Kahuna Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Jeg har et 4-sifret antall MP3-filer på maskinene mine. Typisk nok er det et salig rot av likt og ulikt, duplikater, filer uten id-tag osv. Eneste med noenlunde orden er den delen av platesamlinga jeg har rippet til mp3 selv. Noen som har et bra forslag til program(mer) som kan hjelpe til med ryddejobben? Edit: burde kanskje postet denne i programvare...skitt au, nær nok. Endret 20. mai 2005 av Kahuna Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hvis du vil ha MP3 samlingen sortert akkrurat slik du ønsker, er det nok ikke noen vei utenom å begynne å rydde selv.. Finnes sikkert programmer som kan sortere noenlunde på navn, sjanger osv, men finnes nok ikke noe som er vanntett.. Dersom du mangler mange ID tagger også så blir det nok rot allikevel.. Uansett, jeg hadde problem når det gjaldt en del duplikate MP3 filer, og det finnes det gode programmer som ordner opp i.. Tror det jeg brukte het NoClone eller noe sånt.. Har ikke link her dessverre fordi jeg benyttet programmet på en annen PC.. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er nok best å sette seg ned en kveld med kaffekoppen og tagge alt sammen og sortere som du vil. Her er ett prog som letter tagginga http://www.softpointer.com/tr.htm Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Mediamonkey er suveren og bruke til dette formålet. Kan tag'e filer fra filnavn eller fra Amazon sitt arkiv, selv gjort det samme som du skal, for litt siden og da var dette programmet til stor hjelp. Genialt for tag'ing av hele album er det også. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hvis tagginga ikke er heilt på vilspor, så kan iTunes rydde atkivet. Du bare velger å konsolidere bibiloteket når all tagginga er ferdig. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Noe av problemet er at tagginga noen steder *er* på villspor, eller ikke eksisterende. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Man kan jo tag'e dem etter filnavn, da får du iallefall på plass artist og sang, så lenge filnavnet inneholder dette.. Flere programmer har denne muligheten, bl.a nevnte Mediamonkey. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå