Gjest Slettet+981287349 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Valve Bethesda Take Two Infinity Ward Ingen rekkefølge. Lenke til kommentar
Fedme Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Valve Bethesda Blizzard Helt tilfeldig rekkefølge. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Valve, uten tvil. Har de noen gang lansert et dårlig spill? Det tror jeg ikke. ikke så rart når de bare har gitt ut et par forskjellige spill Haha, et par spill? Half-Life - 1998 Half-Life: Opposing Force (Half-Life tilleggspakke) - 1999 Team Fortress Classic - 1999 Counter-Strike - 1999 Half-Life: Blue Shift (Half-Life tilleggspakke) - 2001 Day of Defeat - 2003 Counter-Strike: Condition Zero - 2004 Half-Life 2 - 2004 Counter-Strike: Source - 2004 Day of Defeat: Source - 2005 Half-Life 2: Lost Coast (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2005 Half-Life 2: Episode One (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2006 Team Fortress 2 - 2007 Left 4 Dead - 2008 Portal - 2007 Half-Life 2: Episode Two (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2007 Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Halve lista er jo half life da EDIT: Ikke det at jeg ikke syns Valve er på topp lista når det gjelder spill-firma Endret 24. juli 2009 av kjermy Lenke til kommentar
WideBoy Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Nintendo - Zelda og StarFox serien alene gjør meg fortsatt til et lite barn når jeg spiller dem. Konami - Jeg er en stor fan av Castlevania serien, selv om jeg savner et spill i Super Castlevania 4 stilen, gothisk og semi realistisk graffikmessig. Remedy - De har gitt ut 2 spill jeg virklig elsker (begge Max Payne..still counts) men jeg kunne ønske de jobbet litt raskere, klager ikke, er bare litt bortjemt med de to andre selskapene jeg nevnte) Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Valve, uten tvil. Har de noen gang lansert et dårlig spill? Det tror jeg ikke. ikke så rart når de bare har gitt ut et par forskjellige spill Haha, et par spill? Half-Life - 1998 Half-Life: Opposing Force (Half-Life tilleggspakke) - 1999 Team Fortress Classic - 1999 Counter-Strike - 1999 Half-Life: Blue Shift (Half-Life tilleggspakke) - 2001 Day of Defeat - 2003 Counter-Strike: Condition Zero - 2004 Half-Life 2 - 2004 Counter-Strike: Source - 2004 Day of Defeat: Source - 2005 Half-Life 2: Lost Coast (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2005 Half-Life 2: Episode One (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2006 Team Fortress 2 - 2007 Left 4 Dead - 2008 Portal - 2007 Half-Life 2: Episode Two (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2007 legg merke til ordet "forskjellige" Lenke til kommentar
WideBoy Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 hehe ja, forsjelige er ordet å bruke.. Er vell bare Portal som skiller seg ut, og det er ikke med mye Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Definitivt: 1. Epyx 2. Activision 3. U.S. Games 4. Ocean 5. Atari Ja... jeg er gammel... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Creative Assembly er en av favorittprodusentene mine Er ikke så mange andre selskap jeg vet om som har mange gode spill som jeg liker, med det er jo flere som har et par. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Neversoft er bra! Tony Hawk og Guitar Hero er vel av spelene eg har spelt mest oppover åra. Likar måten dei overdriv spela på, spesielt Tony Hawk. EA games er óg bra, med SSX-serien. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Activision i sin originale form. Ingen over, ingen ved siden. Synd de ble kjøpt opp Lenke til kommentar
Everyone Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Spill-firma med gode spill? Rockstar. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Må ikke glemme Naughty Dog! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Valve, Blizzard og Konami. <3 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Naughty Dog og Tripwire (fantastisk support på forum og IRC). Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Rockstar!!! og Ubisoft, men er ikke sikker på om de lager spill eller produserer eller hva pokker de egentlig driver med! Lenke til kommentar
kragh Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Uten noe som helst betenkningstid, ingen over, ingen ved siden: BLIZZARD. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 VALVE - Det fantastiske Portal har alltid ein plass i hjartet mitt For ikkje å gløyme Half Life spela Bethesda - The Elder Scrolls Oblivion må vere ein av dei tinga eg har brukt ALTFOR mykje tid på (kanskje pokemon sapphire dankar ut oblivion, trur eg hadde brukt 380 timar på det som liten pjokk ) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) BioWare (Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic og Mass Effect ++) er hands down de beste, tett fulgt av Blizzard (Lost Vikings, Diablo, StarCraft og WarCraft), Squaresoft (nå Square-Enix; for Final Fantasy-serien) og gamle Black Isle Studios (Fallout, Planescape og Icewind Dale). Endret 4. august 2009 av Antagonized Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Synes det er overraskende at såpass få nevner nintendo, et selskap som ikke bare reddet hele industrien midt på 80-tallet, men som også med sin evige innovativitet og høye kvalitetskrav har satt standaren for spill i 25 år nå. I tillegg har nintendo mario- og zeldaseriene. Mario-serien er utvilsomt den mest innflytelsesrike spillserien noensinne, mens særlig det første zelda, a link to the past, og ocarina of time står som gigantiske milepæler i spillhistorien. Når vi føyer til Metroid, Starfox, Kirby, Donkey Kong, Wario, Pokemon, F-zero, Fire Emblem, Golden Sun, Mother, og samtidig vet at listen kunne fortsatt ekstremt mye lengre, ja så vil jeg si at det rett og slett ikke er noen som kan sidestilles med dem. Selv om selskap som blizzard selvsagt lager bra spill, så mangler det bredden, og ikke minst evnen til å revolusjonere industrien som nintendo har og har hatt. Ellers liker jeg godt strategispill, og skulle gjerne sagt gamle microprose eller nye firaxis, eller for den saks skyld svenske paradox, men jeg synes problemet med alle disse (muligens med unntak av microprose) er at spillene de lager er for like. Da har jeg mer sansen for de japanske selskapene Konami og Capcom som har brede kataloger med nesten bare kvalitetstitler. Særlig capcom har jo mange ganger også vist at de satser på innovativitet som ganske nylig med okami. Klassiske Sega var også et svært dyktig selskap, men jeg er litt mer usikker nå etter at de har blitt en ren tredjepartsutvikler. Sony har også etterhver skaffet seg mange gode studioer, og spesielt team ico bør berømmes for forsøkene på å gå litt andre veier. Men som jeg nevnte først, for meg synes det åpenbart at selv om alle de jeg har nevnt er dyktige og lager bra spill, så er det ingen som kommer opp mot nintendo. Selv om også de er alt for flinke til å melke franchisene sine(links crossbow training og mario party 45984 osv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå