the newer northbridges (0410/0411) seem to need less vdimm to reach the same overclock in 1:1! TIP: If you are having trouble getting windows to boot from SATA ("Error Loading Operating System"), be sure to set SATA1/2/3/4 RAID to "ENABLED", even if you are not running RAID TIP: older bios revisions need the agp speed set to 67mhz to lock it TIP: disable aggressive chipset timings (performance mode) when ocing TIP: if you boot with trcd 2 vdimm seems to drop 0.1v, boot with trcd 3 and use corecell or codered's a64 tweaker to set it to 2 in windows TIP: bios 1.36b and 1.37 and modded variants seem to work best for bh5/bh6 TIP: to reach 1.9v vcore set 1.5 in bios + 3.3%, then get in windows use core center all the way up, and finally you use NF3 Clock-gen add 0.05v...it's about like 1.9v TIP: turn off NV/ATI Speed Up in the hidden bios settingsas it ocs most cards gpu TIP: It is about TRFC timing , when u run ram dividers other than 200 it changes TRFC from 14 to lower values and it limits memory overclocking. If u set it by a64 tweaker to 14 then memory overclocks as good as in 200 divider. http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033 Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Noen fine tips det der:=) tror det snart kommer en ny bios, håper den leverer det den skal! Lenke til kommentar
drno Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg hadde problemer med denne også... hos meg måtte jeg deaktivere ett av de innebygde nettverkskortene... da funket alt perfekt... Bra tips. Skal prøve det nå. Og honnør til Okay for linken, mye bra info der! Lenke til kommentar
drno Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kople ut nettverkskort hadde ingen effekt, fryser akkurat som før... Kikket litt på linken til Okay. Hva betyr egentlig dette? Cons: SATA ports 1 and 2 are not locked, use slots 3 and 4 (closest to the cpu) Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 vet ikke helt hva det betyr, men fikk tips om å bytte sata til 3 og 4... vet ikke koffer, men har ikke hatt noen problemer siden Lenke til kommentar
drno Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ok, får prøve det da. Kjører SATA 1 nå. *spent* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå