Gå til innhold

Trenger experthjelp her på kjøp av ny laptop

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en kamerat av meg med og kjøpe en ny laptop, jeg kan ganske mye om stasjonere pc`er men ingen ting om laptop. Det er en helt annen verden for meg så derfor trenger jeg god hjelp fra dere, om dere er så snille og hjelper til.

Kameraten min vil legge 10 000kr i en ny laptop, ikke mer for det har han ikke råd til. De ønskene han har for denne laptopen er disse:

-kjapp prossesor

-stor lagrinsplass

-stabil (!!)

-DVD-RW+-

-mye ram

-godt skjermkort

-nettverkkort

-rett og slett alt man trenger i en laptop i denne pris klassen ( det som er must )

-yter bra og stort

Han kommer til og bruke laptopen mest til:

-høre på musikk

-laste ned musikk

-ha alle bildene sine på den

-bruke den til skole / arbeid

-bruke den som en "multimedia maskin"

-spille en gang i blant når han skulle kjede seg litt, han reiser mye rundt i forskjellige land og steder så det hender han vil ta en pause i blant.

-Mulig redigering av bilder og, kansje..

En slags multimedia / kontor maskin til 10 000 laken. Og han trenger det sårt for snart stikker han igjen på tur og blir borte en stund.

Håper jeg har fått ned alle behovene hans godt her slik dere kan hjelpe meg og ser hvilken maskin som kvalifiserer seg best her.

Med Vennlig Hilsen

Steffen B.

Er denne noe og satse på...??? Ser at skjermkortet er litt lite... og kansje prossesoren ikke er av den beste?? ASUS A6G..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner jeg han riktig så blir det sånne spill som kansje gta vice city eller noen bilspill. Ikke fult 3d krevene spill som half life, wow osv, tviler på det. Det med prossesoren leste jeg nettopp. Men takk for svar uansett, godt og få en bekreftelse på det :thumbup:

Lenke til kommentar

hei igjen, jeg trenger virkelig litt hjelpe her. sitter med denne laptopen som jeg viste i en link over her Asus A6G men jeg har store problemer med og koble den opp mot internett.

Har chello bredbånd, jeg har satt i installasjons cd til chello i maskinen og alt går bra, får ip adresse men når den skal kommunisere med selve modemet så får den ikke noe svar, har prøvd med USB inngangen og og får det samme svaret, har og testet den lille internett porten oss kameraten min men der vil den heller ikke komme seg opp mot internett. Det ser ut som det er en innstilling som gjør at den nekter og bruke Ethernet porten....

Noen som veit hva dette kan være?

Har prøvd alt, skrudd av brannmurer, skrudd av den trådløse enheten som føger med men forsatt ingen svar.

Det jeg får besked om er at jeg har ingen eller delvis tilgang til internett eller ingen forbindelse når jeg feilsøker eller prøver og lage en ny linje... Virkelig frustrerende siden han betalte nettopp 11.000kr for den :S

Er det noen av dere der ute som har opplevd lignende?? og kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

trådstart.

BanAnus Skrevet: 19/05/2005 : 23:46

Bruker

Jeg skal hjelpe en kamerat av meg med og kjøpe en ny laptop, jeg kan ganske mye om stasjonere pc`er men ingen ting om laptop. Det er en helt annen verden for meg så derfor trenger jeg god hjelp fra dere, om dere er så snille og hjelper til.

hva skal jeg si ?

Lenke til kommentar

Maskinen er kjøpt, problemet ditt nå er at du ikke får den koblet opp på nettet ? Du har bredbåndslinje fra Chello, og med mindre de kjører et spesielt løp, så har du da et bredbåndsmodem. Om dette modemet er satt opp riktig, skal du bare trekke en vanlig nettverkskabel fra modemet og plugge i nettverksporten på din nye ASUS. Hvorfor eller hvordan du trekker USB inn her forstår jeg ikke.

- Kan du kanskje beskrive problemet litt bedre ?

Lenke til kommentar

dersom Mac er aktuelt, så kan du jo kjøpe en iBook. Populær maskin som er svært stabil.

Her er en som er innenfor budsjettet:

300,- over budsjettet, men allikevel. Da får han 100GB, og bluetooth. Ram får han installere selv senere. Apple er svindyre på RAM, dessuten så er det veldig enkelt. Det er bare å ta av tastaturet.

Lenke til kommentar
dersom Mac er aktuelt, så kan du jo kjøpe en iBook. Populær maskin som er svært stabil.

Her er en som er innenfor budsjettet:

300,- over budsjettet, men allikevel. Da får han 100GB, og bluetooth. Ram får han installere selv senere. Apple er svindyre på RAM, dessuten så er det veldig enkelt. Det er bare å ta av tastaturet.

pc'en ER kjøpt, les de andre postene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...