Gå til innhold

Noen spørsmål om Kjøleskap-Mod

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette Pcen min inn i et kjøleskap.

Dette ville da hjulpet på støy og varme.

Det jeg da lurer på er:

1. Er det noen form for ventilasjon i et kjøleskap?

Når det står mat i et kjøleskap, blir luften byttet ut da?

2. Er dette (elektrisk sett) forsvarlig?

Jeg skal ha hele pcen (med kabinett) inn i kjøleskapet og lurer

da på om det er noe elektrisk som forhindrer dette?

3. Tåler HW å stå på 6-7 graders temperatur?

Maskinen kommer til å stå på hele tiden. (Med enkelte unntak)

Håper på saklige svar og feedback.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inne i harddisken er det smøring som ikke burde bli for kaldt ;) Desutten så ville jeg ikke anbefalt å bruke skapet til mat og lignende i tillegg. Kommer til å få masse ødelagt mat fremover da :D

Kjøleskap har ikke ventilasjon, annet en en vifte som blåser luft mot kjøleelementene.

Er ikke helt sikker på det, men tror det vil oppstå kondens inne i kjøleskapet om en PC står å sviver hele tiden inne i den.

Lenke til kommentar

Det vil ikke bli kondens på PC'n siden kondens oppstår på gjenstander som er kaldere enn omgivelsene (og jeg vil da anta at PC'n er varmere ;) ). Mener dette har vært oppe før, og noen glupe hoder fant ut at kjøleskapet vil ta kvelden etter ikke så veldig lang tid, siden det ikke er laget for å kjøle konstant.

Lenke til kommentar

Et kjøleskap er jo normalt lukket. Det skal bare kjøle ned ny luft som kommer inn når døren blir åpnet, og nye, varme varer som blir satt inn i det. Når det er en varmekilde inni kjøleskapet, må den stakkars kompressoren kjøre hele tiden, og det er den ikke konstruert for.

Lenke til kommentar

Det vil bli varmt inne i kjøleskapet :p når du skal starte og dra inn et par 100watt der :p, da vil mye mat gå tapt ja...

morsomt prosjekt meeeen, tvier på at det lar seg igjennomføre =)

Et lite tips. stikk på smartclub kjøp deg en 12v elektrisk kjølebag, det hadde gått, varmen er der, men pcen blir iaff bærebar og du har "ok" kjøling ( det vil jo bli varmt, men mindre støy :D

Lenke til kommentar
Men hvis du bruker kulden i kjøleskapet, og drar en slange ut av den og kjøler psu og gpu så skal det funnke . Husk pumpe. Vannet i vannkjøling stiger bare noen få milligrader. Og isoler cpu oh alternatit gpu.

Hvor hadde du tenkt at all varmen fra PSU + GPU skulle bli av, da? :roll:

Og om en vannblokk kun øker vanntempen et par "milligrader", da er den dårlig! Eller så trenger du ikke vannkjøling på gjeldende komponent. (Forutsatt at du ikke bruker en pumpe som yter 2000 l/h).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...