Gå til innhold

Ville jeg kunne spille Xbox LIVE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har chippet xboxen og har satt inn større harddisk! Jeg har ikke LIVE konto men kunne tenke meg å opprette en. Skulle dette med chippingen by på noen problemer?

Så lenge du starter xboxen i u-chippet modus skal ikke dette være noe problem. Om du hadde opprettet Live-konto FØR du chippet den kunne du fått problemer og blitt utestengt (pga harddisken).

Jeg chippet min xbox, fikk i større harddisk, og deretter opprettet Live konto. Fungert 100% i 6 måneder nå.

Husk at Live kun fungerer i u-chippet modus og med orginal-spill.

Lenke til kommentar

Ja, om xboxen har vært på live etter våren 2004 kan du ikke bytte harddisk uten å bli bannet. Vår/sommeren 2004 ble ble alle xboxer som var på live automatisk oppdatert og info om xboxens eprom og harddisk ble lagret hos MS. Har du vært på live etter dette må både eprom og harddisk byttes dersom du skal unngå å bli bannet fra live.

Lenke til kommentar

Betyr bare at Xboxen din blir bannet og du får ikke spilt Live med den. Du kan bytte ut det som heter EEPROM, det er en chip, men du bytter ikke ut selve chipen, du bytter ut "biosen". Denne inneholder et identitetsnummer, det er dette som blir bannet når man blir det.

Disse får du kjøpt på internett.

Nei, du får ingen problemer med MS.

Lenke til kommentar
Betyr bare at Xboxen din blir bannet og du får ikke spilt Live med den. Du kan bytte ut det som heter EEPROM, det er en chip, men du bytter ikke ut selve chipen, du bytter ut "biosen". Denne inneholder et identitetsnummer, det er dette som blir bannet når man blir det.

Disse får du kjøpt på internett.

Nei, du får ingen problemer med MS.

så man kan ikke flashe over original serienummer?

Lenke til kommentar

Nei, har du blitt bannet må både eeprom og hd byttes. Om du bytter til orginal HD eller en annen HD spiller ingen rolle.

Eeprom er som nevnt over en brikke, men du kjøper bare en fil som brukes til å flashe denne brukken. Eeprom må imidlertid passe til din xboxversjon (versjonsnr og PAL) ellers er du like langt. Jeg har forresten hørt at enkelte svindlere selger bannede eepromer og hevder at den er ubannet.

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...