Jtand Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har store framtidsplaner nå for tiden. Bor på en plass med ca 800 innbyggere. Her er det 1 dagligvarebutikk og 1 bensinstasjon der de selger alt fra leker til lommelykter. Her er også 1 lite hotell og en kro. Denne plassen ligger 4 km fra E6 og har fergeforbindelse til en plass med ca 1000 innbyggere. Hvilken forretning kan jeg opprette og drive akkurat på min hjemplass? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det høres jo ut som en klesbutikk kunne slå an i bygda. Sikkert masse jenter og damer som ville gått amok hvis du tok inn moteklær og vanlige ting som dongeribukser og t-skjorter og slikt. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 800 er jo ikke så veldig mye... Må isåfall være drit langt til nermeste butikk for at det å åpne en butikk skal lønne seg.. Selv ville jeg satset på noe som ikke krevde så mye investeringer for så å ha økt.. Men du kan jo ta en markedsundersøkelse Lenke til kommentar
Danko Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Junkfood på dagtid og pub på kveldstid. I'd come! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Pizzasjappe som leverer på døren? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Frisørsalong Duppeditter (på linje med Nille) Bokhandel Musikkforretning Endret 20. mai 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Frisørsalong, som antikapitalist foreslår, er jo en genial ide. 800 stk som må klippe seg en god del ganger i løpet av året. Da sikrer man seg en god kundemasse om det ikke er konkurrenter i nærheten Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 finn ut hva som er populært i bygda di, og start en butikk der-etter Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Flytt til Oslo, der ligger både muligheter og penger ventende på deg... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Gatekjøkken hørtes ikke så dumt ut... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Gatekjøkken ligger det mye penger i du? Tviler sterkt. Ligger nok derimot mye arbeid i det. For å servere mat trenger du diverse godkjennelser. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Stedet har bensinstasjon, kro og hotell. Tviler på at det stort behov for mer serveringssteder, bensinstasjonen klarer sikkert å betjene ostepølsemarkedet. Folk vil sikkert kjøpe av vane/der de allikevel må innom (fylle bensin), så det blir tøft å etablere seg. Frisørsalong med något attåt kunne være en ide. Men da må man enten utdanne seg til frisør, eller ansette en. Kombinert bokhandel/musikkhandel (pluss litt leker og diverse), kanskje. Det spørs hvor langt det er til nærmeste større by som har disse tilbudene. Har du lokaler? Det er dyrt å etablere seg. Den beste løsningen var om du kunne etablere deg sammen med dagligvareforretningen i et lite "minisenter". Har de ledige lokaler ville jeg leiet der om jeg skulle starte butikk. Hva lever folk av i bygda? Er det jordbruk, fiske, industri, eller reiser folk ut av bygda på jobb? Geir Endret 21. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Flytt til Oslo, der ligger både muligheter og penger ventende på deg... hahahahahahaaha typisk. Er det ikke nok tullinger i oslo? Fyttegrisen, er jo snart eneste plass hvor man kan få seg jobb. Da gir det mer kred å starte bizniz på landsbygda Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Har du lokaler? Det er dyrt å etablere seg. Den beste løsningen var om du kunne etablere deg sammen med dagligvareforretningen i et lite "minisenter". Har de ledige lokaler ville jeg leiet der om jeg skulle starte butikk. Hva lever folk av i bygda? Er det jordbruk, fiske, industri, eller reiser folk ut av bygda på jobb? Det er gode muligheter for å leie seg lokaler rett ved siden av dagligvarebutikken. Folk lever av: - jordbruk - fiske - industri - kontorarbeid Folk reiser ikke ut av bygda for jobb. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) videoutleie? visst de ikke har det på bensinstasjonen da. 800 er litt i minste laget egentlig.. men alt går an. edit: vist det ikke er firsører i bygda så vil jo det slå godt an. problemet er vel og finne frisører, og spørs hvor lønsomt det bli ettersom du selv ikke er frisør. Endret 21. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Folk reiser ikke ut av bygda for jobb. Beklager - Direkte feil. Bare se på folkestrømmen de siste 100 årene det. Det lokker også med storbylivet som har mange butikker, kafeer, teater, kino, osv osv osv ... men hovedsakelig så er det for å få jobb, eller en bedre jobb. Staten alene oppretter 1000 nye arbeidsplasser i oslo hvert år... Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Folk reiser ikke ut av bygda for jobb. Beklager - Direkte feil. Bare se på folkestrømmen de siste 100 årene det. tror det han mener er at de fleste har jobb i bygda.. at de ikke pendler ut av bygda for å dra på jobb. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hva er galt med en klesbutikk? Er det for "homo" for deg eller? Folk trenger klær. Og man liker å handle i nærmiljøet, spesiellt når det en liten plass, folk støtter opp om hverandre. Jeg kommer selv fra bygde-Norge. Du har vel ikke BARE tenkt på å starte bedrift der du bare sitter på et kontor hele dagen? I startfasen må du nok ut på gølvet og jobbe selv.Andre ansatte bør du tenke lenge på. Du mister vanvittig mye kapital i lønn til den/de, og en butikk i startfasen drar aldri inn lassevis med penger. De fleste som kommer innom vil bare se, eller bare slå av en prat. "Er du glunten til han Hans? Nei så stor du har blitt!". Endret 21. mai 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå