CIder Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei alle! Jeg har satt inn en ny harddisk i maskinen min. Den er partisjonert og ferdig satt opp med delte partisjoner og mapper. Problemet er at jeg ikke får tilgang til mapper eller partisjoner på den fra min andre pc eller xbox. De andre diskene er det ingen problemer med. Noen som vet hva dette kan skyldes?. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 har du satt at alle skal ha lesetilgang på den?? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Tror du vil få flere svar hvis du poster riktig. Denne burde vel være i lagrinsmedier, ikke i nettverk.. Lenke til kommentar
toeg Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har du brannmur på maskinen som disken er satt i? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har du slått av "Enkel fildeling"? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Elgvenn2: Ja,det har jeg. toeg: Har brannmur ja,men har prøvd å deaktivert den også. Tusen takk for forslag folkens! Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Marti: Hvor gjør jeg det?. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Siden du ikke visste hvor en var, regner jeg ikke med at du har slått den av . Min datamaskin --> Verktøy --> Mappealternativer --> Vis --> Ta vekk huken på "Bruk enkel fildeling". Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Men jeg regner med at det er delingen som er problemet? Altså når en annen bruker kobler til Sharen din, og prøver å gå inn på den nye disken, får han opp meldingen: "Ingen tilgang." og masse andre greier? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Jepp,stemmer det!. "Bruk enkel fildeling" var ikke på. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Og du har delt disken med tilgangstillatelser som følger: Alle kan lese innhold på disken (Dette er tilgangstillatelsene for tab'en "Deling"). Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Jepp,har gjort det. Merkelige greier dette. Mon tro om en re-innstallasjon av windows vil hjelpe på problemet?. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Har du også gått inn på taben "Sikkerhet" og satt lesetillatelser til "Alle"? Edit: Legg evt. til en ny gruppe som heter "alle" og gi den lesetillatelser (Legg til --> Skriv inn "alle" i tekstfeltet --> OK --> Gi "Les" tillatelser til gruppen). Endret 20. mai 2005 av Marti Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Marti: You're a genious!. Funker som en drøm nå. Gjorde det du sa i "edititen" din. Hjertelig takk til deg!. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Beklager, var jeg som dret meg ut med innlegget mitt.. Lykke til hvertfall Lenke til kommentar
Marti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Marti: You're a genious!. Funker som en drøm nå. Gjorde det du sa i "edititen" din. Hjertelig takk til deg!. Var da så lite. Hadde nemlig det samme problemet med min egen share etter jeg slo av Enkel Fildeling. Rotet litt rundt og fant det ut til slutt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå