audible Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Jeg er på utkikk etter en pakke som gir meg noe som utseendemessig er på størrelse med en shuttle boks/Mac Mini, tilnærmet lydløs og som jeg kan spille WoW med. Er ingen gamer, så trenger ikke den helt enorme ytelsen, men det må gå greit. Har bestemt meg på 200gb disk + 1gb ddr 3200 matched ( cruical virker bra) og dvd brenner. Cpumessig står jeg litt mellom Athlon 64 3200+ eller P4 3gHz prescott... Jeg vet mtp på støy er det bra med stort kabinett, men det er altså ikke det jeg er på utkikk etter... Noen som har noen tips å komme med? Tenker særlig på det som lager støy, Cpu Kjøler, skjermkort, hovedkort og kabinett..... Endret 20. mai 2005 av audible Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vel se denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=418448 Der står det en del triks, det blir vel litt vanskelig å få en stille maskin som er så liten. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 det som støyer mest er chipset og skjermkort. du bør velge en 939 basert shuttle med en venice 3200+ cpu. shuttle er etter min mening suveren i small factor markedet. siden du ikke skal ha det heftigste skjermkortet er muligheten for PASSIV KLØLING der. skjermkortet vil være den helt klart største støykilden så klarer du og knekke den er du langt på vei harddisk kan og være et problem, da er samsung spinpoint tingen. har erfart at med shuttle støyer hdd lit extra. dvs at hdd er montert rett i veggene så hele greia "synger" når den jobber. tror at SLIKE SKRUER demper mye. du finner helt sikkert slike en plass hvor du bor. sæ kombinerer du samsung og slike skruer blir det bra. shuttlen er overaskende stille, men du hører viftene. så har du litt for mye penger kan du sette inn SILENX VIFTER fre vendur. lykke til Lenke til kommentar
MagE Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 vannavkjøling tror jeg du vil like om du ikke liker støy Zalman sin Revastator 1 er _helt_ stille Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er du kresen på støynivå så kommer du aldri til og bli fornøyd med en shuttle. du har null rom for og støydempe harddisk f.eks, og i de fleste stille pc oppsett så er harddisk den største støykilden. men i ditt tilfelle så tviler jeg på at du klarer få det så stille engang. for det første psu, er vel bare et par shuttle maskiner som har stille psu og det er disse med ekstern vifteløs psu. ikke så mye utvalg der altså. ordentlig stille cpu kjøler har du heller ikke plass til. og skal du ha inn et forholdsvis kraftig skjermkort med passiv kjøling så kan du nok forvente at kabinetttemperaturen stiger betraktelig og du trenger derfor god utluftning noe som betyr at du ikke kan stille ned hastigheta på viftene noe særlig. samt at du sikkert ikke burde kjøre passiv kjøling på NB grunnet temp'n. skal du satse på den vannkjølingsgreia MagE nevner så er du jo nødt og ha en diger radiator stående utenfor og da er du jo like langt angående dette med størrelse på maskinen og kunne heller valgt et normalt lekkert miditower. skal du ha en maskin på størrelse med mac mini må du forresten ned i miniITX størrelse og ytelsen på de systema er relativt begrensa ja. men de bråker ikke mye da. så liten pc eller stille pc, her må du nok desverre bare ta et valg. Mvh phax, innlegg nr 3000. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det eneste altenativet for småe windowsmaskiner med ok ytelse og støysvak er faktisk ikke så ille, nå sier du ikke mye om pris --- Bærbar ! er for meg litt uforstålig at en eller annen produsent ikke bare fjerner skjermen og tastaturet fra noen modeller og lanserer disse som stuemaskiner / mediemaskiner som skulle ha høy kjærring aksept faktor som det snakkes så mye om. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 phax, det er riktig at i utgangspunktet støyer ikke mini itx mye, men kainettprodusentene plasser nesten alltid ei irriterende 4 x 4 cm høyfrekvent vifte i de småe kabinetter, fikk ikke min mini itx støysvak før jeg ofret en mist silent twins og modda det slik at jeg fikk bytta ut de der småe brøkebøtttene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå