Eulogy Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Syns elkjøp bør fikse litt på nettsiden deres. Veldig ustabil. Går ikke ann å bestille en mobil på første forsøk, må enten prøve mellom 50-100 ganger før det går igjennom. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Handler gjerne på elkjøp jeg om de viser seg å ha de beste prisene. Regner med at de tar inn kjente merkevarer og kan selge disse meget fornuftig. For min del driter jeg i om mitt skjermkort kommer fra Komplett, Netshop eller Elkjøp. Selv om kunnskaps nivået er lavt blandt de ansatte, trenger stort sett folk ikke bedre kunnskap. At vi nerdsa på hw skal ha ditten og datten er uinteressant. Og det sier vel litt om brukeren om han innbiller seg at et Asus 6800 ultra er bedre hvis det kommer fra komplett fremfor at det kommer fra elkjøp. Jeg er alltid for konkuranse, og elkjøp vil bli rammet av de samme lover som andre webshops. Prouktene er sikkert de samme, og jeg ønsker de velkommen til prisguiden på hw for å vise at de er billig og bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Store forskjeller. Komplett og Datakjeden er ikke samme selskap. Elkjøp webshop og Elkjøp butikk er samme selskap. Hvorfor i all verden skulle Datakjeden bytte en vare du har kjøpt hos noen andre? Det er like idiotisk som om du skulle forlange å få bytte en HP kjøpt hos Expert dersom du tropper opp hos Elkjøp med den. Nå ja. For lenge, lenge siden, så var Komplett og Datakjenden i samme "kjede"/selskap sett fra sluttbrukers side (ja, det er galt, men logisk for de som ikke har kjennskap til systemet). Butikkene, som sikkert er franschiser, kunne ikke ta i mot varer kjøpt på nettbutikken og omvendt. Det jeg mente er at Elkjøp butikkene (som er franschiser) og "Elkjøp på nett" kommer til å få akkurat samme problematikk. Det kan jo godt hende at Elkjøp oppretter en annen policy enn det Komplett og "Komplett butikkene" hadde før, og da er jo ikke lenger det jeg sa relevant. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Man er jo tåpelig hvis man kommer her og sier at en ikke vil bestille hardware fra elkjøp. De har jo meget gode tilbud og feilprising. (Geforce 6600 GT til 800 kr ) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Mange sier "kommer aldri til å handle hardware fra elkjøp". Hva hvis de tilbyr en bedre pris og god service på nettbutikken deres? Fortsatt ikke kjøpe der bare pga. navnet er Elkjøp? I utgangspunktet holder jeg meg til mine faste nettbutikker, men hvis de får til et skikkelig bra tilbud, så er ikkje jeg en så veldig trofast kunde. Butikken tjener penger på meg, og da bruker jeg den beste butikken, uansett navn. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Nå ja.For lenge, lenge siden, så var Komplett og Datakjenden i samme "kjede"/selskap sett fra sluttbrukers side (ja, det er galt, men logisk for de som ikke har kjennskap til systemet). Butikkene, som sikkert er franschiser, kunne ikke ta i mot varer kjøpt på nettbutikken og omvendt. Inntil noen som gidder å holde historieforelesning for deg dukker opp, skal du få lov til å leve i din egne lille verden. Lenke til kommentar
Paxor Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg vil ikke kjøpe fra elkjøp før de eventuelt mot formodning klarer å bevisse at de er seriøse og vet hva de driver med. Det må jo være lettere å gjøre det med en webbutikk enn på mange butikker over hele Norge. hehe.. nei, elkjøp og data hører ikke sammen spør du meg. noen som har tatt en titt på noen av de nye pcene? CPUen er LIMT FAST!!! UÆH! er det mulig? En kompis kjøpte en pc fra komplett i vinter. Tydeligvis ikke bare Elkjøp som limer fast CPU`en Jeg kommer ikke til å handle noe på Elkjøp nei Holder meg til de "vanlige" nettbutikkene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Inntil noen som gidder å holde historieforelesning for deg dukker opp, skal du få lov til å leve i din egne lille verden. Så hyggelig. Kan du i hvertfall kort si hva du mener er så galt med det jeg har sagt til nå? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Så hyggelig.Kan du i hvertfall kort si hva du mener er så galt med det jeg har sagt til nå? Komplett og Datakjeden er ikke samme selskap. At sluttbrukerne tror det er samme selskap er ikke i nærheten av hva Elkjøp på web og Elkjøp i butikk har. Elkjøp på web og Elkjøp i butikk er samme selskap. Sammenligningen din holder ikke mål i det hele tatt, og du kom med et utrolig dårlig forsøk på å redde den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Elkjøp Stormarked og Elkøp på web er vel samme selskap, men de fleste andre Elkjøp butikkene er vel franschiser? Disse blir jo drevet av hvert sitt aksjeselskap, hvor det ofte er butikksjefen som er eier/deleier. Jeg har heller ikke sagt at sluttbrukere kan tro at Komplett og Datakjeden er samme selskap. Jeg sa at sluttbrukere trodde at Komplett og "Komplett butikkene" var samme selskap (den gang da Datakjeden het Komplett), og dermed oppstod det noen konfilkter fordi folk ikke klarte å lese informasjonen om akkurat dette på Kompletts hjemmeside. