Gå til innhold

F.E.A.R. Preview \ hands on fra IGN - Les!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sweetness! Det høres fantastisk bra ut!

Men det er en ting jeg lurer på, kanskje noen av dere vet det?

 

Husker dere Red Faction til PS2? Det hadde noe alà Havok, men det gjaldt bare vegger, der kunne du skyte deg langt inn i vegger, noe som ikke går på de fleste andre spill. Med Havok motoren (hvertfall de nyeste versionene) burde dette (hvertfall i noen grad) gå ann. Jeg sier ikke at man da kan klare spillet bare ved å grave seg igjennom vegger med kniv/kubein, men at man skyter av biter av vegger osv.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Sweetness! Det høres fantastisk bra ut!

Men det er en ting jeg lurer på, kanskje noen av dere vet det?

 

Husker dere Red Faction til PS2? Det hadde noe alà Havok, men det gjaldt bare vegger, der kunne du skyte deg langt inn i vegger, noe som ikke går på de fleste andre spill. Med Havok motoren (hvertfall de nyeste versionene) burde dette (hvertfall i noen grad) gå ann. Jeg sier ikke at man da kan klare spillet bare ved å grave seg igjennom vegger med kniv/kubein, men at man skyter av biter av vegger osv.

Noen som vet noe om dette?

det går an å skyte hull i vegger, om det er tekstureren som endrer seg eller om det blir fysiske hull vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

fear virker utroleg spennende. kan knapt vente til vi før meir info, og gjerne ein demo av det.

 

Husker dere Red Faction til PS2?

red faction (som forøvrig og kom på pc) var forut for sin tid med tanke på at omgivelsane kunne øydeleggast. trur nok ikkje at det er nokon andre spel som har denne moglegheten. den største grunnen er nok fordi det vil kreve mykje ram, og fordi det vil forandre gameplayet totalt.

Lenke til kommentar
fremdeles er det jo mange spill som du nesten ikke kan ødelegge noe i da.. :thumbdown:

Veldig enig i at det er :nei: , men tror dette er enten fordi de har glemt det, eller fordi de tenker seg at man da kan "grave seg en gang til slutten av kartet". Uansett syns jeg de kunne satt seg ned å tenkt litt på det, dette syns jeg hadde vært en god idè:

At man kan skyte seg inn i vegger/miljø generelt ca 1 meter inn. Dette burde da brukes mest på kanter osv, se på dette eksempelet:

 

Du runder et hjørne, der står det en fyr som ser rett mot deg, han skyter, bommer, og du løper tilbake bak hjørnet (alle ville jo ha skytt han, men bare "go with it".). Han kommer da rundt hjørnet, du skyter etter han, og han gjemmer seg bak hjørnet. Du skyter mot hjørnet og hjørnet ødelegges. Du skyter av biter med sement som spruter utover.

 

Bare TENK dere hvor kult det hadde vært! DET gleder jeg meg til! :D

Lenke til kommentar

Heh, seriøst, en utvikler som ikke har tenkt på annet enn spillet de produserer de siste årene "glemmer" ikke å implementere knusbare vegger hvis dette er interessant... Problemet i bransjen er ikke evnen til å implementere det, men evnen til den moderne datamaskin å kjøre med mer enn 0,01 fps...

Lenke til kommentar
Sweetness! Det høres fantastisk bra ut!

Men det er en ting jeg lurer på, kanskje noen av dere vet det?

 

Husker dere Red Faction til PS2? Det hadde noe alà Havok, men det gjaldt bare vegger, der kunne du skyte deg langt inn i vegger, noe som ikke går på de fleste andre spill. Med Havok motoren (hvertfall de nyeste versionene) burde dette (hvertfall i noen grad) gå ann. Jeg sier ikke at man da kan klare spillet bare ved å grave seg igjennom vegger med kniv/kubein, men at man skyter av biter av vegger osv.

Noen som vet noe om dette?

det går an å skyte hull i vegger, om det er tekstureren som endrer seg eller om det blir fysiske hull vet jeg ikke.

Fear lager fysiske hull...

Lenke til kommentar
Heh, seriøst, en utvikler som ikke har tenkt på annet enn spillet de produserer de siste årene "glemmer" ikke å implementere knusbare vegger hvis dette er interessant... Problemet i bransjen er ikke evnen til å implementere det, men evnen til den moderne datamaskin å kjøre med mer enn 0,01 fps...

red faction hadde da bra grafikk når det kom og ødeleggelse av storsett alt, og det gikk da med grei fps det.

Lenke til kommentar
Heh, seriøst, en utvikler som ikke har tenkt på annet enn spillet de produserer de siste årene "glemmer" ikke å implementere knusbare vegger hvis dette er interessant...  Problemet i bransjen er ikke evnen til å implementere det, men evnen til den moderne datamaskin å kjøre med mer enn 0,01 fps...

red faction hadde da bra grafikk når det kom og ødeleggelse av storsett alt, og det gikk da med grei fps det.

Jepp, det gikk helt fint, men det var veldig area-based, det var langt fra overalt i spillet. Så vidt jeg husker så var det nesten bare der hvor det var "brun-grå vegg".

 

Uansett så er dette noe alle spillutviklere burde tenke på, det at man kan dytte over kasser hjelper lite på spilfølelsen når man ikke kan lage annet enn en svart flekk på et vegghjørne med raketter...

 

MEN! Fear not my friends! Når jeg blir spilldesigner/spillprogrammerer/spillutvikler generelt så skal jeg få med meg dette!

DEATH TO THE CORNERS! :D

Lenke til kommentar
fear virker utroleg spennende. kan knapt vente til vi før meir info, og gjerne ein demo av det.

 

Husker dere Red Faction til PS2?

red faction (som forøvrig og kom på pc) var forut for sin tid med tanke på at omgivelsane kunne øydeleggast. trur nok ikkje at det er nokon andre spel som har denne moglegheten. den største grunnen er nok fordi det vil kreve mykje ram, og fordi det vil forandre gameplayet totalt.

Jo, det finnes minst ett spill til som hadde denne muligheten.

Jeg kan absolutt ikke huske hvilket spill det var, men jeg husker den tiden da jeg satt og spilte RF. Jeg husker å ha sagt til meg selv (eller diskutert med en annen) hvor flott det var med slikt, og at det var synd at bare to spill har sånn.

 

BTW: Husker ett sånn bonus map som var uendelig dypt. Kunne holde på i flere dager (brukte ammo-koder) med å "borre" seg nedover med rakettkasteren.

Det var så fett, for det fantes ikke et sted en fiende kunne gjemme seg for alltid! :love:

 

BTW: FEAR ser skikkelig fett ut, og at det blander Matrix med Japansk horror er jo et nytt og spennende konsept, men FEAR er et av de spillene jeg har satt som mål å ikke ha store forventninger.

Derfor velger jeg å ikke lese artikler, eller å se videoer før rett før/etter lansering. :)

Lenke til kommentar
Jepp, det gikk helt fint, men det var veldig area-based, det var langt fra overalt i spillet. Så vidt jeg husker så var det nesten bare der hvor det var "brun-grå vegg".

 

 

du hsuker nok feil.

95% av alle veggene i r-f var ødleggbare

Orker ikke å ha en argumentasjon inne på et forum, men jeg vet at det var omtrent bare veggene av sten hvor det gikk ann. Det var noen få andre steder (som det stedet du måtte bruke borre-maskinen til å ødelegge et vakthus for å komme deg fordi), men det var FÅ. 95% er bare tull, spill spillet på nytt og se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...