Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en forespørsel fra en bekymret mor for litt siden. Avkommet holder seg med dårlige venner(og vaner!) så hun lurte på om jeg kunne installere et overvåkningsprogram på husets pc for å holde øye med hva som foregår når mor er ute av syne.

 

Jeg har ikke så mye erfaring med denslags verktøy så foreløpig har jeg ikke installert noe som helst, bare sagt at jeg skal "se på saken".

 

 

 

Hvordan er jussen rundt denslags overvåking? "Offeret" er ikke myndig og det bor bare de to i husholdningen.

 

 

 

Er det noen som har brukt liknende verktøy før og har noen anbefalinger/erfaringer å komme med? Søk på nett gir ørten treff men jeg har ingen forutsetninger for å vurdere seriøsiteten til produktene jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener at det er lovligt siden "offeret" ikke er myndig enda, men det vill vær dårlig gjort å installere slike saker på pcen hvis det var "offeret" som eide den.

 

burde vel egentligt ikke installere noe slik hvis personen er over 13 år og det eneste gale han/hun gjør er å surfe på litt små snuskete sider på nette, blir litt for overbeskyttende etter min mening

Lenke til kommentar

"husets pc" så da er vel mor sin PC. Fullt lovlig å overvåke sin egen PC, men i dette tilfellet må det da være mye bedre å satse på å god gammel barneoppdragelse? Nå ja, det virker som mor allerede har gitt opp dette.

 

Det finns mange programmer som kan overvåke en PC og jeg har prøvd mange av dem. Problemene som jeg har opplevd er først og fremst at mange av disse programmene kommer med mye dilldall som å ta skjermbilde hvert femte minutt eller at man kan sende en rapport på epost osv. Kan kanskje være kjekt for noen men mange av disse programmene klare ikke engang å logge alle tastetrykk eller på en enkel måte vise dem hvilke taster som ble trykket. De fleste programmene takler ikke engang musehendelser.

 

Det hele bunner ned til at mange trenger et program som kan vise en logg på en enkel og smart måte. De fleste programmene har sin egen måte og gjøre det (og veldig få syns å gjøre dette på en gjennomtenkte måte) så du burde rett og slett prøve en del forskjellige programmer sammen med mor og se hvilke logger hun syns er lettforstålige.

Lenke til kommentar

Har prøvd meg på litt keylogging, men jeg har egentlig ikke bruk for det.

Hvis jeg skal komme med en anbefaling må det være Family Keylogger. Denne er enkel å bruke, lagrer en helt enkel .txt fil der du vil, viser også hvilke knapper som trykkes ned (f.eks. enter, backspace osv.). En annen bra funksjon med programmet er at man ser i hvilket program og når alt skjedde.

Det er også selvfølgelig usynlig hvis du bestiller det innen 30 dager

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...