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Vil bare si det jeg sa i sta, om elkjøp velger å fortsette å ta returer/reklamasjoner i de vanlige butikkene p åting solgt på nett, så mener jeg det vil være en mye mer økonomisk løsning for elkjøp, og samtidig vesentlig bedre kundebehandling . Note: jeg jobber i elkjøp, men jeg uttaler meg ikke på vegne av selskapet i noen form her, dette er bare hva jeg personlig selv vil synes er best for alle.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Elkjøp Stormarked og Elkøp på web er vel samme selskap, men de fleste andre Elkjøp butikkene er vel franschiser? Disse blir jo drevet av hvert sitt aksjeselskap, hvor det ofte er butikksjefen som er eier/deleier. Jeg har heller ikke sagt at sluttbrukere kan tro at Komplett og Datakjeden er samme selskap. Jeg sa at sluttbrukere trodde at Komplett og "Komplett butikkene" var samme selskap (den gang da Datakjeden het Komplett), og dermed oppstod det noen konfilkter fordi folk ikke klarte å lese informasjonen om akkurat dette på Kompletts hjemmeside. Til din info så var komplett nett og komplett butikk samme selskap helt til de skiftet navn til Datakjeden og ble et søsterselskap, begge eid av Norek. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for opplysningen. Jeg tok feil Det jeg reagerte mest på var TEE sin uhyggelige tone (jeg oppfattet det i hvertfall slik) i sine svar til meg. Lenke til kommentar
coban Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Norek er grossist til Datakjeden og Komplett.no dvs. de har tilgang til samme varesortiment og priser; de minner veldig mye om måten Elkjøp sin forretningsstruktur. Men det er også mulig for andre bedrifter å handle varer gjennom Norek; spørsmålet er jo da hvor gode priser de får i forhold til de nevnte butikkene. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Elkjøp har somregel overpriset produkter men er det en telefon eller et strykejern på tilbud så går det ann. Men de kommer aldri til å bli noe rimlige på IT utstyr. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hvorfor ikke? så lenge de har bra priser og bra support ser jeg ikke noen grunn til å ikke handle hos elkjop.no... Bra support..på Elkjøp? Det er en grufull selvmotsigelse. Har du fått feil på noe du har kjøpt der? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det jeg reagerte mest på var TEE sin uhyggelige tone (jeg oppfattet det i hvertfall slik) i sine svar til meg. Beklager den da Jeg vet jeg kan framstå som litt arrogant og småsur en del ganger, men det er sjelden ment personlig Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Elkjøp har somregel overpriset produkter men er det en telefon eller et strykejern på tilbud så går det ann. Men de kommer aldri til å bli noe rimlige på IT utstyr. hvorfor skulle de ikke klare levere like gode priser som komplett f.eks? visst de vil bli størst på IT på nett så er det vel naturlig at de legger seg tilsvarende prisnivå som konkurrerende nettbutikker. jeg tror faktisk at når elkjøp kommer med sine nye sider kommer de til og kjøre mange ekstreme tilbud for og markedsføre seg selv. ser frem til noen herlige priskriger fremover! Lenke til kommentar
Peter Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Skjønner egentlig ikke hva som er helt poenget med diskusjonen her, nesten alt i hele tråden er ren spekulasjon! Hvorfor ikke bare ta ting som de er? Elkjøp kommer med en ny nettbutikk fra høsten av, med hardware, om de er billigere eller ikke, vil kun tiden vise. At en del av de ansatte hos elkjøp ikke har nerdefaktor 40, betyr ikke at det ikke går an å kjøpe en cpu, rambrikker eller en fin ny harddisk hos dem. I bunn og grunn er det faktisk er fri verden, man kan VELGE om man vil handle hos elkjøp eller ikke. Min enkle mening er at konkurranse _nesten_ aldri skader. P.S For de som føler seg støtt av nerdeuttrykket, nerd er en med stor kunnskap om et spesielt tema, og er ikke ment some et skjellsord Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Vil bare si det jeg sa i sta, om elkjøp velger å fortsette å ta returer/reklamasjoner i de vanlige butikkene p åting solgt på nett, så mener jeg det vil være en mye mer økonomisk løsning for elkjøp, og samtidig vesentlig bedre kundebehandling . Er ikke sikker på om jeg er helt enig med deg. Min erfaring fra Elkjøp fra før er manglende kompetanse på de ansatte og mye kø-ståing. Nå skal de selge mange flere produkter via en web-shop, noe som nok også resulterer i flere returer. (Sikkert ikke proporsjonalt, siden web-kundene slipper å bli lurt av sleipe Elkjøp-selgere til å kjøpe noe de ikke trenger.) For at de skal kunne ta unna flere returer ute i butikkene må de enten øke bemanningen, eller forvente lengre køer (og enda mer misfornøyde kunder). Da koster det mindre å øke bemanningen sentralt (i web-shoppen) enn å øke tilsvarende ute i hver enkelt butikk. I tillegg så høres det rart ut om Franchise-butikker tar imot returer for web-shop'en, med mindre de får økonomisk kompensasjon for returene fra sentralt hold. Forøvrig er mine erfaringer med Elkjøp kun negative, og det har resultert i en utstrakt boikott fra min side. Det hjelper ikke om Elkjøp tilfeldigvis har det rimeligste produktet, de har i mine øyne vært så kyniske og sleipe tidligere at jeg nekter å ha noe mer å gjøre med dem. Men, det er kun min personlige mening. Sikkert noen som har positive opplevelser også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå