Winydancer Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Likte ikke dette spillet, fusj.. Lenke til kommentar
Casperrob Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvordan noen kan forelske seg i et spill som har ekstrem lang loading, massevis av hakking, dårlig skuespill, et overtall av bugs, meget dårlig bilkjøring og en actiondel som ikke kan måle seg med andre fps er umulig for meg å forstå. Potensialet var der, men av de få timene jeg har prøvd er dette er en 5/10 i min bok. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 ...dårlig skuespill... Ja, det glemte jeg jo. Dårlig skuespill er et faktum. Men jo, jeg ble forelsket (altså, sånn spill-messig). Ikke spør meg hvorfor, men slik er det. Forøvrig, den karakteren du ga det, den var bitte litt hard. Synes spillet var kjempekoselig, men siden jeg selv har vært en spillanmelder (ei lita stund), må jeg være objektiv, og jeg ville gi spillet 6/10. Var det ikke noe slikt Gamer ga det også, da? Anyways, grunnen er jo selvfølgelig at det er overveiende mange bugs, og kjøper man dette spillet originalt, er sjansen gigantisk for at man vil bli skuffet, men ser man bare igjennom alle feilene og utnytter potensialet, kan det fort bli veldig artig! Da jeg så på skjermbilder lenge før spillet kom ut, visste jeg at spillet ikke kom til å bli bra (veldig dårlig grafikk betyr ofte at det meste er dårlig), og dermed mistet jeg alle forhåpningene (vel, det var egentlig aldri noen der). Men jeg ble absolutt positivt overrasket! Tro det eller ei, jeg sitter ofte og river meg i håret fordi det hakker så utrolig mye, men like vel nyter jeg spillet. BTW: Grunnen til at det hakker så forferdelig, er ganske åpenbar. Spillet loader mer eller mindre ALDRI når du først spiller (noen som har lagt merke til de positive sidene med spillet, egentlig?), og utvikleren har ikke gjort en god nok jobb her. Spillet hakker fordi overgangen er alt for dårlig (San Andreas skal etter siende ha en god overgang, altså den "usynlige" inlastingen av neste område). Derfor går det hakkete, for når det hakker, er det nesten område som lastes inn. Derfor hakker det når man kjører bil, og derfor hakker det når man nettopp har startet opp spillet. Overgangen vil bli bedre, og hakkingen vil garantert bli enten fjernet eller forbedret i en patch en gang i fremtide, tro meg. Men dere får sitte der og surmule, mens jeg fortsetter på et meget koselig, men et meget problematisk spill. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Spillet hakker skjeldent bortsett fra under kjøreturer der det er periodisk innlastingslagg. Spillet var utrolig bra frem til slutten. Selve sluttplottet var elendig, noe jeg ikke hadde ventet. Selve sluttplottet var bare idiotisk og sci fi.... Grafikken er nesten nydelig med alt påslått, og noen ganger overrasker det faktisk grafisk... Flott spill, men som sagt gru deg til slutten... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Spillet hakker skjeldent bortsett fra under kjøreturer der det er periodisk innlastingslagg. Spillet var utrolig bra frem til slutten. Selve sluttplottet var elendig, noe jeg ikke hadde ventet. Selve sluttplottet var bare idiotisk og sci fi.... Grafikken er nesten nydelig med alt påslått, og noen ganger overrasker det faktisk grafisk... Flott spill, men som sagt gru deg til slutten... Hvor lang tid har du brukt på å komme deg gjennom spillet? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hos meg hakker det forferdelig veldig ofte (noen ganger nesten ingen ting, men ofte veldig mye, og enda oftere går det "nesten-glatt"). Jeg kjører spillet på 1024*960 oppløsning (husker ikke helt om det var det, men ikke noe lavere, i alle fall) med detaljer på enten nest høyeste eller høyeste instilling, med AA avslått. Når det patchen som fikser dette kommer, da kan jeg nok forhåpentligvis sette opp grafikken til 1280*1024. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Spillet hakker skjeldent bortsett fra under kjøreturer der det er periodisk innlastingslagg. Spillet var utrolig bra frem til slutten. Selve sluttplottet var elendig, noe jeg ikke hadde ventet. Selve sluttplottet var bare idiotisk og sci fi.... Grafikken er nesten nydelig med alt påslått, og noen ganger overrasker det faktisk grafisk... Flott spill, men som sagt gru deg til slutten... Hvor lang tid har du brukt på å komme deg gjennom spillet? Ca 2 uker tror jeg. Jeg har spilt det i et par dager mer enn han, men jeg har ikke runna det enda. Får vel bli denne uka med mindre det blir eksamen Lenke til kommentar
Campari Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det har forresten kommet en glimrende anmeldelse av Boiling Point på VG nå. Anmelder påpeker de nøyaktig samme tingene jeg hatet og likte med spillet. Synd at Boiling Point fikk Atari som utgiver... Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Forhåpentligvis får Atari skikk på seg selv. Jeg tror ikke de har lyst til å bli kjent som "utgiveren som bare kommer med halvferdige spill". Bare toppene i bedriften får banket det inn i skallene sine, burde det gå greit. Så vi trenger altså noen til å banke det inn i skallene deres! Lenke til kommentar
