Jtand Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Hvordan kan jeg få internett på en slik PDA? http://www.dinside.no/php/art.php?id=29026 Må jeg ha tilleggsutstyr som f.eks. trådløst nettverkskort eller finnes det andre løsninger? Edit: Fant ut at jeg kunne koble til via infrarød på mobilen, men det blir jo sinnsykt dyrt. Endret 20. mai 2005 av Jtand Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 med en pda kan du få internett på alle mulige måter, du kan f.eks. kjøpe ett wlankort hvis det ikke er innebygget og få trådløst nettverk. akkuratt nå bruker jeg bluetooth og surfer med adslfart mens jeg ligger i sofaen =) (Det å bruke usbkabel ble for knotete) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Infrarød med mobil er ikke så dyrt. Jeg mener, det spørs hva due r vant til. Jeg sitter ofte på vei til hytten med laptop i bilen koblet opp med mobil på GPRS. Det er betraktelig dyrere enn litt surfing på pdaen. Ti kroner gir deg en del sider og lesestoff på PDAen. Endret 20. mai 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 har ikke telenor noen greier som gjør at de tar maks 30kr dagen for gprs? (har ikke lest det så nøye, sikkert bare for de dyreste abbonomentene) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det er "Wap-gprs", ikke denne typen GPRS. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Til h3850'en kan du gjøre flere ting hvis du har tilgang til et trådløst nettverk. Du kan kjøpe et WLAN SD-kort og stappe i, eller du kan kjøpe en "jakke" med innebygget WLAN. Tror Idedata har noen slike fortsatt. Skal du bruke GPRS, er enten infrarødt, eller en "CF-jakke" og et Audiovox GPRS CF-kort tingen. Sjekk Idedata for dette goså. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 er det noe for sony ericsson p910? Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 er det noe slikt for sony ericsson p910? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 En p910 kan da koble opp direkte uten noe krimskrams?! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 eg har nettopp kjøpt meg ipaq hx2110. sinnsyk billig, og sinnsyk rå! eg har hatt flere ipaq'er(de fleste i mellomsjiktet), men denne er den beste til nå. den er ikke akkurat ny på markedet, ei heller det råeste du kan få tak i(sett i forhold til spec), men her har du mye for pengene tilbake til tema. denne har innebygd blåtann støtte(klasse 2, 10m). på pc'n har eg montert et linksys blåtann usb adapter(klasse 1, 100m). så nå har eg pratisk talt internett i hele huset med denne pda'en. alternativet er å kjøpe den neste på listen, som har innebygd wlan, eller kjøpe wlan kort. alt du trenger da er wlan utstyr for å koble deg opp. eller du kan bruke mobil med blåtann eller ir til å koble opp, men da bruker du tellerskritt eller så betaler du for antall nedlastete kb. dette gjør eg når eg virkelig trenger det(sende mail, hente filer osv). når det gjelder p910 er det som med min p800. enten så bruker eg gprs eller så opprettet eg en datakonto(og betaler tellerskritt). enten eller så bruker eg den innebygde nettleseren og epost klienten. fungerer veldig fint når nøden er som størst Lenke til kommentar
Storet Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Noen som kan forklare meg hvordan jeg får kopla meg på adsl med blåtann på min Qtek s100? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Da må du vel ha en PC/Router med blåtann også... Lenke til kommentar
Storet Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har jo blåtann på pcen min da... Vil det ikke funke å koble seg på nett via den? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Pcen må vel settes opp på et vis. Kanskje det holder med "nettverksveiviseren" i Windows? Give it a try! Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Sett opp sync med ActiveSync over bluetooth, også setter du ActiveSync til å gi Pocket PC'en adgang til Internet. Funker greit nok. Lenke til kommentar
Storet Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Sett opp sync med ActiveSync over bluetooth, også setter du ActiveSync til å gi Pocket PC'en adgang til Internet. Funker greit nok. How do I do this..?? Klarer ikke å få dette til... kan du være litt mer spesifikk?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 høyreklikk på activesync i taskbar og velg tilkoblingsinstillinger. Der velger tillat infrarød etc på port x etter du har pairet bt enheten med pcn og lagt til muligheten for serialport på pcn hvis jeg ikke husker feil. Slik er det bare å fyre opp activesync på mobilen etter å ha skrudd på pcn og velge koble til via bluetooth Er flere guider for dette hvis du googler Lenke til kommentar
Storet Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 JoHo.. Fikk det til.. vet ikke helt hvordan jeg gjore det da men men. Funker i allefall. Men www sider blir skikklig mongo, masse vis av scrolling.. Hehe Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 grattis Leter selv etter en skikkelig leser for pocketpc (opera har en for windowsmobiles men ikke for pocketpc (har ikke sett etter forskjellen, men den virker ikke på qtek s100 iallefall)) Men du har mulighet til å vlege mellom tre ulike visningsmodus =) Lenke til kommentar
Storet Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ja. Det må finnes en bedre leser helt klart! Jeg synest det var best å legge mobilen på langs å sette layouten i leseren til One Column. Da slipper jeg den evige skrollingen hit og dit.. Rekner med at du legger inn et inlegg viss du finner en fin leser!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå