Gå til innhold

Frame Drops problem.. hjelp??

Gjest Slettet+9817234876

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234876

Hei,

jeg har problemer med frame drops i Premiere?

Noen som har erfaring med dette, vet hva det kan komme av?

Jeg har:

* MSI K7T-MASTER-SI Hovedkort for Socket A VIAKT133, ATA66, ATX, SCSI160, IEEE1394

* AMD Athlon 1.3 GHz OEM (200 MHz bus) Socket A (Thunderbird) prosessor

* Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB

* Western Digital Caviar 20GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache WD200BB

* 4 x 256mb RAM

* Matrox AGP Millenium G550 32MB Dual Head Skjermkort, DDR-Ram

* Creative Soundblaster Audigy Player

Lydkort PCI med Firewire

Hvorfor virker det ikke?

,Eilef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat svar på problemet ditt, men jeg opplever også veldig mange dropped frames når jeg bruker firewire porten på Audigy lydkortet. Skal prøve med et annet kort i dag for å se om det kan være noe problem der. Har ellers god nok PC håper jeg:

P3 733 Mhz

512 MB RAM

2 stk. IBM Deskstar 40GB i RAID 0

Lenke til kommentar

Hei

Hadde samme problemet selv i win me. Byttet til win 2000, fikk ny HD, installerte mer ram og fikk nytt kamera (fra pc5 til pc9) og da fungerte alt utmerket. Vet ikke hvorfor og om det var win 2000 eller det nye kameraet, hd'en eller minne som gjorde det.

Ut i fra utstyret ditt (du sa ikke hvilket kamera du hadde) burde det ikke være noe problem. Du kan jo prøve w2k og se om det hjelper (hvis du har 4x256 ram er ikke win me noe bra alternativ (kan bare utnytte 512 ram effektivt)

__

TV

Bruker: P4.1.4GHz 640 mb rdram. 1x40 GB seagat 7200rpm og 1x 100gb 7200 rpm western digital. sony-pc9e IEEE 1394 firewire kort. dual boot w2k og win me.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234876

Jeg har Sony DCR-VX2000 og Sony DCR-TRV210(eldre D8)

Har klart å fikse problemet med framedrops inn på pc, men har nå problem med framedrops når jeg spiller tilbake til kamera! Tips?

Takk,

Eilef

[ Denne Melding var redigert av: ffilm på 2001-11-30 20:46 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min maskin klarer ikke alltid å henge med, dersom jeg velger å bruke høyere en 32Khz Lyd...

Da hender det at jeg får framedrops. Men den maskinen har dog en del mindre ram, cpu osv en det du har....

Men det første jeg ville gjort, dersom du har mere en 128mb ram var å installere Win2000 /XP.

Vil du fremdeles ha ME, så kan ud jo alltids installere med dual-boot sånn at du har begge inne samtidig.

Jeg vet om flere som har innstallert 2 versjoner av os'et på maskinen sin, en de bruker til redigering og en annen til resten av somlet sitt... Den med redigering har kun tjenester og programmer for dette installert. I 2000 / XP er det litt enklere å følge med hvilke "prosesser" som går i bakgrunnen og eventuelt stoppe dem. Dessuten er kjernen i disse OS'ne skrevet for raske dataflytting.

Ikke ME / 98 / 95 osv. som er "dos" bassert og sliter med gamle problemer der..

Rune

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...