Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å stikke innom Japan Photo å kjøpe meg 350D etter jobb i dag :-)

Lurer på om noen har tips på en 1GB brikke som passer. Er de billigste for trege i forhold til hva den klarer å lese/skrive?

Endret av jokke20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

Selv så kjøpte jeg et 70x Sandisk-kort, for det skulle være mer enn raskt nok.

Siden jeg registrerte meg på sidene til Canon så fikk jeg tilsendt et 256mb-kort, dette er et kort som ikke er spesielt raskt, men det duger som rakkern, selv om det er litt merkbart tregere enn det 70x-kortet.

 

Tror faktisk ikke at JapanPhoto har andre kort enn SanDisk. Mitt kort har iallefall fungert meget bra. Det er sikkert dem som mener at det finnes bedre kort enn SanDisk.

 

Arnstein

Lenke til kommentar

Jeg bor østenfor sol og vestenfor måne.

 

Jeg spør fordi det da er lettere å anbefale en butikk der de har det du trenger. Er det noen spesiell grunn til at du skal kjøpe på Japan Photo?

 

Tviler sterkt på at de har det hotteste av minne, og jeg ville heller kjøpt fra Fotovideo.no eller DDMR.no (evt. en annen seriøs fotobutikk).

Lenke til kommentar

Grunnene til at jeg vil handle hos Japan Photo

De har kameraet til en grei pris (vet at f.eks. Lefdal selger det for et par hundre mindre)

De har tilbehøret jeg vil ha (det har ikke lefadal)

De har butikk der jeg bor

De har forhåpentligvis en del kompetanse. (det mangler lefdal også)

De har det på lager

De har bra forsikringsavtale

Og jeg slipper å sende kamera i posten hvis jeg skulle levere det på service etc....

 

Men jeg lurer fortsatt på hva slags minnekort jeg bør kjøpe... Sandisk / Lexar 70x eller mer burde holde greit?

Lenke til kommentar
Takk for det! :)

Skal høre litt rundt på priser på et slikt.

Lefdal selger et: SDCFX31024 EXTREMELL MINNEKORT CF 1 GB 1295.00

Dette er vel det jeg skal ha kanskje....

Se tilsvarende emne

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=419920&st=20

 

Jeg vil si at det er bedre med flere mindre kort enn ett megastort!

Men så har jeg drevet med dette lenge og tapt mange bilder - både i den analoge og digitale verden - fordi en ikke sparer noe på å være "lat".

Lenke til kommentar
Grunnene til at jeg vil handle hos Japan Photo

De har kameraet til en grei pris (vet at f.eks. Lefdal selger det for et par hundre mindre)

De har tilbehøret jeg vil ha (det har ikke lefadal)

De har butikk der jeg bor

De har forhåpentligvis en del kompetanse. (det mangler lefdal også)

De har det på lager

De har bra forsikringsavtale

Og jeg slipper å sende kamera i posten hvis jeg skulle levere det på service etc....

 

Men jeg lurer fortsatt på hva slags minnekort jeg bør kjøpe... Sandisk / Lexar 70x eller mer burde holde greit?

Vel, som en her prøvde å fortelle og anbefale deg så anbefaler jeg også Fotovideo.no butikken i Møllergata.

 

Du hang deg sikkert opp i at firma navnet er en URL. Men det er en butikk i Oslo sentrum som har alt det du nevnte over der og en heidundrande kompetanse på toppen der som ikke jeg har møtt noe annet sted. Og bare for å sette prikken over Ien...de har butikk priser som matcher eller overgår nettpriser.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...