bandit Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Ikke helt sikker på om jeg har truffet rett ForumKategori, but here goes... Koblet PCen til stereoanlegget med en Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA kabel. Men opplever en kraftig støy fra høytallerne, en skikkelig dyp brumming. Har drevet litt feilsøking og funnet ut at det er kombinasjonen PC-KabelTV som gir støyen, for hvis jeg napper ut kabeltv kabelen fra VEGG til TV/dekoder så forsvinner støyen..... Vet ikke helt hva som er syndebukken... PC eller KabelTV Noen som har tips.??? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 At det er en dyp bromming tyder i mine øyne på 50hz brum. Det er noe støy som tydeligvis kommer inn på kabelen og jeg ville prøvd med en bedre kabel.. Evt prøvd å skjermet den kabelen du har (legge den utenfor andre strømførende ledninger. Ligger nok nær noen nettkabler som det blir indusert over litt spenning Lenke til kommentar
MSI P4 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 eg har ikkje så mykje greie på HIFI, driver mest på med PA. men hadde abselutt sitt på om det kunne være jordingsfeil. dette er eit problem som fort oppstår. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du har en jordsløyfe. Oppstår pga forskjellig jordingspotensiale i huset og kabelnettet. Søk på "ground loop" på google for bedre forklaring. Enkleste måte å fjerne det på er en liten trafo på antenne kabelen som gir galvansik skille. Radio/tv butikker har/kan sikkert skaffe slike. De fleste kabelselskap har også slike. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Åssen lydkort harru'? Hvis det er sånn intregert i hovedkortet, kan det hende det er for dårlig. Var sånn med meg vaffal... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 hardisker og vifter og lignene har en tendens til og skape støy på lyden i data Lenke til kommentar
bandit Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Takker for mange gode forslag. Prøvde å skaffe et galvanisk skille, men dette var utrolig vanskelig å skaffe, samt at det kom til å koste 1000-1500. Det jeg gjorde var følgende, trakk en ledning fra PC-kab. til kabeltv uttaket. Dakom ca 70% av støyen bort. Trakk enda en kabel, da kom nye 70% vekk. Prøvde med en TREDJE kabel, og da forsvant litt til. Er vel en 5-10% av den opprinnelige støyen igjen, men den merkes egentlig kun når jeg skrur opp anlegget HØYT!! 3 kabler!!! tenker dere, hørte med en "ekspert" på en el.inst.sjappe om det var bedre med en enkel svær kabel, men han mente at det ikke nødvendigvis var det... prøvde med en "bra" kabel de hadde, men uten noe bedre resultat. Så slik er ståa, 3x7 meter med extra kabel gjennom stua. Lønner seg vel å få snekra på ei kabellist fort som faen før sambo`n klikker... Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har du prøvd med skjerma kabel ? feks supra EFF 1, jord skjermen bare i fra signal enden.. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Har du prøvd med skjerma kabel ? feks supra EFF 1, jord skjermen bare i fra signal enden.. Ble litt gresk for meg det der! :-) Hvor mener du jeg skal ha denne?? Hvor får jeg kjøpr en slik? Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Prøvde å skaffe et galvanisk skille, men dette var utrolig vanskelig å skaffe, samt at det kom til å koste 1000-1500. Om du vill ha en "skikkelig" løsning så selger tveco galvanisk skille for ca 300 kr. http://www.tveco.no/shop/default.htm?http:...lter_butikk.htm nederst på siden... Lenke til kommentar
bandit Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 takker for tipset. Er det noen kvalitetsforskjell på de to typene (veggmontert og kabeltype)???? Ser at veggtypen har "Dobbelt isolert klasse A" mens det ikke står dette på kabeltypen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå