Gå til innhold

Den store NES tråden

Anbefalte innlegg

Haha, hadde glemt Chip 'n Dale! Jeg sugde i det.

Noen som vet hvor man får kjøpt NES-spill? Man får vel bare tak i brukte nå for tiden?

JA man får vel det men det er jo steder hvor de har spill som er nesten ubrukt og slikt men det er jo brukt men. Skal spille nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg fant ein del NES på QXL for eit par år sidan, la inn eit bud og vant runden, men fekk aldri noko.

Har lyst å gå til anskaffelse av ein sjølv om det er litt fristande å bruke emulator. Finnes det gamepads i NES utførelse? Eller var det ikkje ein som modifiserte ein NES kontroll så den fungerte på PC via Com porten?

Lenke til kommentar
Eg fant ein del NES på QXL for eit par år sidan, la inn eit bud og vant runden, men fekk aldri noko.

Har lyst å gå til anskaffelse av ein sjølv om det er litt fristande å bruke emulator. Finnes det gamepads i NES utførelse? Eller var det ikkje ein som modifiserte ein NES kontroll så den fungerte på PC via Com porten?

Du har jo alltids joypad seksjonen hos www.lik-sang.com og så kan du kjøpe en nes kontroll der også :p

Lenke til kommentar
Har du link til den? Finner ingen NES joypad til PC

http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=2584& nesten helt lik bare at ledninge ikke kommer fra siden og det er famicom ellers er det bare turbo knappene som ikke er der

http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=3460& bare putte inn i USB en denne her men forskjellene er enden på kontakten. Lykke til

Lenke til kommentar
Connect PS/PS2 controllers on the Famicom 8 bits

Eg fant den, men trudde det var for å bruke andre kontroller på NES.

jeg tror du ikke har funnet riktig nå jeg :p

Det er jo den du linka til.

Play Famicom games with your Playstation or Playstation 2 controller. A must for collectors of freaky gaming devices!

Skal andre veien eg, bruke NES kontroll på PC. Ein omformar hadde vore greit.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Gamle minner strømmer på! En kamerat hadde NES med Turtles!

Kommer aldri til å glemme de mange timene vi spillte 2player. Raphael, Donatello, Michelangelo, og han siste husker jeg ikke. Jeg var alltid han med stokken. :thumbup:

Ellers spillte vi et spill der man sto på rulleskøyter og skulle skate seg igjennom brette med mange hinder og soldater(? muligens). Det var også gøy

Lenke til kommentar
Gamle minner strømmer på! En kamerat hadde NES med Turtles!

Kommer aldri til å glemme de mange timene vi spillte 2player. Raphael, Donatello, Michelangelo, og han siste husker jeg ikke. Jeg var alltid han med stokken. :thumbup:

Ellers spillte vi et spill der man sto på rulleskøyter og skulle skate seg igjennom brette med mange hinder og soldater(? muligens). Det var også gøy

Husker du ikke Leonardo? o.O

Trodde det var han de fleste husket jeg. Han er jo liksom "ledern" i gruppa (selv om Raphael er den som hører mest på Splinter) :)

Edit: Hadde forresten det rulleskøytespillet og, (noe som egentlig er et fryktelig rart konsept når jeg tenker over det).

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Hadde aldri NES, kun SNES, men har brukt utallige mange timer med NES hos naboene for det:P

Duck Hunt, Mario 1 & 3, Turtles 2 var vel de mest spillte.

På SNES gikk det mest i Super Mario World, Donkey Kong Country 1, samt det før nevnte off-road-spillet og Micro Machines et eller annet.

Samt veldig mye Sim City :p

Lenke til kommentar

Jeg har en NES pakke til salgs på qxl nå.

Kan kutte av 500 kr på den pakka dersom du er intr.

Lenke til kommentar

Jeg har en NES pakke til salgs på qxl nå.

Kan kutte av 500 kr på den pakka dersom du er intr.

Kan du PM meg linken? siden det ikke er lov med reklame :thumbdown:

men det er en SKAM å selge noe så hellig :love:

Lenke til kommentar
Man kan jo ikke selge NES......  :no:

Får min gamle NES tilbake av min kjære søster om en ukes tid (hun fikk den av meg ifm. studier og livet som student..)

Hverken hun eller ungene hennes satt pris på den lenger siden de alt hadde en nyere og mer moderne PS2 under TVen.. :no:

Bedre at jeg får den enn at den blir kastet i søpla noe hun egentlig skulle. :thumbup:

Edit:

Det er en god stund siden jeg har spillt originale super mario bros på NES og ikke på roms etc. Duck Hunt skal også bli gøyalt og ta et gjensyn med, samt det frisbee/ leirduer(hjelp: hvordan staves det... :whistle: ) spillet? Husker ikke navnet.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...