Campari Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg stiller gjerne opp. Godtar nemlig ikke at de skal ruinere den ene tilsynelatende gode tittelen etter den andre... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror ikke Atari skal ha skylden for at Boiling Point er så buggete. Grunnen til at Boiling Point er så buggete, er fordi utvikler ikke har klart det innen tidsfristen. Utvikler skal ikke ha så mye skyld (i alle fall om de gjorde alt de kunne), men Atari skal heller ikke skyldes på. Slike spill blir ofte buggete, da det trenges ufattelig mye tid på slike spill, spesielt de som er meget nybringende, sjangerkryssende, gigantiske og omfattende! Spillutviklere som ikke har laget noen spill før, eller enda værre, som ikke har laget spill før, får aldri veldig lang tid på seg, da utgiver umulig kan vite om disse folka seriøst vil prøve sitt beste og få ut et meget godt produkt. Slik er det også med alle andre utgivere, og ikke bare Atari. Spill som DOOM 3, Half-Life 2, Battlefield 2, GTA: San Andreas (osv) vil derimot som oftest ha all verdens tid på seg, da de er laget av respekterte utviklere, som har mye penger og mange fans. Slik er det bare. Det er derfor EA dumper ut så mange dårlige spill, fordi de av og til kan gi utvikleren litt vel kort tid på seg. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 det er jo atari som har pressa dem til å gi det ut nå hadde de fått noen måneder ekstra hadde de jo sikkert klart å fjerne disse bugsa. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 det er jo atari som har pressa dem til å gi det ut nå hadde de fått noen måneder ekstra hadde de jo sikkert klart å fjerne disse bugsa. Nettopp, men det er nødvendig for Atari at de holder disse grensene oppe. Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg er enig. Utgivere gir for lite tid for de litt mindre ventede spillene. Men det er bare en "regel" innen utgiverbransjen. En film eller et spill som ikke har en kjent utvikler/regissør, og som heller ikke har budsjettet helt på sin side, vil bringe tvil til utgiveren, da han muligens aldri har hørt om utvikleren før, og ikke har en minste anelse om de faktisk er seriøse. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg tror problemet er at det ikke er noe sjakktrekk å slippe et spill i sommerferien. Da er mange på ferie, og når man kommer hjem så er ikke spillet så "mye omtalt" lengre, og færre får interesse for spillet. Hvis ikke Atari hadde sluppet spillet nå så tror jeg de ville ha ventet helt til høsten, og det var tydeligvis uaktuelt. Bare mine tanker om saken Lenke til kommentar
Campari Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis både utvikler og utgiver har skyld i at Boiling Point er så buggete, må det jo være et kommunikasjonsproblem. For det første må jo Atari forstå at man ikke kan levere et slikt spill (pluss Driver 3) i den tilstanden det er i. Har det derimot blitt fastsatt en utgivelsesdato på forhånd, kan ikke utvikleren sette seg så store mål. Da får man heller konsentrere seg om å lage et spill som er i en bedre tilstand og heller kutte litt ned på diverse elementer. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 MeTa][iC, du har et poeng. Men jeg tror ikke det er tilfellet her. At utviklere overskrider tidsfristen er sikkert et problem, og det kunne godt vært tilfellet her. Men jeg synes det er alarmerende og en klar indikator på hva som har skjedd, når Boiling Point får navneskifte og lansering rett etter Atari kom inn i bildet. Xenus, som spillet egentlig het, var i utvikling i flere år. Så fort Atari ble med som utgiver, kom spillet ut. Det er tydelig at det ikke har vært en slik avtale her. Atari har åpenbart sagt "Grei, vi tar dere, men da må det ut nå". I hvert fall en slags variasjon av den sannheten. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg er så enig, så enig i den VG andmeldelsen. Men dere, noen av dere som har kommet langt i spillet; Har noen av dere fått tak i alle disse Xenus steinene? Jeg fikk aldri gjort det ettersom jeg trodde det var en del av hovedhistorien, altså at jeg kom til å måtte gjøre det uansett. Dette var feil. Kan noen si med store spoiler advarsler rundt hva som skjer med de steinene? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har skaffet meg en del av dem. 5, tror jeg. Har ikke peiling på hva som skjer når jeg får alle, men jeg gleder meg til å finne det ut! BTW: Erling, det er meget mulig at det du sier er korrekt. Det høres i alle fall logisk ut. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 hvordan går dette spillet egentlig med dere som har monster skjermkort ? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Kan man fortsette å spille etter man har runnet spillet? Lite trolig forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå