Gå til innhold

Valg av hovedkort? Albatron K8X800 PROII?

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er ingenting i veien med Albatron vel, såvidt jeg vet ( ...har aldri prøvd, men kanskje snart? ). De er ikke kjent som super OC'ere, men bra på kvalitet vs pris og har 3 års garanti på sine kort.

Jeg hekter på et forslag Albatron PX915P PRO med testlinker K8X800 Pro II De er jo ganske bra. Se dato på testene og om Albatron evt. har jobba med Bios. Her og Her Det viser at begge korta er fulgt opp med vesentlige oppdateringer, bra.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

nå vet jeg ikke så mye on akkurta albatron, mene mitt forslag er dette:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19520

dette her har også 250 brikkesett, med gbit lan port osv, alt hva en bruker trenger for en fin pris

det koster litt mer ja, mene msi har levert veldig bra nforce 3 hk, og jeg hadde styrt unna via chipsett uansett å lavt budsjett jeg hadde hatt

en sempron cpu og en 512 brikke (kjøp en enkel brikke på 512, da er det lettere å putte inn en til senere) og et skjermkort til ditt behov, så har du en bra pc til en fin pris

Lenke til kommentar

ikke store forskjeller på ytelse, men selv ville jeg ikke kjøpt hovedkort med VIA chipset (dårlige erfaringer med tidligere chipset fra VIA) I tillegg er det som sagt elendige OC egenskaper til det hovedkortet med VIA chipset, men hvis dette ikke er viktig for deg er det egentlig smak og behag og selvfølgelig pris det går på.

I tillegg har nvidia chipsetene langt bedre ytelse på harddiskkontrolleren enn det via har. Ellers er det små forkskjeller i ytelse.

Lykke til!

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...