Gå til innhold

Windows lagger/hakker!

Anbefalte innlegg

Eg har nett kjøpt meg ein ny pc (spesifikasjonar nedafor)

Men eg synast at xp lagger/hakker av og til (blant anna glir ikkje musa heilt glatt heile tida).

Kanskje er dette normalt? ikkje veit eg... Eg har en tendens til å "overreagere" på slike ting, og bli ganske uroleg for ting som ofte kan vere heilt normalt.

Og så synast eg at "Bruk av CPU" er veldig høg ofte, ofte oppi 50-80 når eg berre brukar Internett Explorer (andre program slik som Winamp og msn køyrer også)

Kva kan eg gjere? :)

Hardware:

Gainward Nvidia GeForce 6600 GT

1024 DDR

AMD Athlon 3200+ 2,00 Ghz

+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

1) Endre emnetittel, så ikke denne tråden blir stengt

2) Installere oppdaterte chipset-drivere

3) Installere oppdaterte grafikkdrivere

4) Oppdatere BIOS, hvis ikke noe annet har hjulpet.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Så var vi ferdige med show'off folka som ikke liker at det finnes pesoner som trenger en innføring i forum'bruk. (Dette var selvsagt de som ikke trengte støttehjul på sykkelen, og som gikk før de kunne krabbe..)

OT: Merket meg den unaturlige høye CPU'bruken. Jeg hadde det samme problemet. IE lå alltid i overkant av 50% av cpu'bruken. Etter at jeg oppdaterte Panda AV og kjørte en scan fikk jeg bort dette. Har du prøvd en skikkelig scan med et oppdatert AVprogramm? Om ikke, it's worth a try!

Lenke til kommentar

Beklager at eg denne Topic'en i feil emne... er akkurat registrert, men begynner å forstå meir no :)

Takk for gode tips!

Men eg trenger litt hjelp til korleis eg føretar ein "Bios-oppdatering". Eg har som sagt AMD Athlon 3200+ 2,00 Ghz prosessor (64), og eg henviser til ein artikkel eg fant på nettet:

"Ifølge The Inquirer og X-bit labs kommer trolig de fleste hovedkortene til å trenge BIOS-oppdateringer når AMD lanserer E0-revisjonen av Athlon 64. Grunnen til dette er endringer i de termiske spesifikasjonene. Revisjon E0 blir basert på "Venice" og "San Diego" og vil inneholde ny funksjonalitet samt en del bugfixer."

Lenke til kommentar
Så var vi ferdige med show'off folka som ikke liker at det finnes pesoner som trenger en innføring i forum'bruk. (Dette var selvsagt de som ikke trengte støttehjul på sykkelen, og som gikk før de kunne krabbe..)

:nei:

Man lærer av å gjøre feil, og jeg gjør det bare for å hjelpe.

Unødvendig kommentar, Rufati!

Lenke til kommentar

Har opplevd at maskinen blir veeeeeeeeeeeeeldig treg etter en stunds bruk, på grensen til det utålelige. Har sett at noen programmer bruker veldig mye prosessorkraft, ikke bare IE. Trodde vel egentlig at dette var litt selvforskyldt, bittorrents, mange åpne programmer osv, men var litt irritert over at maskinen ikke taklet presset bedre.

Tidligere denne uken nektet maskinen å starte, dvs starte windows, den bare restartet seg om og om igjen. Etter å ha satt inn xp cden og kjørt gjenoppretting --> checkdisk med automatisk fiks av feil, startet maskinen som vanlig.

Det som var nytt nå var at maskinen startet raskere og at tregheten var borte, selv om jeg holder på som før.

Derfor prøv checkdisk og reparer feil automatisk. Tok ca 2 timer før checkdisk var ferdig (40 gb disk) men det var verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...