Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startvansker i rått vær


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe?

 

Kan ikke være kondens da tanken er full.

 

Bilen er en Nissan Micra 94-mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe?

 

Kan ikke være kondens da tanken er full.

 

Bilen er en Nissan Micra 94-mod.

fuktighet ved tennplugger . bare en tanke. :hmm:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe?

Denne har vel vanlig fordeler og dermed er dette ganske sannsynlig dårlig, fordelerlokk, rotor og tennpluggkabler. Dette er slitedeler og de må fornyes etter en del år, isolasjonsevnen taper seg og dermed vil fuktigvær skape overslag og driftsforstyrrelse. Bør ikke koste noe særlig mer enn 1000,-

Lenke til kommentar
Har ikke vært opp med fordeleren, men trodde at det ikke var noen rotor, men elektronisk.. :hmm:

 

Bilen startet etter å ha stått 1-2 timer i sola... :dontgetit:

De fleste biler fra den tiden har fordeler, det har ingenting og si at tenningsystemet er elektronisk. Disse tingen er lite og se på, de byttes bare ut hvis de er gamle og symptomene du beskriver er svært typiske for dårlig tenningsystem med overslag.

Sola tørker opp kondensen som skaper overslaget som gjør at den ikke starter, ganske logisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...