paalhb Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 I det siste ( 2-3mnd.) har maskinen min plutselig slått seg av inneimellom, og når den da først har gjort det, gjør'n det som regel en gang til eller to ettterhvert som jeg kommer inn i windows igjen og får startet å bruke den.... Hvis jeg lar den stå noen timer, og starter igjen virker den ofte helt fint.. Er også perioder hvor den fungerer fint over lengre tid( mange dager). Slik det var igår så sto maskien på hele dagen, og lastet ned i ro og mak.... Begynte å bruke den litt utpå kvelden , og da restarta'n seg. og det gjorde den en 10 ganger til tenker jeg. Noen ganger før oppstartsmenyen til windows, noen ganger idet jeg kom inn i windows, noen ganger etter at jeg startet webbrowseren osv...... Selv tror jeg vel kanskje problemet er overbelastning på harddisken. Den har vel så og si vært stappfull de to siste årene, ( variert fra 0-3GB ledig på en 80GB), og disse ledige GB blir jo fyllt opp/slettet hyppig. Får og heller ikke kjørt noe skikkelig defrag, da det krever 15% ledig diskplass. noen som har noe innspill? Bortsett fra en formatering, som jeg vet jeg burde ha gjort for lenge siden, men ifravær av DVD brenner har jeg ikke lsyst til å brenne ut en hel haug med cd'r.... Pål Lenke til kommentar
PhonoX Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kan du gi litt mer specs som er på din pc? Får du ikke noe feilmelding eller noe før PC-en restarter? Ingen blå skjerm eller noe? Lenke til kommentar
paalhb Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 fått feilmelding engang på kern32, ellers ingen. Helt ordinær pc, med AThlon prosessor. Alt er 3 år gammelt, og har vært brukt flittig. Lenke til kommentar
PhonoX Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Da kan det nok være virus, jeg vet at i alle fall at noen trojaner legger seg inn i kern32.exe filen. Prøv: http://housecall.trendmicro.com/ eller http://security.symantec.com/default.asp?p...id=ie&venid=sym Åpne i Internett explorer. Prøv også å laste ned ad-aware. http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Person...ubj=dl&tag=top5 Endret 20. mai 2005 av PhonoX Lenke til kommentar
paalhb Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 DEt skal jeg gjøre, AD-aware kjøres jevnlig. Føler vel egentlig ikke at det er virus, men man vet jo aldri. Føler veldig på dette med "overbelastning" grunnet liten diskplass, og at dette problemet over tid har gjort at det blir så "rotete" der at maskinen kjører seg fast, for er typsik at det skjer når jeg har litt mange jern i ilden, lydkonvertering osv.... men det burde kanskje ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
paalhb Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Tror kanskje dette har med varme å gjøre, CPu varme er hvertfall på 70-72 grader når Pc'n restarter av seg selv.... Satte ned CPU FSB fra 133Mhz til 125, og temperaturen senkte seg noe.... er dette dumt å gjøre? farlig? Lenke til kommentar
ZeLEkT Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har akkurat samme problemet. Jeg stakk på LAN til en kompiss, der oppførte pcen seg fint. reboota ikke en gang. Når jeg kom hjem igjen, ble den klikk igjen ;\ Aner ikke hva som er galt Har prøvd å reinstalere også .. Like klikk uansett Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 pål - let go. Jeg måtte formatere uken etter jeg var på tg, så burde være en lett sak for deg å gi slipp på go'filmene 70 grader er høyt, men ikke drithøyt for å være AMD. Tror den største tempen amd tåler er 90 eller 100.. noe rundt det hvertfall:) btw så anbefaler jeg at du laster ned spybot S&D (search and destroy) og kjører den. den finner mer, og når den først finner det så tar den knekken på det litt mer brutalt enn adaware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå